علمی و پزشکیبرترین های کسب و کار

تفاوت پروتئین وی ایرانی و خارجی

پروتئین آب پنیر یکی از محصولات جانبی و مواد مغذی است که هر ورزشکاری پس از تمرین برای ادامه ترمیم بافت عضلانی به آن نیاز دارد. البته میزان پروتئین مورد نیاز بدن ورزشکاران با توجه به شدت تمرین با یکدیگر متفاوت است، بنابراین در کنار غذا، استفاده از پروتئین آب پنیر جزء مهمی از زندگی هر ورزشکاری است.

حال سوالات مهمی که ممکن است از مربی خود بپرسید کیفیت پروتئین آب پنیر خارجی، تفاوت آن با محصولات ایرانی و از همه مهمتر منشا محصول است که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

پروتئین آب پنیر چیست؟

پروتئین آب پنیر پروتئین موجود در قسمت مایع شیر است این بار وقتی ماست تازه می‌خرید، بعد از باز کردن درب آن به خوبی نگاه کنید. روی آن مایعی وجود دارد که طعم خاصی ندارد. این مایع به براق بودن و منبع پروتئین

شرکت های تغذیه ورزشی مواد طعم دار مانند شکلات یا وانیل را به صورت پودر به بازار عرضه می کنند و هر ورزشکاری باید پروتئین آب پنیر را پس از تمرین برای بازیابی و بازسازی عضلات با توجه به شدت تمرین خود مصرف کند.

چرا پروتئین آب پنیر خارجی ممنوع است؟

سه سال پیش خبرگزاری ایسنا از ممنوعیت واردات پروتئین خارجی خبر داد. البته این ممنوعیت فقط شامل برندهای آمریکایی می شد.

سازمان غذا و دارو گفت که این دستور را به دلیل افزایش بررسی ها صادر کرده است. همچنین تولیدات داخلی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و قابل رقابت با محصولات آمریکایی است.

داروخانه های معتبر تنها فروشگاه پروتئین آب پنیر خارجی

متاسفانه موضوع ممنوعیت واردات پروتئین آب پنیر خارجی برندهای آمریکایی به همین جا ختم نمی شود. و FDA رسما اعلام کرده است که بسیاری از مکمل های بدنسازی در شرایط بسیار بد کارگاهی وارد و ذخیره می شوند. بسیاری از این پودرهای پروتئینی پس از قاچاق دیگر پلمپ نمی شوند. و افزودنی های زیادی در آنجا اضافه می شود.

بنابراین، اگر قصد خرید پروتئین وی را از خارج از کشور دارید، ابتدا مطمئن شوید که آن را از داروخانه تهیه کنید. نکته مهم دوم توجه به هولوگرام و برچسب زرد رنگ محصول است. این برچسب ها فقط روی محصولات مهر و موم بیرونی قرار می گیرند تا خریدار از عدم وجود مواد افزودنی مضر و غیرمجاز در پودر پروتئین مطمئن شود. ضمنا سیب سبز سلامت و کد رهگیری 16 رقمی فقط بر روی مکمل ها و محصولات دارویی جهت تایید اصالت محصول قابل مشاهده است.

شرایط نگهداری پروتئین های چرب اگزوژن

اگر پروتئین آب پنیر انتخابی خود را خریداری کرده اید، نکته دیگری که باید به آن توجه کنید شرایط نگهداری مناسب است. اگر می‌خواهید پروتئین‌ها و مکمل‌های خود را برای مدت طولانی سالم نگه دارید، نکات زیر را هنگام نگهداری آن‌ها به خاطر بسپارید:

محصول را در جای خشک و خنک نگهداری کنید (نیازی به نگهداری در یخچال نیست)

دور از نور مستقیم نگهداری شود

دور از اجاق گاز و سینک ظرفشویی نگهداری شود

مراکز ارائه محصولات جعلی غیرقانونی هستند

متاسفانه محل دقیق نگهداری و تولید پروتئین آب پنیر تقلبی و مکمل های غیر اصل هنوز مشخص نشده است. اکثر این محصولات در کارخانه های کثیف و نامرغوب تولید می شوند و در شرایط نامناسب نگهداری می شوند. کارگاه های دور و در حاشیه شهر به دلیل ایمنی و دوری از بازرسی از مراکز شناخته شده نگهداری محصولات قاچاق و توزیع این مکمل های غیر اصیل. در بیشتر مهرها مکمل ها باز بوده و محصول نهایی ترکیبی از افزودنی های غیرقانونی است که استفاده از آنها می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. به همین دلیل بهتر است محصول مورد نظر را در داروخانه های معتبر و دارای مجوز از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو خریداری کنید.

برخی از نمونه های پروتئین وی خارجی با کیفیت بالا

اگر می خواهید یک پروتئین آب پنیر با کیفیت خوب بنوشید که طعم خوبی بعد از تمرین داشته باشد تا به عضلات شما استراحت و ریکاوری کمک کند، این سه محصول مورد تایید وزارت بهداشت را بررسی کنید:

پروتئین آب پنیر 100 گلداکر لاین ترک تغذیه

یکی از بهترین پودرهای پروتئین آب پنیر خارجی موجود در بازار، پروتئین وی رژیمی ترکیه برای افزایش توده عضلانی است. این محصول از پروتئین وی، ایزوله آب پنیر، آب پنیر هیدرولیز شده و گلوتامین ساخته شده و هضم آسانی دارد. بهترین زمان استفاده از آن برای خانم ها و آقایان بعد از تمرین است و میزان چربی موجود در این پروتئین آب پنیر بسیار کم است.

پروتئین VISS

شکلات و نارگیل کم‌ترین کربوهیدرات در بین دو طعم شکلات، پروتئین VISS مکمل دیگری است که هر ورزشکاری برای ترمیم و التیام عضلات خود به آن نیاز دارد.

پروتئین VISS سرعت هضم بالایی دارد و در صورت عدم تحمل لاکتوز ورزشکار می تواند با خیال راحت از این محصول استفاده کند.

پروتئین VQNT خوب

پیشنهاد سوم پروتئین خوشمزه VQNT است، بهترین مکمل سریع هضم در بازار برای ریکاوری فوری عضلات پس از تمرین، با 90 درصد پروتئین آب پنیر. این محصول برای افزایش حجم عضلات توصیه می شود و با فرمولاسیون خاص خود به ورزشکاران مبتلا به کمبود پروتئین کمک می کند.

مصرف ایرانیان پروتئین وی و مکمل ها

در حال حاضر شرکت های معروف ایرانی انواع پروتئین های حیوانی و حتی گیاهی را برای ورزشکاران حرفه ای تولید کرده اند که خطر قاچاق و نگهداری در شرایط خطرناک را ندارد و بلافاصله پس از تولید به دست مصرف کنندگان می رسد. ماندگاری طولانی تر.

تمامی محصولات ایرانی در کارخانه های پیشرفته با جدیدترین تکنیک ها و با نظارت متخصصین تولید می شود. این پودرهای پروتئینی و سایر مکمل ها در داروخانه های دارای مجوز دارای مجوز از سازمان غذا و دارو به فروش می رسند. ضمناً مواد اولیه مکمل ها از برندهای مطرح و درجه یک وارد شده و با مجوز ملی تولید می شوند.

 

منبع : https://www.hidoctor.ir/357507_%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%aa%d8%a6%db%8c%d9%86-%d9%88%db%8c-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac%db%8c-%d9%85%d9%86%d8%b7%d9%82%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f.html/

دکمه بازگشت به بالا