اقتصادی

درخواست اروپا از ایلان ماسک برای استخدام کارمندان بیشتر در توییتر

اتحادیه اروپا از ایلان ماسک خواست کارمندان بیشتری برای نظارت و راستی آزمایی پست هایی که در توییتر ارسال می شوند، استخدام کند.

به گزارش دانا نیوز، روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از چهار منبع آگاه از مذاکرات میان ایلان ماسک، مدیران توییتر و رگولاتورهای اتحادیه اروپا، نوشت: این تقاضا، تلاش های ایلان ماسک برای سازماندهی مجدد کسب و کار ضرردهی که به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار در اکتبر گذشته خریداری کرد را پیچیده می کند. ایلان ماسک بیش از نیمی از ۷۵۰۰ کارمند توییتر شامل کل تیم های اعتماد و ایمنی را در بعضی از دفاتر این شرکت اخراج کرده و به دنبال راه های کم هزینه تر برای رصد توییت ها بوده است.

اخراج های دسته جمعی کارمندان توییتر، نگرانی نسبت به توانایی این شبکه اجتماعی برای رعایت قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا را برانگیخته است. این قانون، پیش از اجرایی شدن کامل در اوایل سال ۲۰۲۴، پلتفرم های شبکه اجتماعی را ملزم می کند تدابیر خاصی را علیه محتوای غیرمجاز به اجرا بگذارند.

توییتر برای نظارت محتوا به اتوماسیون تکیه کرده و از بازبینی توسط کارکنان، فاصله گرفته است. این پلتفرم برخلاف رقیب بزرگترش، متا پلتفرمز که صاحب فیس بوک و اینستاگرام است، از راستی آزمایان استفاده نمی کند.

بر اساس گزارش رویترز، تیه ری برتون، کمیسیونر امور بازار داخلی اتحادیه اروپا در تماس ویدئویی که در ژانویه داشت، به ایلان ماسک درباره کار عظیمی که توییتر برای اعمال سیاست های استفاده شفاف، به خصوص تقویت نظارت بر محتوا و حمایت از آزادی بیان، پیش رو دارد، هشدار داده بود.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا