بین الملل

اظهارت بایدن و آستین پس از حملات صورت گرفته در عراق و سوریه

در حالی که ارتش آمریکا از حملات هوایی به عراق و سوریه خبر داده، کاخ سفید اعلام کرد «به دنبال جنگ با ایران نیست.»

به گزارش دانا نیوز، ستاد فرماندهی تروریستی مرکزی آمریکا اعلام کرده این حملات را در پاسخ به حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی آمریکا در اردن در روز یکشنبه گذشته انجام داده است که در آن سه نظامی آمریکایی کشته و بیش از ۴۰ نفر دیگر هم زخمی شدند.

به گزارش سی.‌ان.ان، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پس از حملات صورت گرفته در بیانیه‌ای گفت که واکنش نظامی آمریکا «در زمان‌ها و مکان‌هایی که ما انتخاب می‌کنیم ادامه خواهد یافت.»

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد: «ایالات متحده به دنبال درگیری در خاورمیانه یا هیچ جای دیگر در جهان نیست. اما اجازه دهید همه کسانی که ممکن است به دنبال آسیب رساندن به ما باشند این را بدانند: اگر به یک آمریکایی آسیب بزنید، ما پاسخ خواهیم داد.»

پس از بایدن، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا هم بیانیه‌ای درباره عملیات نظامی آمریکا صادر کرد. او گفت که در پی کشته شدن سه نظامی آمریکایی در اردن، ارتش آمریکا «حملاتی هوایی به هفت تاسیسات، شامل بیش از ۸۵ هدف، در عراق و سوریه انجام داد.»

آستین مدعی شد سایت‌های هدف گرفته شده آنهایی بود که از آنها برای حمله به نیروهای آمریکایی استفاده می‌شد.

او هم‌چنین گفت: «حملات علیه نیروهای آمریکایی را تحمل نمی‌کنیم. همه اقدامات لازم را برای دفاع از ایالات متحده، نیروهایمان و منافع‌مان انجام می‌دهیم.»

بایدن که خود را در مواجه با انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا می‌بیند، به شدت تحت فشار فزاینده‌ای قرار گرفته است تا به مرگ سربازان آمریکایی به گونه‌ای پاسخ دهد. این در حالی است که به گزارش سی.ان.ان حملات صورت گرفته در عراق و سوریه با توجه به تاخیر چند روزه در ارائه پاسخ، این امکان را برای نیروهای مقاومت در منطقه فراهم کرد تا خود را برای پاسخ احتمالی آمریکا آماده کنند و اکثر مراکزی که در حمله آمریکا هدف قرار گرفتند از قبل به طور کامل تخلیه شده بودند.

نیروهای مقاومت در منطقه از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در اکتبر بیش از ۱۶۰ بار تأسیسات نظامی آمریکا را در عراق و سوریه هدف قرار داده‌اند. چندین قانون‌گذار جمهوری‌خواه آمریکایی پیش از این خواسته بودند در پاسخ، مستقیماً ایران هدف حمله باشد اما مقامات دولت آمریکا به صراحت گفته‌اند که هرگونه واکنشی باعث وخامت بیشتر اوضاع منطقه خواهد شد.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز با بیان اینکه در روزهای آینده حملات دیگری صورت خواهد گرفت، گفته است: ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم. ما به دنبال درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه نیستیم.

سی‌.ان.ان هم به نقل از یک مقام ارشد دولت بایدن گزارش داد، ایالات متحده به عنوان بخشی از پاسخ نظامی خود به حمله مرگبار اخیر به نیروهای آمریکایی در اردن، به اهدافی در داخل ایران حمله نخواهد کرد.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا