استان ها

دانشکده مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد شیروان راه‌اندازی می‌شود

دانشکده مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد شیروان راه‌اندازی می‌شود

سرپرست دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد گفت: در راستای برگزاری دور‌ه‌های مهارتی تخصص محور تلاش بر این است بتوانیم در سال آتی، دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان را راه‌اندازی کنیم.

مسعود کریمی سرپرست دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با تشریح فعالیت این دانشکده اظهار کرد: اکنون در استان خراسان شمالی یک دانشکده مهارت و کارآفرینی در مجموعه استان و در این واحد دانشگاهی دایر شده و تلاش بر این است بتوانیم در سال آتی، دانشکده دیگری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان را نیز راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در نظام آموزش عالی سنتی کشور، اکثر دروس و سرفصل رشته‌ها بر مبنای آموزش‌های نظری بنا شده‌اند، دانش‌آموختگان دوره‌های گذشته در رشته‌های با هویت مهارتی، غالباً تهی از توانایی‌های تجربی مورد نیاز صنعت و جامعه بوده‌اند که به منظور پر کردن این خلأ، دانشگاه آزاد اسلامی با تأسیس دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی، تأسیس مدارس عالی مهارتی و نیز برگزاری دور‌های مهارتی تخصص محور سعی در پر کردن این خلأ دارد.

سرپرست دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد درباره برنامه‌های این دانشکده گفت: ازجمله برنامه‌های دانشکده واحد بجنورد اهتمام به کارآفرینانه کردن دروس و شیوه‌های تدریس، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی کارآفرینی، انجام تحقیقات درباره کارآفرینی و کارآفرینان، حمایت‌های علمی، مشاوره‌ای و مالی برای انجام فعالیت‌های کارآفرینانه توسط دانشجویان، گسترش مهارت‌های فردی، و برگزاری دوره‌های کارآموزی است.

کریمی بیان کرد: مطابق بخشنامه‌های ابلاغی سازمان مرکزی دانشکده‌های مهارتی موظف به تأسیس مدارس عالی مهارتی با لزوم توجه به آمایش سرزمین و با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان شده‌اند در همین راستا عزم جدی در بازه زمانی یک‌ساله پیش رو تأمین شرایط تأسیس دو مدرسه عالی مهارتی در زمینه‌های علوم انسانی و کشاورزی بوده و در افق بلندمدت تأسیس یک مدرسه مهارتی در زمینه امور فرهنگی و هنری است.

وی اضافه کرد: گسترش و اجرای طرح پویش دانشجویی موجب چابک و سیال شدن اهداف مهارتی آموزش‌های دانشگاهی خواهد بود و با توجه به این موضوع لازم است مجموعه واحد دانشگاهی ارتباط قوی با صنایع و نهاد‌های خدماتی جامعه و بنگاه‌های اقتصادی برقرار کند در گام بعدی دانشکده مهارتی با شناسایی دانشجویان مستعد و علاقه‌مند و معرفی آنان به بنگاه‌های اقتصادی به‌طور غیرمستقیم در فرایند ایجاد فرصت‌های شغلی و مهارت‌آموزی ایفای نقش کند.

سرپرست دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد مطرح کرد: امید آن است با تکیه بر تخصص استادان دانشگاه که مرجع علمی و معتمد جامعه هستند و نیز به مدد بهره‌گیری از فنون و فناوری‌های عصر نوین، دانشکده مهارتی خراسان شمالی بتواند گامی استوار در راستای پیشبرد اهداف دانشگاه آزاد اسلامی بردارد.

به گزارش آنا؛ مسعود کریمی عضو هیئت علمی تمام‌وقت گروه ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد  دارای مدرک دکتری ریاضی از دانشگاه فردوسی مشهد و فوق دکتری ریاضی از کشور چین است. وی انتشار ۱۵ مقاله ISI و علمی پژوهشی، تألیف یک عنوان کتاب، سخنرانی در پنج کنفرانس بین‌المللی و داوری بیش از ۱۰ عنوان مجله و نشریه بین‌المللی و عنوان پژوهشگر برتر استان و عضویت در انجمن ریاضی ایران را در کارنامه فعالیت‌های پژوهشی خود دارد و پیش از این مسئولیت به‌عنوان مدیر گروه رشته ریاضی، مشاور فرهنگی و دانشجویی و به‌عنوان عضو شورای آموزشی با این واحد دانشگاهی همکاری داشته است.

دکمه بازگشت به بالا