فرهنگ و هنر

حراج اثر یکی از گران‌ترین نقاشان زنده دنیا

نقاشی های انتزاعی گرهارد ریشتر نقاش مشهور آلمانی به زودی با قیمت های گزاف به فروش می رسد.

به گزارش دانا نیوز، تابلویی از Abstract Image که مجموعه ای از نقاشی های هنرمند سرشناس آلمانی گرهارد ریشتر است به زودی در شهر مسیحی نیویورک به فروش می رسد.

هزینه این پروژه حداقل 35 میلیون دلار برآورد شده است و در ماه می در قرن بیستم به حراج خواهد رفت.

نقاشی دو متری این اثر در سال 1994 نوشته شد و یکی از سه اثر رایشتر است که در سال 2001 توسط موسیقیدان بریتانیایی اریک کلاپتون خریداری شد. نقاشی اخیر کریستین اولین نقاشی از سه نقاشی فروخته شده توسط کلپتون است. این نقاشی در سال 2012 به قیمت 34 میلیون دلار فروخته شد و رکورد گران ترین نقاشی یک هنرمند زنده در آن زمان را شکست.

در این تصویر قرمز و زرد نسبت به سایر رنگ ها برتری دارند.

کریستیس، مدیر هنری Twice، معتقد است که محبوبیت کارهای متقابل در حال افزایش است و قرمز اغلب یکی از نمونه های نادر و برجسته یکی از ریتم های منحصر به فرد او است.

آگهی. گرهارد ریچر که در سال 1932 در درسدن متولد شد، یکی از مشهورترین هنرمندان معاصر جهان است. هنرمندی با سالها تجربه کار در انواع تلاش های هنری، اما بیشتر به خاطر نقاشی های انتزاعی خود شناخته شده است.

آگهی. Abstract Image 599 که در سال 1986 ایجاد شد، مجموعه دیگری از تصاویر انتزاعی هنرمند است. این نقاشی در سال 2015 به قیمت 44.5 میلیون دلار فروخته شد.

امروزه آثار این هنرمند در موزه ها و گالری های مشهور جهان از جمله موسسه هنر شیکاگو، موزه هنر مدرن نیویورک و گالری تات نگهداری می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا