فرهنگ و هنر

آغاز روایت موسیقیایی آریا عظیمی‌نژاد در تلویزیون بعد از «عصر جدید»

شبکه نسیم از آغاز پخش برنامه «مجلس واقعه» از (نهم شهریور) خبر داد. عنوان شده است این برنامه روایتی موسیقیایی از آئین تعزیه‌خوانی است و توسط آریا عظیمی‌نژاد اجرا خواهد شد.

به گزارش دانا نیوز، «مجلس واقعه»، ویژه برنامه ماه صفر شبکه نسیم به تهیه‌کنندگی سیدمصطفی احمدی و با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران است که از تاریخ (۹ شهریور) هر شب ساعت ۲۳ از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود.

عنوان شده است برنامه «مجلس واقعه» یک برنامه گفت‌وگویی نمایشی است و در هر قسمت یک مجلس تعزیه تلویزیونی در برنامه برپا می‌شود.

 برنامه «مجلس واقعه» از مدتها پیش در حال تولید بود و آریا عظیمی‌نژاد که پیشتر در برنامه «عصر جدید» به عنوان داور حضور داشت، حالا  اجرا و روایت‌گری این برنامه را بر عهده دارد.

هر قسمت هم یک موسیقی عاشورایی ویژه دارد و برای هر قسمت قطعه‌ای ویژه تولید می‌شود.

همچنین عنوان شده است ایده اولیه این برنامه از خود آریا عظیمی‌نژاد بوده و این روایت یک آهنگساز از مجالس تعزیه است و به همین دلیل به عنوان راوی و مجری برنامه حضور دارد.

محور برنامه، نمایش تعزیه است و در آن گفت‌وگوهایی هم صورت می‌گیرد. گروه‌های تعزیه از سراسر کشور به برنامه دعوت شده‌اند و در هر قسمت با یک گروه تعزیه‌ای اجرا خواهد شد.

اخیرا هم پیمان جبلی – رئیس سازمان صداوسیما به همراه محسن برمهانی- معاون سیما با حضور در پشت صحنه برنامه «مجلس واقعه»، از نزدیک در جریان روند تولید این مجموعه آئینی قرار گرفته بودند.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا