بین الملل

واکنش دیده‌بان حقوق بشر به کشتار فلسطینیانی که منتظر دریافت کمک بودند

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر در حمله اشغالگران به فلسطینیانی که برای دریافت کمک‌های بشردوستانه در جنوب شهر غزه تجمع کرده بودند، واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

به گزارش دانا نیوز، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در بیانیه روز پنجشنبه خود از جامعه بین‌الملل خواست به درخواست‌ها برای توقف کشتار غیرنظامیان گرسنه در غزه توجه کند.

این نهاد بین‌المللی افزود: ارتش رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن فلسطینیانی که در انتظار دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند، دست کم ۲۰ نفر را به شهادت رسانده و ده‌ها نفر را زخمی کردند که این بیانگر اصرار این رژیم بر هدف قرار دادن غیرنظامیان گرسنه است.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه اضافه کرد غیرنظامیان در غزه به سبب بی‌توجهی جامعه بین‌الملل و نهادهای بین‌المللی به درخواست‌ها برای توقف کشتار غیرنظامیان، بهای سنگینی می‌دهند.

نهاد مذکور حادثه روز پنجشنبه در جنوب غزه را بیانگر عجز و ناتوانی جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی در تضمین ساز و کاری مناسب برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به دست مردم غزه دانست.

پیشتر هم دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه هدف قرار دادن فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی حتی در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه پرده برداشت و فاش کرده بود که ارتش رژیم اشغالگر در فصل جدیدی از نسل کشی مداوم علیه ساکنان غزه، عمدا فلسطینی‌ها را در حالی که منتظر دریافت کمک بودند در جنوب شهر غزه هدف قرار داد و باعث شهادت و زخمی شدن آنها شد.

طبق این بیانیه، تیم‌های میدانی دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه ادامه شلیک گلوله‌ها و توپ‌های ارتش رژیم صهیونیستی و استفاده از پهپادها برای هدف قرار دادن و کشتن صدها غیرنظامی را که با وجود خطر شدید به امید دریافت سهمیه‌های محدود کمک تجمع کرده بودند، مستند کرده‌اند.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا