علمی و پزشکی

تصاویر | قیافه عجیب و غریب ماشین‌ جدید سیتروئن!

سیتروئن آخرین مفهوم خود را به عنوان “آزمایشگاه روی چرخ ها” توصیف می کند. این پیکاپ مفهومی 4200 میلی متر طول دارد و در طراحی می توان شباهت هایی بین آن و مدل امی پیدا کرد. شکل منحصر به فرد چراغ های جلو، جلوپنجره عمودی، درهایی که در جهت مخالف باز می شوند، قرار گرفتن چرخ ها در گوشه های اتاق و فضای بار بسیار کوچک از ویژگی های بیرونی سیتروئن اولی است. در کل به نظر می رسد طراحی این کانسپت در هنگام حرکت با دنده عقب آیرودینامیک بهتری داشته باشد! این شرکت بر وجود یک لوله خاص در پانل جلویی تأکید دارد که تهویه را بهبود می بخشد.

استفاده گسترده از مواد بازیافتی در سیتروئن اولی

مهندسان از مواد بازیافتی در تولید سیتروئن اولی استفاده گسترده ای کرده اند. به عنوان مثال، سقف، کاپوت و کف فضای بار این مفهوم جذاب از مقوای بازیافتی ساخته شده است. کف بار اصلی سیتروئن زیر شیشه دودی مخفی قرار دارد. در حالت استاندارد طول این واحد 679 میلی متر است اما با تا زدن درب عقب این عدد به 1050 میلی متر می رسد. عرض و ارتفاع این دستگاه 994 و 582 میلی متر می باشد.

تصاویری از ظاهر عجیب خودروی آینده سیتروئن

کابینت کامل قرمز

سیتروئن اولی اگرچه یک وانت بار است، اما کابینی مجلل و با کیفیت دارد. فضای داخلی این خودروی مفهومی چهار نفره کاملا قرمز است. پشتی صندلی ها از پلی اورتان ترموپلاستیک (TPU) با کمک فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده است. جالب اینجاست که این صندلی ها توسط قاب های لوله ای به کف اتاق متصل می شوند و ضربه گیرهای مخصوص باعث کاهش لرزش می شود. سیتروئن می گوید این صندلی ها و داشبورد با قطعات کمتری در مقایسه با صندلی های موجود ساخته شده اند.

فلسفه راحتی برتر

مانند تمام مدل های اخیر شرکت سیتروئن، Oli بر اساس فلسفه “راحتی پیچیده” است. بنابراین از نظر کارایی در سطح بالایی قرار دارد. جنس سطح ماژول بالابر این کانسپت فوم پلی یورتان گرمانرم یک جزئی (E-TPU) می باشد و در صورت لزوم قابل تعویض می باشد. شاید بدانید که از این ماده برای ساخت کفش های مخصوص دویدن و زین دوچرخه استفاده می شود.

تصاویری از ظاهر عجیب خودروی آینده سیتروئن

برای شستشو و نظافت آسان، کابین سیتروئن اولی دارای روکش ضد آب است. علاوه بر این، سوراخ های مخصوصی روی زمین وجود دارد که آب به بیرون هدایت می شود. درب های پانلی به منظور افزایش کارایی طراحی شده اند و هر یک دارای محفظه های متعدد برای نگهداری اقلام مختلف می باشد.

مشخصات فنی سیتروئن اولی

خودروهای برقی اغلب به دلیل وزن بیشتر باتری سنگین‌تر هستند. اما سیتروئن اول از این قاعده مستثنی است و تنها 1000 کیلوگرم وزن دارد. قدرت باتری این بالابر برقی 40 کیلو وات است. یک بسته باتری برای هر ساعت ارائه می شود. Oli با تکیه بر این باتری می تواند 400 کیلومتر را بدون نیاز به شارژ مجدد باتری طی کند. این پک از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند و در عرض 23 دقیقه میزان شارژ از 20 به 80 درصد می رسد.

مطمئناً می‌پرسید چگونه می‌توانید با یک باتری 40 کیلووات ساعتی 400 کیلومتر سفر کنید؟ به نوبه خود مصرف انرژی سیتروئن اولی بسیار کم است و باید گفت که هر 10 کیلووات 100 کیلومتر را طی می کند.

هیچ اطلاعاتی در مورد قدرت و شتاب موتور وجود ندارد، اما ما می دانیم که سیتروئن Ollie نمی تواند به سرعت 68 مایل در ساعت یا 110 کیلومتر در ساعت برسد. فرانسوی ها با تمرکز بر راندمان و مصرف کم انرژی، حداکثر سرعت را به این رقم پایین محدود کردند.

5858

دکمه بازگشت به بالا