بین الملل

پویایی امروز صنعت هسته‌ای آن را به یک صنعت تجاری تبدیل خواهد کرد

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از سازمان انرژی اتمی ایران گفت: پویایی امروز صنعت هسته‌ای کشور آن را عملا به یک صنعت تجاری تبدیل خواهد کرد و با تدابیری که برای تامین مالی و پشتیبانی صنعت هسته‌ای در نظر گرفته شده، مجموعه ظرفیت‌های اقتصادی را برای کمک به آن به‌کار خواهیم گرفت. 

به گزارش دانا نیوز، داوود منظور، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در جریان بازدید از آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در محل این سازمان، درخصوص حمایت از طرح‌های این سازمان و پشتیبانی از آن‌ها در سال 1403، اظهار کرد: امروز فرصت مغتنمی بود تا از نزدیک شاهد توسعه‌ای باشیم که در صنعت صلح آمیز هسته‌ای کشورمان انجام می‌گیرد. 
وی افزود: اینکه دانشمندان ما در حال توسعه صنعت و فناوری‌های هسته‌ای هستند که کاربردهای مختلفی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و به طور ویژه در حوزه دارو و درمان دارد، اتفاقی بسیار مسرت‌بخش است. 
منظور با اشاره به اینکه این دستاوردها همه مزید بر استفاده از فناوری هسته‌ای در تولید برق و تامین انرژی پایدار و مطمئن برای کشور است، تصریح کرد: امروز به جایی رسیده‌ایم که با دانش بومی در حال توسعه این مجموعه و صنایع وابسته به بخش هسته‌ای هستیم. 

وی عنوان کرد: یکی از دستاوردهای این صنعت، تولید انواع رادیوداروها به شکل بومی در کشور است و بر اساس گزارش مستند اکنون بیش از 60 رادیودارو تولید می‌شود و 20 رادیوداروی دیگر در حال گذراندن مراحل بالینی و بهره‌برداری است.  
معاون رییس جمهور افزود: با گستردگی کارهای انجام گرفته و نیز طرح‌های توسعه‌ای در دست اقدام، در حوزه هسته ای  هم اکنون  جزو 10کشور برتر دنیا قرار داریم. امیدواریم که بخشی از مجموعه طرح‌های توسعه‌ای در دولت سیزدهم و بقیه در دولت آتی به بهره‌برداری برسند. 
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه با بیان اینکه پویایی امروز صنعت هسته‌ای کشور آن را عملا به یک صنعت تجاری تبدیل خواهد کرد، گفت: بدون شک محصولات تولیدی صنعت هسته‌ای در داخل و خارج از کشور قابل مبادله و تجارت خواهد بود و این مساله به پویایی، رشد و نمو هرچه بیشتر صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور کمک می‌کند. 
وی تاکید کرد: بدون شک با تدابیری که برای تامین مالی صنعت هسته‌ای در نظر گرفته شده، مجموعه ظرفیت‌های اقتصادی را برای کمک به آن به‌کار خواهیم گرفت تا شتاب بیشتری به حرکت این حوزه بدهیم زیرا این عرصه جزو مرزهای دانش دنیا محسوب می‌شود. 

منظور در پایان گفت: این اتفاق بزرگی است که دانشمندان، اساتید، نخبگان و فناوران ما در این حوزه به این حد از بلوغ و توانمندی رسیده‌اند که شاهد افتخارآفرینی آن‌ها در بهره‌برداری از مجموعه‌ای از طرح‌ها هستیم.
انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا