عمومی

شیوه نامه انتخاب معلم نمونه در کردستان اعلام شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

افشار آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین اظهار کرد: رقابت سازنده در هر سازمان می‌تواند به پیشرفت و تعالی آن سازمان کمک کند و برنامه شناسایی معلمان نمونه در راستای کمک به توسعه آموزش و پرورش و شناسایی بهتر سرمایه‌های انسانی است.

آزادی خاطر نشان کرد: وزارت آموزش و پرورش با داشتن مأموریتی خاص در زمینه آموزش و پرورش نیروی انسانی در جامعه، از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است چرا که سنگ بنای رشد و توسعه جامعه را فراهم می‌سازد.

وی گفت: به‌کارگیری و بهره‌مندی از انسان‌های توانمند با عملکرد و بهره‌وری بالا موجب پیشبرد این مأموریت مهم خواهد بود.

مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش استان کردستان برنامه شناسایی معلمان نمونه را مأموریت هرساله وزارت آموزش و پرورش بیان کرد و با اشاره به توفیقات اجرای این برنامه در سال‌های گذشته، معرفی معلمان برتر از حیث عملکردی با داشتن وجدان کاری بالا، مسئولیت پذیری زیاد، پشتکار، خلاقیت و ابتکار عمل و اخلاق مداری را از اهداف این برنامه توصیف کرد.

نظرات دانش‌آموزان در انتخاب معلمان نمونه استفاده می‌شود

افشار آزادی گفت: شیوه نامه به شهرستان‌ها و مناطق ارسال شده است و استفاده از نظرات دانش‌آموزان در انتخاب معلمان نمونه را از نقاط عطف این شیوه نامه است.

وی اعلام کرد: این فرآیند طوری طرح‌ریزی شده تا با بهره‌گیری از نظرات دانش آموزان، اولیا، همکاران هم پایه و هم رشته و همچنین مدیران و ارزیابان مجرب از طریق مصاحبه و مشاهده به تجزیه و تحلیل از زوایای مختلف عملکردی معلمان در ابعاد شخصیتی، نگرشی، توانمندی، مهارتی، تخصصی و حرفه‌ای پرداخته شود.

آزادی گفت: اجرای این برنامه در چهار مرحله مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری می‌باشد.

وی عنوان کرد: کلیه معلمان رسمی، پیمانی، آزمایشی، قراردادی، خرید خدمات شاغل در تمام واحدهای آموزشی و پرورشی اعم از دولتی و غیر دولتی (نیروهای آزاد) در تمامی دوره‌های تحصیلی که حداقل ۱۲ ساعت تدریس در هفته داشته باشند می‌توانند در این برنامه شرکت نمایند.

مدیر منابع انسانی و امور اداری استان به نحوه ثبت نام و شرکت در این برنامه اشاره کرد و ابراز داشت: متقاضیان شرکت در برنامه باید با مراجعه به سامانه my.medu.ir و ورود به پنل شخصی خود، از طریق پنل در نظر گرفته شده اقدامات لازم را انجام و وارد فرایند انتخاب در مراحل اجرای این برنامه شوند.

افشار آزادی تاکید کرد: در مرحله مدرسه به ازای هر ده نفر یک نفر به مرحله بالاتر، در مرحله منطقه به ازای هر ۵۰۰ نفر در هر مقطع یک نفر به استان، و در مرحله استان از هر ۵۰۰۰ نفر در هر مقطع یک نفر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت ۵ نفر به عنوان معلمان نمونه برتر کشور معرفی خواهند شد.

دکمه بازگشت به بالا