علمی و پزشکی

با این چاشنی سندرم روده تحریک‌پذیر را درمان کنید

دانا نیوز/ خراسان رضوی طرفداران زیره احتمالاً خوشحال خواهند شد که بدانند این گیاه دارای مزایای سلامتی غیرمنتظره زیادی است.

به گزارش هلث ریپورت، زیره که از دانه های گیاه زیره (بومی خاورمیانه و هند) تولید می شود، به بسیاری از غذاهای خاورمیانه، هندی و اکنون آمریکایی ادویه و طعم می بخشد. زیره به عنوان یک ادویه دارویی سابقه دارد و آن را به یک ماده مهم برای سلامتی تبدیل کرده است.

از غذاهای مکزیکی مانند تاکو و سوپ لوبیا سیاه گرفته تا گوشت های کبابی در غذاهای چینی، زیره به یک ادویه جهانی تبدیل شده است. توزیع جهانی این ادویه به اندازه سوابق تاریخی است و در متون پزشکی یونان باستان از قرن پنجم قبل از میلاد از زیره نام برده شده است.

در طب مدرن تصور می شود که زیره دارای خواص ضد سرطانی در کنار بسیاری از فواید دیگر است. چه از مصرف کنندگان مشتاق زیره سبز باشید و چه هرگز این ادویه خاکی را امتحان نکرده اید، در اینجا می توانید درباره فواید غیرمنتظره آن بیشتر بدانید.

زیره فواید زیادی دارد، به خصوص در مورد سلامتی. اغلب، ممکن است زیره را به عنوان یک کمک کننده گوارشی برای همه چیز از اسهال گرفته تا سندرم روده تحریک پذیر (IBS) بشنوید. افزودن زیره سبز به رژیم غذایی افرادی که از سندرم روده تحریک پذیر رنج می برند می تواند به کاهش گرفتگی معده، نفخ، حالت تهوع و سوء هاضمه مرتبط با این بیماری کمک کند. برخی از محققان پیشنهاد کرده اند که زیره ممکن است یک گزینه درمانی ساده تر و مقرون به صرفه تر برای سندرم روده تحریک پذیر نسبت به داروهای گران قیمت باشد.

در طب قدیم، زیره برای قرن ها به عنوان دارویی برای اسهال ثبت شده است. امروزه طب مدرن فواید این ادویه را برای درمان سریع ناراحتی های ناشی از ترشحات مقعدی تشخیص داده است.

بسیاری از بیماری های دیگر از جمله تومورهای سرطانی وجود دارد که شیمی درمانی می تواند به درمان آنها کمک کند. دانشمندان با استفاده از زیره روی حیوانات مطالعاتی انجام داده اند و این ادویه از رشد تومورها جلوگیری می کند.

انواع تومورهایی که متخصصان با استفاده از مواد شیمیایی مطالعه کرده اند شامل سرطان معده، روده بزرگ و کبد است.

زیره همچنین دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است، به این معنی که به سم زدایی بدن و بهبود سلامت کلی کمک می کند.

این ادویه می تواند به کاهش کلسترول، کنترل وزن و کاهش وزن و بهبود تمرکز و حافظه کمک کند.

علاوه بر تمام فواید، فراموش نکنید که کامین بسیار خوشمزه و لذیذ است!

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا