اقتصادی

طلای جهانی به کما رفت

قیمت طلای جهانی در حالی که تورم آمریکا امیدها برای کاهش زودهنگام نرخ بهره را کاهش می‌دهد، ثابت ماند.

به گزارش دانا نیوز، قیمت طلا امروز پنجشنبه (۱۱ آوریل) تغییر چندانی نداشت زیرا بازدهی دلار آمریکا و خزانه‌داری آمریکا پس از افزایش نرخ تورم بیش از حد انتظار، امیدها برای کاهش زودهنگام نرخ بهره را کاهش داد.

هر اونس طلا بدون تغییر به ۲۳۳۷ دلار و ۹۹ سنت رسید. این رکورد برای هشتمین جلسه متوالی تا روز سه‌شنبه ثبت شد. بهای معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار  و ۳۰ سنت در هر اونس رسید.

شاخص دلار آمریکا در جلسه قبل نزدیک به بالاترین حد خود در پنج ماه گذشته بود و بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده پس از داده‌های تورم افزایش یافت و باعث شد که شمش‌های بدون بازده جذابیت کمتری داشته باشند.

قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات‌متحده در ماه مارس بیش از حد انتظار افزایش یافت و با توجه به افزایش هزینه‌های بنزین و سرپناه، تردید بیشتری در مورد اینکه آیا فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ‌های بهره در ماه ژوئن خواهد کرد، ایجاد کرد.

طبق صورتجلسه ۱۹ تا ۲۰ مارس بانک مرکزی ایالات متحده، مقامات فدرال رزرو ماه گذشته نگران بودند که پیشرفت تورم ممکن است متوقف شده باشد و یک دوره طولانی‌تر از سیاست های پولی سختگیرانه ضروری باشد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۷.۸۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۹۶۴ دلار و ۲۰ سنت رسید و پالادیوم ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۰۴۵ دلار رسید.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا