ورزشی

تمرکز بر انرژی خورشیدی و بادی در دستور کار گروه ۷ قرار گرفت

تبعات تنش با روسیه؛

کاهش وابستگی به روسیه و در عین حال نیاز به اتخاذ سیاست‌های اقلیمی کارآمد، گروه ۷ را بیش از پیش به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نظیر خورشیدی و بادی ترغیب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، گروهی متشکل از ۷ اقتصاد برتر دنیا، امروز یکشنبه اهداف بلندپروازانه جدیدی را در زمینه بهره برداری از انرژی خورشیدی و نیروی حاصل از باد‌های فراساحلی، تعیین کرد.

با این حال، گروه ۷ برخلاف میل کانادا، از تعیین ضرب الاجلی که به توقف استفاده از زغال سنگ تا سال ۲۰۳۰ منجر می‌شد، بازماند. همچنین، اعضای این گروه به منظور رفع کمبود احتمالی انرژی، ادامه سرمایه گذاری برای استخراج گاز را هم مورد تائید قرار داد.

نشست دو روزه وزرای خارجه گروه ۷ با تمرکز بر سیاست‌های اقلیمی، انرژی و زیست محیطی، امروز یکشنبه در شهر «ساپورو» واقع در شمال ژاپن خاتمه می‌یابد.

این نشست در شرایطی برگزار شد که استفاده از انرژی تجدیدپذیر و در کل مسئله امنیت انرژی، از بعد از حمله روسیه به اوکراین، با حساسیت بیشتری از سوی کشور‌های غربی دنبال می‌شود.

طبق اعلامیه رسمی گروه ۷، اعضا توافق کرده اند که ضمن تمرکز بر استفاده از انرژی خورشیدی، تا سال ۲۰۳۰، ظرفیت تولید برق از باد‌های فراساحلی را  به ۱۵۰ گیگاوات افزایش دهند و کاهش مرحله‌ای وابستگی به سوخت‌های فسیلی را نیز با سرعت بیشتری پیگیری کنند.

انتهای پیام/

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا