ورزشی

لزوم ارتقاء مبادلات تجاری ایران و آمریکای لاتین/ تفاهم نامه‌های سفر رئیسی پیگیری شود

نماینده مجلس در گفتگو با آنا:

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکای لاتین به دلیل موقعیت‌های خوب تجاری و اقتصادی، دروازه ورود به حوزه است و طبیعتا با بهره گیری از این ظرفیت هم این کشور‌ها و هم ایران می‌توانند تراز مبادلات تجاری خودشان را ارتقا دهند. 

ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص اهمیت سفر رئیس‌جمهور کشورمان به آمریکای لاتین، گفت: یکی از کار‌های خوبی که دولتِ سیزدهم آن را دنبال می‌کند، بحث توسعه متوازن دیپلماسی و بهره گیری از ظرفیت همه کشور‌های همسو که آمادگی دارند تا با جمهوری اسلامی ایران در راستای منافع ملی طرفین ارتباط داشته باشند، است. 

وی افزود: امروز فرصت بسیار خوبی، هم برای ما و هم آمریکای لاتین است تا بتوانیم با توسعه‌ی تبادلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و افزایش رشد تجارت بین اقتصاد ایران و آمریکای لاتین، حداکثر استفاده را ببریم. 

نماینده مردم شیراز در مجلس بیان کرد: اگر در ادامه سفر آقای رئیس جمهور، کمیسیون مشترک ایران و برخی از کشور‌های حوزه آمریکای لاتین نیز فعال شوند، این امر می‌تواند فرصتی برای دو طرف باشد.

عزیزی تصریح کرد: آمریکای لاتین به دلیل موقعیت‌های خوب تجاری و اقتصادی می‌تواند، دروازه ورود به حوزه آمریکا باشد و طبیعتا با بهره گیری از این ظرفیت هم این کشور‌ها و هم جمهوری اسلامی ایران تراز مبادلات تجاری خودشان را ارتقا دهند. 

وی با اشاره به اینکه سفر‌های رئیس جمهور که در قالب دکترین همسایگی و همگیرایی صورت گرفته است، تاثیرات بسیار زیادی دارد، گفت: ارتباطات با همسایگان و کشور‌های همسو که آمادگی همکاری دارند، می‌تواند در تراز اقتصادی کشور و حتی موضوعات بهداشت و درمان، آموزش، بازرگانی، IT و بخش‌های گوناگون موثر باشد تا بتوانند با ارتباطات فی مابین به بخش قابل ملاحظه‌ای از خواسته‌های خود، دسترسی پیدا کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تاکید کرد: آنچه که مسلم است، این است که ما درک درستی از ارتباطاتی که رئیس‌جمهور فراهم می‌کند داشته باشیم و در ادامه، وزرا با حساسیت، توافقنامه‌ و تفاهم نامه و توافقنامه‌هایی که بین رئیس جمهور و روسای کشور‌هایی که به آن سفر می‌کند صورت می گیرد را دنبال کنند.

چه کسانی رئیس‌جمهور را در سفر به آمریکای لاتین همراهی می‌کنند؟

گفتنی است، رئیس‌جمهور صبح امروز(یکشنبه) پس از ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس، در راستای تعاملات بین‌المللی و به‌منظور تداوم سیاست تقویت روابط با کشورهای همسو و دوست و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و علمی، به دعوت رسمی همتایان خود در راس یک هیات عالیرتبه، به سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا سفر می‌کند.

هیئت همراه وی در این سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جواد اوجی وزیر نفت و همچنین بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان است.

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا