برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

عوارض ساکشن چربی

عوارض ساکشن شکم چیست؟

چربی جمع شده در زیر پوست شکم از جمله چربی های اضافی است که از بین بردن آن تاثیر زیادی تناسب اندام و احساس رضایت فرد از اندام خود دارد ، به کمک روش های مختلف پیکرتراشی نظیر ؛ لیپوساکشن ، لیپوماتیک،  لیپولیز و… می توان در کوتاه ترین زمان ممکن به لاغری موضعی در ناحیه شکم پرداخت که هرکدام از این موارد می تواند برای شما سوال باشد که لیپوماتیک چیست یا لیپوساکشن چیست؟ و… اما همان طور که روش های ساکشن چربی مزیت های خاص خود را دارند این روش ها با خطرات و عوارض همراه هستند که در این مقاله به بررسی  و چربی زیر شکم و خطرات آن پرداخته شده است.

در رابطه با ساکشن چربی زیر شکم می توان عنوان نمود که در کلیه روش های ساکشن چربی نظیر لیپوساکشن، ،  لیپولیز، با ایجاد بیحسی موضعی ، لوله ی بسیار باریکی به نام کانولا به زیر پوست وارد می شود و با برخورد به چربی ها از طریق ایجاد مکش، لرزش، سوزاندن توسط اشعه و یا تابیدن امواج مافوق صوت موجب شکستن پیوند چربی ها شده و در نهایت چربی مایع شده توسط مکش دستگاه از بدن ساکشن خواهد شد.

Side effects of liposuction

ساکشن چربی زیر شکم

کاهش چربی موضعی شکم طی یک جلسه، عدم نیاز به جراحی و بیهوشی، عدم نیاز به بخیه ، بهبودی سریع ، عدم نیاز به استراحت مطلق و … از جمله مزیت های استفاده از روش های مختلف ساکشن چربی زیر شکم می باشد . مشکلات نادر که به طور بالقوه در هر جراحی اتفاق می افتد عبارتند از عفونت، خونریزی، زخم های پوستی و آسیب عصبی،تکنیک Tumescent این خطرات را به حداقل می رساند. همانند هر عمل جراحی، لیپوساکشن با برخی از عوارض جانبی مانند کبودی، تورم و بی حسی موضعی همراه است.

‏لیپوساکشن چربی های پهلو چیست؟

به نقل از «» لیپوساکشن پهلو نوعی عمل جراحی زیبایی برای بیرون‌کشیدن و ساکشن چربی پهلو و شکم توسط دستگاه است. در واقع این چربی‌ها با ایجاد سوراخ‌های کوچک بدون برش جراحی، از پهلوها و شکم بیرون کشیده می‌شوند. با لیپوساکشن می‌توان چربی‌های نواحی مختلف بدن را بیرون کشید. چربی شکم و پهلو جز قسمت‌هایی است که بسیاری از افراد به‌دنبال ازبین‌بردن آن هستند.

در مواقعی که رژیم و ورزش دیگر جوابگوی چربی‌های جمع شده در پهلوها، شکم، ران و بازوها نیست، تنها راه ممکن لیپوساکشن چربی پهلوها و شکم خواهد بود. در چربی‌های لایه عمقی برداشته می‌شود و چربی‌های لایه سطحی بدن تغییری نمی‌کنند.

‏کاربرد لیپوساکشن پهلو

مهم‌ترین کاربرد لیپوساکشن پهلو و حذف چربی‌های پهلو و شکم، ازبین‌بردن چربی‌های سرسختی است که با تغذیه و ورزش از بین نمی‌روند. ژنتیک، بارداری و افزایش سن از جمله فاکتورهایی هستند که تاثیر منفی روی زیبایی ظاهری پهلوها می‌گذارند و موجب تجمع چربی در این نواحی می‌شوند. کاربرد لیپوساکشن پهلو، باریک کردن این نواحی بدن و ایجاد اندام و ظاهری زیبا است. لیپوساکشن یکی از روش‌های است و روی نواحی خاصی از بدن تاثیر می‌گذارد. بعد از ساکشن شکم و پهلو، بدن به نسبت قبل، سلول‌ چربی کمتری در ناحیه شکم دارد.

‏آیا لیپوساکشن پهلو و شکم بهترین روش برای آب کردن و کوچک کردن شکم است؟

لیپوساکشن شکم و پهلو یکی از روش‌های مطلوب برای کوچک‌کردن شکم و محسوب شده که برای حذف چربی‌های عمقی جمع شده زیر پوست توصیه می‌شود. این چربی‌ها با رژیم و ورزش از بین نمی‌روند. البته این نکته مهم را باید به‌ خاطر بسپارید که لیپوساکشن پهلو و لاغری شکم را نمی‌توان درمان چاقی دانست؛ بلکه این روش لاغری شکم صرفا برای کم‌کردن چربی‌های انباشته‌شده در ناحیه شکم و پهلوها به‌ کار می‌رود. به‌عبارتی، ساکشن چربی‌های شکم و پهلو صرفا یک عمل زیبایی است برای کوچک‌کردن شکم و به‌هیچ‌وجه قابلیت درمانی ندارد.

‏چه کسانی باید لیپوساکشن پهلو انجام دهند؟

افرادی که شرایط زیر را داشته باشند، کاندید مناسب انجام ساکشن پهلو و شکم هستند:

  • وزن ثابت با شاخص توده بدنی کمتر از ۴۰
  • داشتن پوست سفت با قابلیت ارتجاعی بالا
  • سلامت جسمی و روانی مطلوب
  • عدم مصرف دخانیات
  • افرادی که با رژیم و ورزش از شر چربی‌ پهلوها و شکم خلاص نشدند.
  • کسانی که انتظار واقعی از نتیجه عمل دارند.

مزایای لیپوساکشن چربی های پهلو

انجام عمل لیپوساکشن چربی‌ های پهلو مزایای زیادی دارد از جمله:

  • عمل جراحی ساده و سرپایی است.
  • دوره بهبودی کوتاه مدتی دارد.
  • روش قابل‌قبولی برای حذف چربی‌های اضافی شکم و پهلو است.
  • سلول‌های چربی را به‌ صورت دائمی از بین می‌برد؛ حتی چربی‌هایی که با ورزش و رژیم از بین نمی‌روند.
  • ظاهر فرد را بهتر می‌کند.
  • سلامت فرد را بهبود می‌دهد.
  • اعتمادبه‌نفس فرد را بالا می‌برد.
  • میزان سلولیت را کم می‌کند و خطوط شکم را از بین می‌برد.
  • باعث رشد کلاژن و سفت‌شدن پوست می‌شود.

‏روش های لیپوساکشن چربی پهلو

در تمام روش‌های لیپوساکشن چربی پهلو، جراح از برش‌های کوچکی برای ساکشن و بیرون کشیدن چربی‌ها استفاده می‌کند. رایج‌ترین روش لیپوساکشن چربی پهلو، تکنیک لیپوساکشن تامسنت است که ناحیه چربی بین پوست و حفره شکم با مایع تامسان پر می‌شود.

در روش لیپوساکشن چربی‌ های پهلو با بی‌حسی موضعی، ریسک عمل با بیهوشی به حداقل می‌رسد و امنیت عمل بالاتر می‌رود. جراح برش ریزی در ناحیه شکم و پهلوها ایجاد کرده و کانولا را داخل می‌فرستد تا به لایه‌های چربی پهلو و شکم برسد. در این مرحله، مایع تامسان زیر پوست تزریق می‌شود. پس از شروع تاثیرگذاری مایع تامسان، سلول‌های چربی شروع به جداشدن از بافت می‌کنند. جراح با ساکشن، چربی‌های دفع‌شده را از طریق همان کانولا بیرون می‌کشد.

‏آمادگی برای ساکشن شکم و پهلو

افرادی که قصد دارند حجم زیادی از چربی شکم و پهلو را از بین ببرند، می‌توانند روش لاغری موضعی لیپوساکشن را انتخاب کنند. برای اینکه نتیجه این روش لاغری موضعی موفقیت آمیز باشد، باید یکسری آزمایش را پیش از عمل لیپوساکشن انجام دهید. پس از معاینه بیمار توسط دکتر گوارش و انجام آزمایشات لازم، دکتر گوارش در صورتی که فرد شرایط لازم برای عمل لاغری و لیپوساکشن پهلو را داشته باشد، وی را به جراح پلاستیک معرفی می‌کند.

جراح پلاستیک بسته به شرایط بیمار و میزان ناحیه جراحی دو روش بی‌حسی موضعی و بی‌هوشی کامل را به فرد پیشنهاد می‌دهد. می‌توانید با چند فوق تخصص جراح پلاستیک مشورت کنید و در نهایت تصمیم خود را درباره روش انجام عمل لاغری به جراح زیبایی اعلام کنید. به ‌طور کلی روند آمادگی برای ساکشن پهلو به شرح زیر است:

  • انجام آزمایش‌های ارزیابی سلامت عمومی
  • توقف یا جایگزینی مصرف برخی داروها براساس نظر جراح زیبایی یا دکتر گوارش
  • قطع مصرف دخانیات دو هفته قبل عمل
  • توقف مصرف آسپرین، داروهای رقیق‌کننده خون و داروهای گیاهی

‏مراقبت های لازم بعد از عمل لیپوساکشن چربی های پهلو

درد، کبودی و ورم بعد از ساکشن شکم و پهلو امری کاملا طبیعی است. گاهی جراح زیبایی برای کنترل درد مسکن تجویز می‌کند. تجویز آنتی‌بیوتیک هم برای کمترکردن ریسک عفونت طبیعی است. معمولا بعد از لیپوساکشن شکم و پهلو، سوراخ‌ها ترشح دارند و جراح برای تخلیه سریع‌تر مایعات، محل برش‌ها را باز می‌گذارد.

جراح زیبایی با هدف کنترل ورم و شکل‌گیری پوست بعد از عمل لیپوساکشن شکم و پهلو، گن مخصوصی تجویز می‌کند که بیمار باید ۴ تا ۸ هفته بعد عمل آن را بپوشد. بعد از انجام عمل، بیمار باید در فاصله زمانی کوتاهی از تخت پایین بیاید و راه برود تا احتمال لخته خون کم شود. معمولا چند روز استراحت کافی است و بیمار بعد از آن می‌تواند به فعالیت‌های عادی روزمره برگردد. انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین تا یک ماه بعد عمل و حمام تا ۴۸ ساعت بعد عمل ممنوع است.

جراح زیبایی با هدف کنترل ورم و شکل‌گیری پوست بعد از عمل لیپوساکشن شکم و پهلو، گن مخصوصی تجویز می‌کند که بیمار باید ۴ تا ۸ هفته بعد عمل آن را بپوشد.

عوارض لیپوساکشن چربی های پهلو

لیپوساکشن شکم و پهلو مثل هر عمل زیبایی، عوارض جانبی دارد که به‌ تدریج و در گذر زمان برطرف می‌شوند. اما گاهی بی‌دقتی جراح، نداشتن تجربه، مهارت و تخصص کافی جراح یا بی‌توجهی به بیمار ممکن است باعث بروز عوارض لیپوساکشن پهلو شوند مانند:

  • خون‌ریزی
  • تجمع مایعات زیر پوست
  • شوک یا عدم دریافت مایعات کافی
  • عفونت
  • آمبولی چربی
  • ناهمواری یا نامتقارن بودن سطوح اندام‌ها
  • بی‌حسی در نواحی عمل
  • احتمال آسیب‌دیدگی اعصاب، عروق خونی، ریه‌ها، اندام‌های شکمی و ماهیچه‌ها
  • ریسک لخته‌شدن خون در وریدهای عمقی

‏علت مرگ بعد از لیپوساکشن

عدم رعایت اصول علمی توسط پزشکان در سال‌های اولیه عرضه لیپوساکشن باعث ایجاد عوارض و حتی مرگ بعد از لیپوساکشن شد. اما امروزه به ‌لطف پیشرفت علم و ارائه دستگاه‌های جدیدتر و به‌روزتر، ریسک عمل لیپوساکشن چربی‌ها پایین‌تر آمده است. به‌‌طورکلی، انتخاب جراح زیبایی و کلینیکی که در آن قرار است لیپوساکشن انجام شود، تاثیر زیادی روی درصد موفقیت عمل دارند. تخصص، مهارت و تجربه جراح زیبایی می‌تواند فاصله شما با مرگ بعد از لیپوساکشن را دور یا نزدیک کند.

‏قیمت لیپوساکشن پهلو

قیمت لیپوساکشن چربی‌ های پهلو مستقیما به تخصص جراح زیبایی که عمل را انجام می‌دهد و نوع روشی که انتخاب کرده بستگی دارد. به‌ علاوه اینکه، محدوده عمل هم روی قیمت لیپوساکشن پهلو تاثیر می‌گذارد. هیچ‌گاه برای کاهش هزینه‌های عمل سراغ پزشک کم‌تجربه و کلینیک‌های نامناسب نروید. زیرا ممکن است دچار عوارض جدی بعد عمل شوید. گفته‌شده‌است شوید.

دکمه بازگشت به بالا