اقتصادی

مردم در آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو خواهند شنید/باید به سمت قیمت‌های جهانی حرکت کنیم

دانا نیوز/مرکزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در صنعت خودرو با تعمیق ساخت داخل و تمرکز بر کیفیت باید به سمت قیمت های جهانی حرکت کنیم.

عباس علی آبادی جمعه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۲ در آیین افتتاح شرکت فولاد دشتستان واقع در شهرک زاویه از توابع شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران با اشاره به استقرار صنایع راهبردی و استراتژیک در استان مرکزی و ضرورت توجه به صادرات و تجارتی که مبتنی بر پشتیبانی تولید صنعتی باشد، افزود: شرکت فولاد دشتستان قادر است محصولات بالادستی را به تولیدات پایین دستی تبدیل کند و ارزش افزوده ای بین ۲۰ الی ۳۰ درصد ایجاد کند، گرچه در برنامه های توسعه ای، باید به سمت ایجاد ارزش افزوده بالاتر برویم.

وی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای کشور تامین ورق های سبک برای صنعت خودروسازی و لوازم خانگی است که بر این دو مورد در صنعت تمرکز کرده ایم، اظهار کرد: امید است این نقاط تمرکزی به اهداف برسد. هم اکنون در نقطه امید قرار داریم و امیدواریم به نقطه هدف دست یابیم.

وزیر صمت در خصوص تنش آبی در کشور و نیاز آبی صنایع گفت: ایران کشوری است که از نظر منابع آبی در مضیقه است و باید برای مصرف بهینه به سمت صنعتی شدن حرکت کنیم و بدلیل ارزش افزوده بالایی که صنعت ایجاد می کند باید سهم بیشتری از منابع آبی به صنعت اختصاص یابد. در حوزه کشاورزی نیز باید به سمت و سوی کشاورزی مدرن و پیشرفته با مدیریت منابع آبی حرکت کرد.

علی آبادی در خصوص موضوع کاهش قیمت خودرو نیز گفت: در حوزه قیمت خودرو، با تعمیق ساخت داخل و تمرکز بر کیفیت باید به سمت قیمت های جهانی حرکت کنیم. مسئله کاهش قیمت یک بحش است و کیفیت بخشی به تولید خودرو و رسیدن به نرم جهانی مسئله دیگری است که هر دو باید دنبال شوند.

وی با بیان اینکه در تولید خودرو به سمت برقی سازی حرکت می کنیم، گفت: برای برقی سازی خودروها تلاش می‌شود تعرفه ها کاهش یابد تا افزایش قیمت ناشی از برقی سازی جبران شود و از محل سود حاصل از صرفه جویی سوخت می توان این هزینه ها را جبران کرد. مردم در حوزه صنعت خودرو در آینده خبرهای خوبی خواهند شنید.

وزیر صمت که به منظور افتتاح شرکت فولاد دشتستان در شهرک صنعتی زاویه از توابع شهرستان زرندیه به این شهرستان سفر کرده بود پس از افتتاح این واحد تولیدی و صنعتی با حضور در گلزار شهدای زاویه و اهدای گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا