اجتماعی

شهرداری تهران چرا به شورای شهر متمم بودجه داد؟/ مازاد درآمد شهرداری صرف چه می‌شود؟

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از پیش بینی صرف هزینه در بخش‌های حمل و نقل، عمران، خدمات شهری و فرهنگی برای متمم بودجه سال ۱۴۰۲ در پایتخت خبر داد.

لطف الله فروزنده در گفت‌وگو با دانا نیوز، در تشریح لایحه متمم بودجه۱۴۰۲ شهرداری تهران که هفته گذشته به شورای شهر با رقمی بیش از ۳۱۰ هزار میلیارد ریال ارائه شد، گفت: در چهار ساله اخیر متمم بودجه نداشته‌ و اصلاحیه بودجه داشته‌ایم. شهرداری تهران با توجه به سیاست‌های آقای زاکانی و برنامه ریزی که انجام شده است از سقف بودجه فراتر رفته و وضعیت درآمدی در دو بخش نقد و غیرنقدی بهتر شده است.

صرف هزینه افزایش درآمد شهرداری تهران نیاز به ارائه متمم بودجه به شورای شهر داشت

وی افزود: طبیعتاً برای اینکه بتوانیم این سقف اعتباری را هزینه کنیم باید لایحه متمم به شورای شهر ارائه می‌کردیم. در سال جاری اتفاقات قابل توجهی در بخش های مختلف پیش آمد همانند آنچه که در حوزه آسفالت و تکمیل پروژه های عمرانی رخ داد.

اجازه شهرداری از شورای شهر برای افزایش هزینه‌های سرمایه‌ای 

فروزنده ادامه داد: ترمیمی که در پروژه‌های عمرانی باید انجام شود حکایت از این دارد که این رشد که در متمم بودجه درنظر گرفته شده دقیقا اجازه از شورا است که بتوانیم هزینه‌های سرمایه‌ای خود را افزایش دهیم. وقتی هزینه‌های سرمایه ای افزایش پیدا می کنند یعنی می رود به سمت پروژه‌ها.

۴ بخشی که مازاد درآمد شهرداری در تهران هزینه می‌شود 

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره محل هزینه مازاد درآمدهای شهرداری تهران و پیش بینی لایحه متمم بودجه گفت: پروژه‌های شهرداری تهران در چهار بخش حمل و نقل، عمران شامل آسفالت و بزرگراه سازی، خدمات شهری شامل پسماند و اصلاح سیستم های پسماند و نظافت شهر و بخش فرهنگی است که در هر چهاربخش پیش بینی هزینه شده است؛ اما اولویت شهرداری طبق نظر شورا حمل و نقل عمومی است.

انتهای پیام

نشر مطالب اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر روابط بین نژادها و مبارزه با تبعیض نژادی در جوامع مختلف.
دکمه بازگشت به بالا