علمی و پزشکی

چه مدت پس از ابتلا به کرونا، دوز دوم واکسن را تزریق کنیم؟

پزشک اورژانس گفت که واکسن معنای خاصی دارد و بعد از دوز دوم 14 تا 28 روز پس از واکسیناسیون ، “با این حال ، یک فرد مبتلا بین دو دوز واکسن باید بعد از 8 تا 12 هفته بهبود یابد. ”ممکن است دوز دوم مصرف شود.

در مصاحبه با ESNA وی با اشاره به اینکه علائم و شدت بیماری در بیماران کرون تغییری نکرده است ، گفت: علل ، از جمله پروتکل ها. سلامتی ، نگرش مردم نسبت به واکسن ها و ضریب هوشی بالا تا زمانی که ما بیش از 4000 بیمار در این اتاق ها داریم ، باید انتظار همین تعداد موارد و مرگ و میر را داشته باشیم.

وی افزود: متاسفانه آگاهی ممکن است پایین باشد پس از معرفی واکسن اشتباه ، دانش آموزان می توانند در کلاس هایی شرکت کنند که در هیچ کجای دنیا در دسترس نیست. واکسیناسیون معنای خاصی دارد و هنگامی که واکسن تکمیل می شود ، 14 تا 28 روز از تزریق واکسن دوم برای محافظت لازم می گذرد.

متأسفانه برخی از مردم در کشور ما فکر می کنند که با تزریق یکسان ممکن است ایمنی آنها افزایش یابد و رعایت آنها کاهش یابد و این باعث می شود برخی از افراد در فاصله بین تزریقات بیفتند. ” در مورد دوم ، آنها آلوده می شوند. پوشش اثرات واکسن.

کرمانپور ، که بر تهویه مطبوع و دوره های تعطیل در مناطق بسته تاکید کرد ، گفت: متأسفانه بیماری عروق بیماری کرونا در یک گروه بدتر از تماس با یک فرد است. زیرا در معرض مقادیر زیادی ویروس قرار دارند.

وی گفت: “همه کسانی که می خواهند واکسینه شوند باید مطمئن شوند که آلوده نیستند و ناقل هستند.” این به این دلیل است که اگر شما آلوده و واکسینه شده باشید ، واکسن کار نمی کند. زیرا سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با بیماری های قلبی تحریک می کند. همه واکسن ها از اولین نسخه ویروس ساخته شده اند ، و ما نمی دانیم یک فرد چه نوع ویروس کرونا دارد. در نتیجه واکسن ها به اشکال مختلف تولید می شوند. بر این اساس ، اگر 10 روز قبل از واکسیناسیون با یک مظنون تماس بگیرید ، باید 14 روز منتظر بماند. در صورت عدم وجود علائم ، می توان آنها را واکسینه کرد. با این حال ، اگر علائم بیماری عروق بیماری کرونا قلب ، از جمله تنگی نفس ، سردرد ، سرفه ، آبریزش بینی ، ضعف و بی علاقگی و … کوچک هستند ، برای اطمینان از عدم وجود بیماری ، واکسن را آزمایش کنید.

کرمانپور تاکید می کند: بیماری های قلبی عروقی بعد از اولین دوز واکسن محسوب می شود. طبق مقالات علمی رسمی ، بین دو واکسن ، فرد مبتلا می تواند دوز دوم را 8 تا 12 هفته پس از بهبودی مصرف کند.

در روزهای آینده ، دانا نیوز به درخواست اپیدمیولوژیست پاسخ می دهد: اپیدمیولوژیست ها پیش بینی می کنند که این بیماری در ماه نوامبر دوباره شروع شود. با این حال ، اگر وضعیت یکسان باشد ، اگر روند واکسیناسیون تسریع شود ، دوز ششم ممکن است پنجم نباشد. نکته پنجم با Corona Delta بسیار دشوار بود.

وی بر لزوم سیاست های دولتی و اداری برای کنترل این بیماری تاکید کرد و گفت: ما زمان خوبی را برای برنامه ریزی و مدیریت این بیماری در زمان زرد یا آبی شدن داریم ، اما مردم توجهی نمی کنند. شرایط در قله های چهارم و پنجم. اکنون ، اگر رنگها به زرد و آبی تغییر کنند ، وضعیت ما بهتر خواهد بود اگر مقامات ملی و منطقه ای از وسایل کنترل نشده استفاده کنند.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: طبق تحقیقی که در کشور ما در شهرهای بزرگ با آلودگی هوا انجام شده است ، نور خورشید به خوبی به افراد نمی رسد و مشاغل پرمصرف است و آفتاب کمی به مردم می تابد ، بنابراین سطح ویتامین D اغلب پایین است. ویتامین D نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. بنابراین ، اگر افراد قادر به اندازه گیری میزان ویتامین D خود هستند و سطح آنها پایین است ، با توصیه پزشک از ویتامین D استفاده کنید.به استفاده از میوه ها و سبزیجات در واکسن ها بسیار مثر است. لبنیات ، نان و گوشت را در حد اعتدال بخورید و نیازی به افزایش مصرف این محصولات ندارید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا