حوادث

چرا خبر بد برایمان جذاب است؟

“وقتی از خواندن اخبار بد می ترسیم، تمایل شدید ما به پاسخ را نشان می دهد. ما تمایل بیولوژیکی به این کار داریم. روزنامه نگاری تا حدی با جلب نظر مخاطب با تیترها و اخبار پر شور، این تمایل را بازی می کند؛ زیرا ترس و فوریت را برمی انگیزد. ” (ماهنامه مدیریت ارتباطات)

به گزارش دانا نیوز، یکصد و چهل و ششمین شماره ماهنامه «مدیریت ارتباطات» با موضوع «اخبار بد و استرس» و «روابط عمومی دانشگاهی» به دبیری امیرعباس تقی پور، سردبیر و سردبیر علی منتشر شد. ورامینی

شماره جولای این مجله به بررسی ویژه نامه «اخبار بد و اضطراب» می پردازد تا به چرایی جذابیت اخبار بد پاسخ دهد و در شماره دوم به بررسی تاریخچه و حضور «روابط عمومی دانشگاهیان» می پردازد.

وقتی از خواندن اخبار بد می ترسیم، نیاز شدید ما به پاسخ را بیان می کند. ما تمایل بیولوژیکی به این کار داریم. روزنامه‌نگاری تا حدودی با جلب نظر مخاطب با عناوین و اخبار پر شور این گرایش را بازی می‌کند. زیرا مستلزم ترس و فوریت است. این احساس وجود دارد که اگر اخبار جدیدی بدانم بهتر می توانم از خودم و خانواده ام محافظت کنم، اما در دوره جدید باید رفتارمان را تغییر دهیم. در غیر این صورت استرس اخبار بد ما را نابود می کند. در شماره جدید ماه مدیریت به موضوع چرا خبر بد جذاب است؟ چه تاثیرات روانی بر افراد دارد؟ آیا جهان آنقدر تاریک است که در اخبار می شنویم؟

در این مورد از اساتید ارتباطات و روزنامه نگاری محمدمهدی فرقانی، علی اکبر قاضی زاده، فریدون صدیقی و مجید رضائیان سوال شد که چرا خبر بد، خبر است؟ با بیژن عبدالکریمی و صالح نجفی اخبار بد از منظر فلسفی بررسی می شود و سهیل رحیمی و مصطفی سلیمانی جنبه های روانی خبر بد را بررسی می کنند. زهرا اجاک پژوهشگر ارتباطات و محسن محمودی نویسندگان این شماره هستند.

عمر روابط عمومی «تحصیلات دانشگاهی» کمتر از تأسیس «گروه روابط عمومی» در سازمان های ایرانی است و سرعت توسعه و رشد آن بسیار کند است، اما در نهایت روابط عمومی به عنوان یک حرفه و تخصص در ایران اهمیت زیادی پیدا کرد. دانشگاه هایی که دوره کارشناسی خود را در دانشگاه علامه طباطبایی به پایان رساندند. کمی دیر است؛ در روزگاری که دانشگاه ها رونق نداشتند. در ایران دانشگاه های بیشتری وجود دارد. اما از نظر روابط عمومی آموزشی همچنان حائز اهمیت است; چون ما در روابط عمومی سنت نداریم و کاملا مصرف کننده هستیم. به همین مناسبت فایلی در خصوص راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی در ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد.

حسینعلی افکامی، استاد روابط عمومی دانشگاه علامه و بنیانگذار مقطع کارشناسی ارشد در این رشته، اهمیت محوریت تحصیلی را اهمیت داد و علیرضا عبداللهی نژاد، رضا صبری و منصور سای هر سه محقق معلم هستند. و فعالان ارتباطات و روابط عمومی در این خصوص صحبت کردند

این ماهنامه متعلق به موسسه مطبوعاتی حلقه خیال است، مدیر مسئول امیر عباس تقی پور، سردبیر: علی ورامینی، تحریریه شامل حسن نمک دوست تهران، مسعود شاهحسینی، محسن آزموده، آرمین هاشمی، صبا حیدرخانی، فرانک کلان. و محسن محمودی، کارگردان و هماهنگی: بهنام تقی پور، طراح جلد: جلیل نوربخش و گرافیک: نگر آشتیانی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا