اقتصادیبرترین های کسب و کارعمومی

چگونه می‌توانیم با استفاده از مواد طبیعی سطوح چرب را پاک کنیم؟

روشهای مفید شستوشوی سطوح چرب

قیمت سالید مجیک بیز: تصور کنید وقتی روی کابینت آشپزخانه دست می‌کشید، سطحی چرب را احساس کنید و یا در حالتی دیگر، اجاق‌گازتان شفافیت و تازگی اولیه را نداشته باشد. همه این‌ها در روحیه و سلامت شما به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم تأثیرگذار خواهد بود. گاهی لکه‌ها و سطوح آلوده به حدی هستند که ممکن است شما را کلافه کند و بخواهید برای خلاص شدن هرچه سریع‌تر از آلودگی‌ها به استفاده از مواد شیمیایی موجود در بازار روی‌آورید.

این مواد اگرچه مؤثر هستند اما از طرف دیگر می‌توانید قبل از استفاده از آن‌ها، مواد طبیعی تمیزکننده را امتحان کنید. حال برای اینکه بدانید چه نوع از مواد طبیعی برای تمیزی و از بین بردن لکه‌های چربی مناسب هستند، بهتر است با ادامه مقاله همراه شوید.

پاک کردن لکههای چربی از روی کابینت

اسپری نانو دوراکلین: لکه‌های چربی که از آثار پخت مواد غذایی در آشپزخانه هستند اگر برای طولانی‌مدت بر روی کابینت باقی بمانند باعث می‌شود که به چوب کابینت آسیب جدی وارد شود. پس باید بعد از هر پخت‌وپز کابینت‌ها و سایر وسایل را تمیز کرد. جهت پاک کردن لکه‌های چربی از کابینت، به نکات زیر توجه کنید:

راحتترین راه را انتخاب نمایید

خرید موتور شوی نانوسان: دو قاشق غذاخوری مایع ظرف‌شویی را به همراه دو فنجان آب گرم باهم مخلوط‌کنید و با کمک دستمالی به سطح کابینت‌ها بمالید. بعدازاین مرحله با کمک اسفنجی خیس سطح را مورد شست‌وشو قرار دهید و در مرحله آخر با حوله و یا دستمالی از جنس پنبه آن را خشک‌کنید.

جوششیرین

جوش‌شیرین یکی دیگر از موادی است که می‌توانید از آن در تمیز کردن سطوحی که به چربی آغشته شده‌اند، کمک بگیرید. ابتدا باید جوش‌شیرین را بر روی دستمالی مرطوب بپاشید و با دستمال، کابینت و سطح موردنظر را تمیز کنید. بعدازاین مرحله با کمک اسفنجی سطح را بشویید و بعد خشک نمایید.

سرکه سفید

به مایع ظرف‌شویی و آبی که از قبل مخلوط کرده‌اید می‌توانید یک فنجان سرکه سفید اضافه کنید و از این محلول در تمیز کردن چربی‌های موجود روی سطح کابینت کمک بگیرید.

بوراکس

بوراکس از مواد دیگری است که می‌تواند با لکه‌های چربی مقابله کند. می‌توانید برای استفاده از آن نصف فنجان بوراکس را با محلولی که مانند روش قبل آماده کردیم مخلوط‌کنید و به همان روش بیان‌شده بر روی سطح به‌کار ببرید.

پاک کردن لکههای چربی از روی گاز

معمولاً اجاق‌گازها از سطوح دیگری هستند که مدام باید در اثر پخت‌وپز تمیز شوند. چراکه لکه‌های چربی موجود بر روی اجاق‌گاز باعث ایجاد آلودگی‌های مختلف و یا خش افتادن بر روی سطح آن خواهد شد. برای تمیز کردن این وسیله راه‌های زیر توصیه می‌شود:

استفاده از نمک

نمک ازجمله مواد غذایی است که در همه آشپزخانه‌ها پیدا می‌شود و می‌تواند به‌عنوان تمیزکننده‌ای قوی و قدرتمند ظاهر شود. برای تمیز کردن اجاق‌گاز با این ماده، باید زمانی که اجاق‌گاز هنوز گرم است لایه‌ای نمک بر روی آن بپاشید و اندکی صبر کنید. بعدازآن دستکشی دست کنید و با کمک پارچه و یا دستمالی کهنه سطح روغنی را پاک‌کنید.

در مرحله بعدی می‌توانید یک‌بار دیگر هم نمک اضافه نمایید و باقیمانده آلودگی را تمیز کنید. خوبی استفاده از نمک این است که در زمان بعدی که اجاق‌گاز را روشن می‌کنید بوی سوخت ناشی از بخار مواد شوینده را حس نخواهید کرد.

استفاده از لیموترش

اگر اجاق‌گاز شما بعد از سررفتن غذا بوی نامطبوعی گرفته است و یا چربی زیادی دارد استفاده از لیموترش برای تمیز کردن آن بسیار مؤثر خواهد بود. روش کار به این صورت است که می‌توانید دو عدد لیموترش را در ظرف آبی قرار داده و آن را با حرارت گاز بجوشانید. نتیجه کار خوشبو شدن محیط و همچنین از طرف دیگر پاک شدن لکه‌های چربی از روی گاز است. بعد از جوشاندن لیمو سطح اجاق‌گاز را با دستمالی تمیز کنید.

استفاده از محلول جوششیرین و آبلیمو

برای از بین بردن چربی شیشه اجاق‌گاز باید از محلول جوش‌شیرین و آب‌لیمو استفاده کنید. بعد مالیدن این محلول به شیشه اجاق‌گاز می‌توانید بعد از ۳۰ دقیقه آن را شست‌وشو دهید. همچنین پوشاندن سطح شیشه اجاق‌گاز با فویل آلومینیمی راه‌حلی عالی در زمان‌های آشپزی است تا سطح شیشه‌ای اجاق‌گاز از مواد چرب به دور باشد.

پاک کردن لکههای چربی مایکروفر

اگر به‌طور مداوم از مایکروفر استفاده می‌کنید باید دقت کنید که هر شب آن را تمیز نمایید، چراکه این کار برای سلامتی ضروری خواهد بود. همچنین در مورد تمیز کردن مایکروفر توجه کنید که می‌توانید از مرکباتی مانند لیمو استفاده نمایید. یک‌تکه لیمو را در داخل آب قرار دهید و اجازه دهید که در مایکروفر به نقطه‌جوش برسد.

همچنین استفاده از محلول آب و سرکه نیز می‌تواند شوینده طبیعی و قوی باشد چراکه سرکه نیز از قدرت پاک‌کنندگی بالایی برخوردار است. اگر احساس کردید که لکه‌ها هنوز هم وجود دارند می‌توانید همین کارها را برای دو بار تکرار کنید.

شستوشوی سطوح چرب

ازآنجایی‌که آشپزخانه‌ها محل مستقیم پخت‌وپز هستند، نظافت آن‌ها باید بیشتر موردتوجه قرار بگیرند تا از طرفی محلی تمیز برای مواد غذایی باشند و از طرف دیگر فضای خانه را آلوده نکنند. یکی از مواردی که در تمیزی آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است زدودن لکه‌های چربی از سطوح مختلف بوده که برای تمیز کردن این نوع از لکه‌ها شوینده‌های مختلفی در بازار وجود دارد. اما در کنار این شوینده‌ها مواد طبیعی مانند لیمو، جوش‌شیرین و سرکه هستند که در تمیزی بسیار مؤثر بوده و به‌کارگیری آن‌ها باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز خواهد شد

دکمه بازگشت به بالا