اجتماعیبرترین های کسب و کار

نحوه ارسال متن طولانی با اس ام اس چگونه است؟

تبدیل mms به sms در پیامک های بلند

تبدیل خودکار پیامک‌های طولانی به MMS یک معضل برای کاربران اندرویدی که قصد ارسال پیام‌های طولانی از طریق بانک شماره موبایل دارند شده است. این دسته از کاربران مجبور می‌شوند پیام‌های خود را به چند SMS کوتاه‌تر تبدیل کنند که تجربه جالبی نیست و کمی هم زمان‌بر است. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید، با ما همراه باشید تا حل مشکل تبدیل خودکار sms به mms در گوشی های اندرویدی و مزایای دریافت رمز یکبار مصرف OTP را بررسی کنیم.

چرا پیام طولانی به MMS تبدیل می‌شود؟

تبدیل SMS به MMS به چهار دلیل اتفاق می‌افتد.

  • پیام طولانی است. sms حداکثر ۱۶۰ حرف و mms حداکثر ۱۶۰۰ حرف را اجازه می‌دهند.
  • بیشتر از یک نفر مخاطب هستند.
  • پیام دارای «خط موضوع» است.
  • پیام حاوی پیوست تصویر، ویدیو، لینک، اموجی و فایل‌های دیگر است.

مشکل بیشتر کاربران مورد اول است چرا که دیگر دلایل به راحتی قابل اجتناب هستند. اگر از اموجی در پیامک‌های خود استفاده می‌کنید، در نظر داشته باشید که پیامک شما به mms تبدیل خواهد شد. در این مطلب به مورد اول و روش تبدیل mms به sms در سامسونگ می‌پردازیم.

چگونه پیام چند رسانه ای را غیر فعال کنیم؟

برای حل مشکل تبدیل خودکار sms به mms در گوشی های اندرویدی دو راه پیش پای کاربران قرار دارد. از آنجایی که تبدیل SMS به پیام چند رسانه‌ای یا mms یک ایراد نرم افزاری نیست و به سیاست‌های توسعه‌ دهندگان پیام‌رسان‌ها باز می‌گردد، اولین و ساده‌ترین روش تبدیل mms به sms در سامسونگ اعمال تغییرات در تنظیمات پیام‌رسان سامسونگ است.

اعمال تغییرات در تنظیمات

وارد برنامه messages شوید، آیکون ۳ نقطه منو را لمس کنید و وارد تنظیمات شوید، وارد قسمت text messages شوید، یکی از گزینه‌های Encoding یا Input Mode را مشاهده خواهید کرد. از آنجا گزینه GSM Alphabet را انتخاب کنید. این کار معمولاً روش حل مشکل تبدیل خودکار sms به mms در گوشی a21 است. اما برای اطمینان بیشتر موارد زیر را هم انجام دهید.

برای حل مشکل تبدیل خودکار sms به mms در گوشی a21 وارد پیام‌رسان سامسونگ شوید. روی آیکون ۳ نقطه منو لمس کنید و Settings را انتخاب کنید. روی More Setting ضربه بزنید. Multimedia Messages یا پیام‌های چند‌ رسانه‌ای ضربه بزنید. روی اعمال محدودیت‌ها یا Set Restrictions ضربه بزنید و گزینه محدود یا Restricted را انتخاب کنید. با این کار پیام‌رسان را از ارسال پیام‌های چند رسانه‌ای برحذر خواهید داشت. اینکار پاسخی به سوال چگونه پیام چند رسانه ای را غیر فعال کنیم است.

در صورتی که تمایل دارید به استفاده از پیام‌رسان سامسونگ ادامه دهید، دو راه حل مشکل تبدیل خودکار sms به mms در گوشی a51 که در این قسمت شرح دادیم مشکل شما را رفع خواهند کرد. دومین روش تبدیل mms به sms در سامسونگ استفاده از پیام‌رسان‌های جانبی است که محدودیتی برای حروف SMS قائل نمی‌شوند. اگر از کاربران گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ هستید، نصب اپلیکیشن‌ جدید می‌تواند باعث کند شدن گوشی شما یا اشغال حافظه داخلی شود. به همین خاطر اعمال تغییرات در تنظیمات گزینه بهتری برای این دسته کاربران است.

نصب نرم افزار

روش دیگر حل مشکل تبدیل خودکار sms به mms در گوشی a51 سامسونگ نصب اپلیکیشن‌های پیام رسانی است که بدون محدودیت کلمه و حروف، امکان ارسال SMS را برای کاربران فراهم می‌کنند. برنامه‌های زیادی در فروشگاه پلی استور گوگل وجود دارند که این کار را انجام می‌دهد. در اینجا تعدادی از بهترین‌های آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. با نرم افزار Chomp SMS آغاز می‌کنیم. این اپلیکیشن بیش از ده میلیون مرتبه از پلی استور دانلود شده است. میانگین امتیاز ۴.۳ نشان می‌دهد از ۳۵۰ هزار کاربری که به آن امتیاز داده‌اند، اکثریت رضایت کامل دارند. این برنامه راهکاری برای حل مشکل تبدیل خودکار sms به mms در گوشی a52 هم به شمار می‌رود و علاوه بر آن تنوعی در پیام‌رسان است که امکانات شخصی سازی بیشتری نسبت به پیام رسان پیش‌فرض سامسونگ ارائه می‌کند.

برنامه بعدی Handcent Next SMS است. اپلیکیشنی که بیش از یک میلیون مرتبه از پلی استور دانلود شده و میانگین امیاز ۴.۳ را از ۵۰ هزار نظر دارد. این نرم افزار علاوه بر حل مشکل تبدیل خودکار sms به mms در گوشی a52 امکانات شخصی سازی فراوانی هم ارائه می‌کند. می‌توانید یکی از این دو اپلیکیشن را به دلخواه انتخاب کنید یا هر دو را امتحان کنید و نرم افزاری که بیشتر دوست داشتید را برگزینید.

آپدیت سیستم عامل و پیام رسان

در نهایت، برای اینکه از عملکرد روان و داشتن بیشترین امکانات اطمینان حاصل کنید، سیستم عامل و اپلیکیشن‌های خود را به روز نگه دارید. این کار می‌تواند مشکلات بسیاری از جمله تبدیل sms به mms را رفع کند.

حل مشکل ارسال نشدن پیامک طولانی و تبدیل SMS به MMS

برای ارسال پیامک محدودیت‌های کاراکتری وجود دارد، این کاراکترها شامل، حروف، اعداد و حتی فاصله یا همان اسپیس هم می‌شود. اندازه استاندارد پیامک‌های فارسی شامل 70 کاراکتر و پیامک‌های انگلیسی 160 کاراکتر است. اگر متن پیامک از تعداد مجاز کاراکترها بیشتر شود، احتمال آنکه پیام ارسال نشود زیاد است. و در این صورت SMS باید به MMS تبدیل شود. اما این امر در برخی از گوشی‌هایی با سیستم‌عامل اندروید با مشکلاتی مواجه است که در این مقاله قصد داریم به روش‌های حل آن بپردازیم.

حل مشکل ارسال نشدن پیامک طولانی در گوشی‌های اندرویدی

افزایش از تعداد کاراکترهای استاندارد در یک پیامک باعث می‌شود، سیستم به صورت پیش فرضSMS را تبدیل به MMS کند. از طرفی دیگر امکان ارسال ام ام اس از طریق سیم‌کارت نیز وجود ندارد. برای انجام این کار نیاز به نصب نرم‌افزارهای جداگانه است. اما لازم است به این نکته اشاره شود که دیگر برای امنیت آن نمی‌توان تضمینی داد. مخصوصا در دو نرم‌افزار مدیریت پیامک به نام‌های Handcent SMS و GoSMS.

در ادامه به معرفی برخی از نرم‌افزارهای تبدیل اس ام اس به ام ام اس که از امنیت نسبتا خوبی برخوردار هستند خواهیم پرداخت:

نرم‌افزار BigSMS

یکی از نرم‌افزارهایی که به کاربران این امکان را می‌دهد تا مشکل تبدیل SMS به MMS را برطرف کنند برنامه BigSMS است. این برنامه امکان در جهت سازماندهی، ارسال و دریافت پیامک نوشته شده است و کاربران برای حل کردن این مشک خود می‌توانند از آن استفاده کنند.

مزایای نرم‌افزار BigSMS

  • اولین مزیت این برنامه مدیریت پیامک، منطبق شدن با لیست شماره‌های ذخیره شده در گوشی‌های تلفن همراه است.
  • از طریق این برنامه کاربران می‌توانند تا تعداد ۷۵۰۴۰ کارکتر به صورت پیام کوتاه متنی یا همان SMS را ارسال کنند که این تعداد معادل ۴۶۹ صفحه است.
  • برنامه به صورت پیش‌فرض، پیام‌های بیشتر از 2 صفحه را به MMS تبدیل می‌کند.
  • هر روز با توجه به نیاز کاربران، این برنامه نسخه به روز شده و کامل‌تری را ادائه می‌دهد.

نرم‌افزار Handcent

یکی دیگر از نرم‌افزارهایی که می‌تواند مشکل تبدیل اس ام اس به ام ام اس را در گوشی‌های اندرویدی حل کند نرم‌افزار Handcent است. در ادامه به آموزش استفاده از این برنامه شناخته شده در جهان خواهیم پرداخت:

1- پس از دانلود و نصب نرم‌افزار آن‌را اجرا و سپس به قسمت منو پیام‌ها بروید.

2- روی گزینه Settings کلیک کرده و وارد تنظیمات پیامک یا همان Massage Settings شوید.

3- تیک گزینه Auto-convert to MMS را برداشته و تنظیمات انجام شده را ذخیره کنید.

حالا می‌توانید به راحتی پیامک‌های با متون طولانی‌تر به همراه ایموجی‌های مختلف ارسال کنید.

تبدیل SMS به MMS در گوشی‌های گلکسی از طریق تنظیمات سیستم

در برخی از گوشی‌های سامسونگ نیز می‌توان با انجام برخی تنظیمات مکل تبدیل شدن اس ام اس به ام ام اس را حل کرد. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید.:

1- در قسمت پیام‌های گوشی، وارد منو شده و وارد تنظیمات شوید.

2- گزینه Input Mode یا Encoding اگر روی Automatic یا Unicode تنظیم شده است. یعنی پیامک‌ها به صورت خودکار به MMS تبدیل می‌شود.

3- در ادامه مقدار این گزینه را اگر به GSM تغییر دهید می‌توانید پیامک‌های طولانی‌تری ارسال کنید.

سوالات متداول

علت تبدیل SMS به MMS چیست؟ پیام‌های طولانی در پیام‌رسان پیش‌فرض گوشی سامسونگ و پیام‌های حاوی اموجی، تصویر و ویدیو، لینک و سایر پیوست‌ها از طریق پیامک چند رسانه‌ای یا mms ارسال می‌شوند.

روش تبدیل mms به sms در سامسونگ چیست؟ در صورتی که می‌خواهید به استفاده از پیام رسان پیش‌فرض سامسونگ ادامه دهید، باید تغییراتی در تنظیمات آن اعمال کنید. وارد تنظیمات برنامه شوید و تنظیمات بیشتر/more settings را انتخاب کنید. پیام‌های متنی/text messages را انتخاب و سپس در قسمت Input، گزینه GSM را انتخاب کنید.

چگونه پیام چند رسانه ای را غیر فعال کنیم؟ در تنظیمات پیام رسان سامسونگ وارد تنظیمات بیشتر/more settings شوید. پیام چند رسانه‌ای یا Multimedia Messages را انتخاب کنید. در قسمت اعمال محدودیت‌ها یا Set Restrictions، گزینه Restricted را انتخاب کنید. از قسمت APN در تنظیمات مخابراتی گوشی هم می‌توانید تنظیمات mms اپراتور خود را به کلی حذف کنید.

منبع مقاله: همشهری آنلاین

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا