بین الملل

مرگ یک اسیر زن اسرائیل در نوار غزه

ارتش اسرائیل اعلام کرد که یک اسیر زن اسرائیل دیگر در نوار غزه کشته شد.

به نقل از پایگاه رویا، ارتش اسرائیل اعلام کرد که این اسیر زن «عنبار هایمان» نام دارد و خبر مرگ او به خانواده‌اش اعلام شده است.

این خبر پس از آن منتشر شد که به‌دنبال انتشار پیام اخیر ابوعبیده سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام مبنی بر بازی کردن اسرائیل با جان اسرایش، خانواده‌های اسرای اسرائیل بار دیگر در تل‌آویو تظاهرات کردند.

رسانه های فلسطینی در این باره گزارش دادند، خانواده‌های اسرای اسرائیل، در این تظاهرات ساعتی را نصب کرده‌اند که در آن روزها، ساعات، دقایق و ثانیه‌ها از زمان آغاز تجاوز اسرائیل به نوار غزه را نشان می‌دهد. آنها در این تجمع خواستار توافق با مقاومت برای اسرای اسرائیل شدند.

رسانه‌های عبری در این باره گزارش دادند که خانواده های اسرای اسرائیلی در غزه، کابینه اسرائیل را تهدید کردند در صورتی که به توافقی برای تبادل اسرا دست نیابد، تحصنشان را به مقابل وزارت جنگ این رژیم در تل‌آویو منتقل خواهند کرد.

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس شنبه شب تأکید کرد دشمن (صهیونیستی) همچنان با جان نیروهایش که نزد مقاومت در اسارت هستند بازی می‌کند و به احساسات خانواده‌هایشان اهمیتی نمی‌دهد.

ابوعبیده افزود: رژیم صهیونیستی روز گذشته سه تن از اسرایش را به هلاکت رساند و هلاکت آنها را بر آزادی‌شان از اسارت ترجیح داد.

سخنگوی القسام خاطرنشان کرد: این همان رفتار مجرمانه آشکاری است که تل آویو در تعامل با اسرایش تاکنون انجام داده و همچنان انجام می‌دهد و هدف این رژیم از این اقدام، تلاش مذبوحانه‌ای برای رهایی از فشار این قضیه و پیامدهایی است که به خوبی از آنها اطلاع دارد.

رسانه‌ها جمعه شب اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی ۳ اسیر خود را در غزه به قتل رسانده است. خبرگزاری سما در این باره به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد، نظامیان صهیونیست ۳ تن از اسرای خود در غزه را در منطقه شجاعیه به اشتباه به‌قتل رساندند.

براساس این گزارش، یوتام حاییم و سامر طلالقه به همراه اسیر سوم که خانواده این اسیر که نخواست نامش اعلام شود، به اشتباه توسط نظامیان صهیونیست کشته شدند.

پیش از این نیز گزارش‌هایی درباره هلاکت و زخمی شدن شماری از نظامیان صهیونیست در نتیجه آتش خودی منتشر شده بود.

310310

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا