فرهنگ و هنر

تأثیر ترکش‌های جنگ و ویروس کرونا بر سینما + عکس

به گفته ابا باربالو ، هیچ اشاره ای به تاریخ سینمای جهان جایی که “جنگ های باقیمانده” در سینما صورت نگرفته است ، هنگامی که ویروس نامرئی به CV-19 رسید و اقتصاد سینما در چنین بحرانی متحمل شد.

این محقق ، نویسنده و محقق سینمای ایران اخیراً عکسی برای ESAT و تبلیغات منتشر کرده است:

خیلی خوب به یاد دارم که در اوایل جنگ ، زادگاه من آبادان و کرامشهر بلافاصله تعطیل شدند. در آن روزها رفتن به سینما با آتش ، خون و جنگ و همچنین فرار ، مرگ و ویرانی بی معنی بود. بعداً ، هنگامی که ما از شهرهای محاصره شده و تعیین شده دور شدیم و در مناطق دور افتاده و دور از نبردهای اصلی زندگی می کردیم ، سینماها شکوفا شدند ، حتی اگر به آنها “جنگ شهری” گفته شود. آن ها منتظر ماندند.

قسمت جلوی سینماها با کیسه های پیراهن شن و ماسه ای پوشانده شده بود و پنجره های ورودی ها با نوارهای چسب بزرگ و طولانی روکش شده بود ، بنابراین بینندگان در هنگام حملات هوایی و انفجارها از آسیب کمتری برخوردار بودند. البته سینماهای این شهر و آن شهر بارها و بارها بمباران شده اند ، اما آثار مخرب آنقدر زیاد نبود که مانع از رفتن مردم به سینما نشود.

در روز اول سینمای “قرمز” فهمیدم که “بقایای جنگ” ویروسی است که در سینماها دیده نمی شود. ” او با آن روبرو شده است. “

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا