بین الملل

فرمانده سابق صهیونیست: اسرائیل در شرایط نامطلوب استراتژیک قرار دارد

فرمانده سابق منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد «اسرائیل از جهت نظامی و غیرنظامی در شرایط نامطلوب استراتژیک قرار دارد».

به گزارش دانا نیوز، نگرانی شهرک نشینان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی همزمان با تشدید عملیات‌های نظامی حزب‌الله افزایش یافته است؛ به این دلیل که معتقدند هیچ برنامه‌ای برای بازگشت آن‌ها و راهکاری سیاسی برای مصالحه با حزب الله وجود ندارد.

 ژنرال «یاییر گولان» فرمانده سابق منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی در رابطه با تخلیله شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی در پی آغاز جنگ غزه و آوارگی شهرک‌نشینان گفت: «افقی مشخص برای حل بحران شهرک‌های شمالی اراضی اشغالی وجود ندارد. این شرایطی غیر قابل تحمل است».

وی افزود: «یک مساله استراتژیک و اصولی وجود دارد و آن اینکه آیا اسرائیل می‌خواهد به سمت جنگ همه جانبه در شمال علیه حزب الله حرکت کند یا می‌خواهد در این جبهه آرامش برقرار شود، این با قدرت ارتش ارتباط دارد چون آغاز هر جنگی در شمال کوتاه مدت نخواهد بود».

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این ژنرال صهیونیست کابینه نتانیاهو را به بی توجهی به شرایط جبهه شمالی به ویژه وضعیت ساکنان تخلیه شده این منطقه متهم کرد و گفت: «اسرائیل از جهت نظامی و غیرنظامی در شرایط نامطلوب استراتژیک قرار دارد».

گولان تأکید کرد اگر به جای نتانیاهو بود برای برقراری آرامش در جنوب تلاش می‌کرد که نتیجه طبیعی چنین اقدامی برقراری آرامش در جبهه شمالی است.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا