علمی و پزشکی

بدترین ترکیبات با گلاب

آفتاب‌‌نیوز :

درحالی که مخلوط گلاب با گلیسرین می‌تواند برای افراد دارای پوست خشک و کدر مفید باشد، اما بعضی از مواد هم به‌هیچ‌وجه برای ترکیب شدن با گلاب مناسب نیستند. در ادامه با نحوه صحیح استفاده از گلاب و همچنین بدترین ترکیبات برای مخلوط‌سازی با گلاب آشنا خواهیم شد.

چگونه از گلاب استفاده کنیم؟

برای استفاده از گلاب فقط باید چند قطره از آن را روی یک پد پنبه‌ای بریزید. اما ابتدا باید پوست صورت خودتان را با پاک‌کننده یا شوینده صورت بشویید و سپس پد پنبه‌ای آغشته به گلاب را روی صورت ماساژ بدهید. 

این کار به لطیف‌تر کردن پوست صورت شما کمک می‌کند که اهمیت زیادی در روتین زیبایی دارد. امروزه میست‌های گلاب (rose water mist) هم وارد بازار شده‌اند که می‌توان پس از پایان آرایش چهره، مقداری از آن را روی پوست صورت اسپری کرد.

بدترین ترکیبات با گلاب

گلاب به‌طور طبیعی به پوست آسیب نمی‌رساند، زیرا pH پوست را تغییر نمی‌دهد. اما اگر همین گلاب با ترکیبات اشتباه مخلوط شود، به پوست شما آسیب می‌رساند. بدترین ترکیبات برای مخلوط‌سازی با گلاب به ترتیب زیر هستند. 

۱. گلاب با اسانس‌های روغنی 

بعضی افراد عادت دارند که از گلاب در کنار اسانس‌های روغنی استفاده کنند، اما اگر کسی به ترکیبات معطر آلرژی داشته باشد یا به آسم و درماتیت آتوپیک مبتلا باشد، پوستش به این ترکیب دوگانه واکنش منفی نشان می‌دهد. 

۲. گلاب با جوش‌شیرین 

جوش‌شیرین به‌عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده طبیعی شناخته می‌شود و خواص ضدباکتریایی دارد. اگر جوش‌شیرین به‌طور موضعی استفاده شود، به کاهش باکتری‌های آکنه‌زا کمک می‌کند. اما به‌هیچ‌وجه نباید از جوش‌شیرین در کنار گلاب استفاده کنید، زیرا چنین ترکیبی مستقیما pH پوست را تغییر می‌دهد و خشکی و حساسیت پوست را افزایش می‌دهد. 

۳. گلاب با سرکه 

سرکه به روشن‌سازی پوست و همچنین جلوگیری از ایجاد جوش‌ها و آکنه‌ها کمک می‌کند، اما استفاده از آن در کنار گلاب باعث تغییر در pH پوست می‌شود. 

۴. گلاب با آب لیموترش

آب لیموترش سرشار از ویتامین C است و گاهی اوقات برای درمان آکنه استفاده می‌شود. بعضی افراد هم ترجیح می‌دهند که گلاب را با آب لیموترش ترکیب کنند، درحالی که این ترکیب دوگانه هم pH پوست را تغییر می‌دهد و هم به سد دفاعی پوست آسیب می‌رساند.

منبع: سلامت

تیم تحریریه مطالب پزشکی

نوشته‌هایی که با بهره‌گیری از الگوریتم BERT گوگل، بصورت کاملاً انسانی و پویا باشند و به خواننده‌ها کمک می‌کنند تا به راحتی مفاهیم علمی را درک و استفاده کنند.
دکمه بازگشت به بالا