اجتماعی

هشدار نارنجی هواشناسی دریایی برای ۲ استان شمالی / خطر غرق شدگی و آسیب به تورهای صیادی

سازمان هواشناسی کشور از وزش باد نسبتا شدید تا شدید و افزایش سرعت وزش باد در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران خبر داد.

به گزارش دانا نیوز، سازمان هواشناسی با صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی‌رنگ از وزش باد نسبتا شدید تا شدید و افزایش سرعت وزش باد که از بعدازظهر امروز (۴ اسفندماه) شروع می‌شود و بعدازظهر شنبه (۵ اسفندماه) پایان می‌یابد خبر داده و اعلام کرده است که از این رو، افزایش بیشینه سرعت وزش باد موقتی بیش از ۳۰ نات و افزایش بیشینه ارتفاع موج گاهی بیش از ۲ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران، در دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

از این رو خطر غرق شدن شناگرها، آسیب به تورهای صیادی، آسیب به شناورهای سبک و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل وجود دارد.

در همین راستا این سازمان نسبت به منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، منع تردد شناورهای سبک، منع ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط کلیه فعالان دریایی توصیه کرده است.

به گزارش دانا نیوز، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

انتهای پیام

نشر مطالب اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر روابط بین نژادها و مبارزه با تبعیض نژادی در جوامع مختلف.
دکمه بازگشت به بالا