فرهنگ و هنر

بیان وارونه حقایق با انجام عملیات روانی، برنامه دشمن در جنگ ترکیبی و شناختی است

دانا نیوز/مرکزی فرمانده سپاه روح‌الله گفت: غفلت از دستاوردهای انقلاب اسلامی، بیان وارونه حقایق و واقعیت ها با انجام عملیات روانی، برنامه دشمن در جنگ شناختی و ترکیبی است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی شامگاه پنجشنبه ششم مهرماه ۱۴۰۲ در اجتماع رزمندگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت شهرستان ساوه که در آستان مقدس امامزاده سیداسحاق (ع) و با حضور یک شهید گمنام برگزار شد، اظهار کرد: جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس یک جنگ نابرابر و البته جهانی بود و تمامی قدرت‌های کوچک و بزرگ در کنار هم قرار گرفتند و به سرکردگی رژیم بعث با تجهیزات کامل جنگی را بر ملت ایران تحمیل کردند.

وی بیان کرد: جنگ تحمیلی موجب تقویت اتحاد ملی شد و ملت ایران از تهدیدها، فرصت ساخت و امروز به برکت خون مطهر شهدا و جانفشانی رزمندگان اسلام در حوزه نظامی و موشکی به پیشرفت های متعددی دست یافته است.

وی گفت: جنگ تحمیلی در شرایطی آغاز شد که کشور از نظر تجهیزات نظامی و نیروی رزمی از آمادگی لازم برخوردار نبود اما جوانان و نوجوانان این مرزوبوم با ایمان به خدا و تبعیت از ولی فقیه در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند.

سردار کریمی در ادامه گفت: دشمن در ادامه دشمنی خود پس از شکست در جنگ نظامی دست به تحریم اقتصادی و جنگ اقتصادی زد که در این توطئه نیز شکست خورد و در ادامه دست به جنگ شناختی و ترکیبی با ابزار رسانه و فضای مجازی زده است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در فضای مجازی احساس قدرت می‌کند، اظهار کرد: به دلیل دروغ پردازی و انتشار اخبار غیرواقع در فضای مجازی هیچ کس در امان نیست و دشمن خوب فهمیده که با چه ابزاری خودباوری و اعتقادات جوانان را نشانه بگیرد.

فرمانده سپاه روح الله گفت: مولفه‌های مادی عامل اقتدار و پیروزی در جنگ هشت ساله نبود بلکه مولفه‌های معنوی نظیر ایمان، اخلاص، خودباوری و ولایتمداری موجب پیروزی شد و نصرت الهی یاریگر ملت برای پیروزی در هشت سال نبرد نابرابر بود.

وی گفت: دشمن به دنبال کاهش معنویت و تضعیف باورهای دینی در بین جوانان و نوجوانان با استفاده از فضای مجازی است و ما در تولید محتواهای مناسب برای مقابله با جنگ رسانه ای دشمن ضعف داریم. در جهاد تبیین بایستی برنامه محور به مبارزه با دشمن در جنگ شناختی و ترکیبی بپردازیم.

سردار کریمی افزود: در تاریخ، بی نظیر بوده که دشمن چنین عملیات روانی را با استفاده از فضای مجازی علیه ملت ایران عملیاتی کند و دستاوردهای نظام اسلامی را بی فایده جلوه دهد. غفلت از دستاوردهای انقلاب اسلامی، بیان وارونه حقایق و واقعیت‌ها با انجام عملیات روانی، برنامه دشمن در جنگ شناختی و ترکیبی است.

امام جمعه ساوه نیز جهاد با مال و جان را از توصیه های دین اسلام دانست و افزود: در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام جهاد با مال و جان کردند و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک این مرزوبوم به تصرف دشمن درآید.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی اظهار کرد: آنچه موجب پیروزی رزمندگان در جنگ تحمیلی شد نصرت الهی و ایمان و اخلاص رزمندگان و تبعیت از ولی فقیه بود.

تشییع نمادین شهید گمنام، شعرخوانی، اجرای سرود توسط گروه سرود امامزاده شاهزاده حسین علیه السلام از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا