اجتماعی

تمهیدات شهرداری برای شب‌های سرد تهران/استقرار گشت‌های «حامی شهر» برای ساماندهی افراد بی سرپناه

مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه گشت فوریت‌های اجتماعی سازمان در سه شیفت کاری به شکل ۲۴ ساعته در سطح شهر تهران فعالیت دارند، گفت: از ابتدای آنلاین سال جاری در هر یک از مناطق ۲۲ گانه شهر با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی طرح گشت «حامی شهر» به اجرا در آمده است.

احمد احمدی صدر در گفت‌وگو با دانا نیوز، در مورد تمهیدات این سازمان برای شب‌های سرد پایتخت بیان کرد: با توجه به آغاز فصل سرما، طرح گشت «حامی شهر» مناطق ۲۲ گانه تهران ویژه افراد آسیب دیده و در معرض آسیب که سرپناهی ندارند، در کنار گشت های حامی شهر سازمان خدمات اجتماعی از نخستین روز آنلاین تا پایان سال جاری به اجرا در می آید.

وی افزود: در این طرح هر یک از مناطق از ساعت ۲۲ تا ۵ صبح با اختصاص یک واحد خودروی وَن، مددکار اجتماعی و ضابط قضایی اقدام به گشت زنی در معابر محدوده منطقه مورد نظر و ساماندهی افراد بی‌سرپناه می‌کنند و آنها را به مراکز تحت پوشش ارجاع می دهند. 

احمدی صدر با بیان اینکه در این راستا اعتبارات مالی نیز برای هریک از مناطق براساس فعالیت‌شان از سوی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران تعریف شده است، ادامه داد: در کنار فعالیت گشت فوریت‌های اجتماعی سازمان، مناطق ۲۲ گانه و عوامل نواحی ۱۲۳ گانه شهر تهران نیز فعالیت دارند تا در صورت مشاهده افراد بی سرپناه در فصل سرما اقدام به معرفی این افراد کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: از ابتدای آنلاین تاکنون تنها از سوی گشت های حامی شهر مناطق ۲۲ گانه، بیش از ۴۷۰۰ نفر مددجوی آسیب دیده و در معرض آسیب مورد ساماندهی قرار گرفته اند.

تکمیل فاز دو یاورشهر ۹  با قدرت ادامه دارد
 

 احمدی صدر همچنین در بازدید از پروژه فاز دو یاورشهر ۹ سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، گفت: با کار شبانه روزی و جهادی در حال تکمیل این پروژه مهم و بزرگ شهرداری تهران هستیم و ان شاءالله با تکمیل این فاز حدود ۲۵۰۰ ظرفیت به ۵۰۰۰ ظرفیت قبلی مراکز یاورشهر شهرداری تهران اضافه خواهد شد و در مجموع مراکز یاورشهر با ۷۵۰۰ ظرفیت فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

وی افزود: مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر ۹، در سال ۱۴۰۱ با ۱۵۰۰ ظرفیت افتتاح شد و حالا با تکمیل فاز ۲ قرار است این مرکز با ۴۰۰۰ ظرفیت پذیرای مددجویان ماده ۱۶ کلانشهر تهران باشد.

انتهای پیام

نشر مطالب اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر روابط بین نژادها و مبارزه با تبعیض نژادی در جوامع مختلف.
دکمه بازگشت به بالا