علمی و پزشکی

مشکل آزاردهنده آیفون ۱۵ – دانا نیوز

به گزارش دانا نیوز، عده‌ای از کاربران آیفون ۱۵ می‌گویند این گوشی از روز عرضه با مشکل در اتصال بلوتوث مواجه بوده است. ظاهراً مشکلات مربوط‌به بلوتوث از همان زمان عرضه‌ی آیفون ۱۵ وجود داشته‌اند و همچنان پابرجایند.

بر اساس گزارش زومیت، مشکل بلوتوث صرفاً به مدل عادی آیفون ۱۵ محدود نیست و گزارش‌هایی از وجود این مشکل در آیفون ۱۵ پلاس و آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس نیز منتشر شده است. کاربران می‌گویند مدل‌های جدید گوشی آیفون برای حفظ اتصال بلوتوثی با دستگاه‌های قدیمی مثل سیستم‌های داخل خودرو یا هدفون‌ها با مشکل مواجه هستند.

یک کاربر می‌گوید همواره در زمان رانندگی، آیفون را به خودرو متصل می‌کند تا امکان مکالمه‌ی تلفنی را داشته باشد اما هر بار پس از چند ثانیه، ارتباط آیفون ۱۵ با بلوتوث خودرو قطع می‌شود. او مدعی است که آیفون ۱۲ با همان خودرو بدون مشکل کار می‌کند.

درحالی‌که بیشتر گزارش‌ها روی اتصال آیفون ۱۵ به هدفون‌های بلوتوثی متفرقه و سیستم‌های داخل خودرو و دستگاه‌های مشابه تمرکز دارند، عده‌ی کمی از کاربران به مشکل در اتصال آیفون به مدل‌های مختلف هندزفری اپل نیز اشاره کرده‌اند. برای نمونه یک کاربر می‌گوید آیفون ۱۵ پرو مکس پس از پنج تا ۱۰ دقیقه ارتباطش را با ایرپاد مکس و بیتس استودیو بادز از دست می‌دهد.

اولین گزارش‌ها درباره‌ی مشکلات بلوتوث آیفون ۱۵ تنها یک هفته پس از عرضه‌ی این محصول به بازار ثبت شدند. این مشکلات حتی پس از انتشار چندین به‌روزرسانی نرم‌افزاری از بین نرفته‌اند.

دلیل اصلی مشکل بلوتوث آیفون ۱۵ مشخص نیست، اما برخی از کاربرانی که تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اند می‌گویند توانسته‌اند گوشی خود را تعویض کنند و با این کار مشکل کاملاً رفع شده است. بنابر این احتمال دارد مشکل بلوتوث، سخت‌افزاری باشد نه نرم‌افزاری.

۵۸۵۸

تیم تحریریه مطالب پزشکی

نوشته‌هایی که با بهره‌گیری از الگوریتم BERT گوگل، بصورت کاملاً انسانی و پویا باشند و به خواننده‌ها کمک می‌کنند تا به راحتی مفاهیم علمی را درک و استفاده کنند.
دکمه بازگشت به بالا