بین الملل

مصر: نباید هیچ عملیات نظامی در رفح انجام گیرد

وزیر امور خارجه مصر پس از دیدار با همتای آمریکایی‌اش گفت: «اسرائیل نباید هیچ عملیات نظامی در شهر رفح که جمعیت زیادی از آوارگان در آنجا حضور دارند، انجام دهد.»

به گزارش دانا نیوز، «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر روز پنجشنبه در سخنانی پس از دیدار با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، عنوان کرد: «محور گفت‌وگوها اوضاع جاری در غزه، آتش‌بس، افزایش میزان کمک‌های ارسالی به غزه و آزادی اسرا بود.»

وی افزود: « اسرائیل نباید هیچ عملیات نظامی در شهر رفح که جمعیت زیادی از آوارگان در آنجا حضور دارند، انجام دهد.»

شکری تصریح کرد: «جایی برای ادامه جنگ در غزه یا بدتر شدن اوضاع انسانی در این باریکه وجود ندارد. به دنبال رسیدن به راه‌حلی مبتنی‌بر راه‌حل دو کشور هستیم تا منطقه و ملت‌های منطقه به امنیت برسند.»

وی ادامه داد: « باید در اسرع وقت آتش‌بس در غزه حاصل شده و کمک‌های ارسالی به این منطقه افزایش یابد.»

وزیر خارجه مصر خاطرنشان کرد: «ما قاطعانه مخالف کوچاندن فلسطینیان به خارج از اراضی خودشان هستیم و باید ساز و کارهایی برای تحقق این اهداف ایجاد کنیم.»

وی تأکید کرد، نظم جهانی به سبب استانداردهای دوگانه‌ی جهانیان در شیوه تعامل با نزاع بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی و دیگر منازعات در معرض تهدید است.

سامح شکری همچنین گفت: «با وضعیت بی‌سابقه‌ای مواجه هستیم و اکثریت فلسطینیان در غزه و کرانه باختری نگران موضوع کوچاندن فلسطینیان یا نابودی قضیه فلسطین هستند.»

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا