فرهنگ و هنر

بلیت موزه‌ها برای مادران با ۳ فرزند نیم‌بها شد

مدیرکل موزه از اجرای طرح بلیت نیم بها برای مادران دارای سه فرزند در موزه های زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد. در شش ماهه نخست امسال حدود 20 هزار نفر در قالب طرح جوانان از موزه ها بازدید کردند.

به گزارش دانا نیوز، مرتضی ادب زاده گفت: بر اساس ماده 25 الف قانون «حمایت از خانواده و جوانان عمومی»، ورود نیم بها به کلیه اماکن، آثار تاریخی و موزه های زیرمجموعه وزارتخانه است. در 19 آبان 1400 مصوبه شورای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مادران دارای سه فرزند و بیشتر، شورای اسلامی شهر، معاون اداری و توسعه منابع و مدیرکل موزه بخشنامه ای به همگان ابلاغ کردند. استان‌ها موزه‌ها را ملزم می‌کنند که هزینه ورودی را به نصف این گروه کاهش دهند.

این اولین بار است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به طور رسمی از اجرای این طرح در موزه های تابعه خبر می دهد.

آتو ادیب زاده درباره اجرای این طرح در موزه ها به ویژه برای مادران دارای سه فرزند، توضیح داد که نظارت های لازم برای گنجاندن آنها در سامانه فروش الکترونیک بلیت سازمان ثبت احوال موزه ها و اماکن تاریخی کشور در حال انجام است. در حال حاضر هویت این گروه با بازدید از موزه ها و تایید مدارک معتبر (شناسنامه) تایید می شود.

بر اساس گزارش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، قانون «حمایت از خانواده و جوانان عموم مردم» در تاریخ 28 آبان 1400 به تصویب شورای اسلامی شهر رسید. بر اساس این قانون تسهیلات نیم بها برای موزه ها، امکانات تاریخی، فرهنگی، ورزشی و سینما برای مادران دارای سه فرزند در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا