فرهنگ و هنر

آخرین وضعیت عمره از زبان وزیر ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مورد آخرین وضعیت عمره گفت: برای حج عمره هم اسباب این سفر آماده است. اگر همکاران ما این امکان را فراهم کنند این سفر در این ماه شروع می‌شود و اگر شرایط فراهم نشود ممکن است حج عمره به بعد از حج تمتع موکول شود.

به گزارش دانا نیوز، محمدمهدی اسماعیلی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – در حاشیه نشست رونمایی از پوستر و تیزر سی‌ و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و پویش «حافظ‌شو» در پاسخ به دانا نیوز در مورد آخرین وضعیت حج اظهار کرد: دوستان ما تمام همت خود را برای اعزام ۸۵هزار نفر متقاضی حج تمتع به کار گرفتند و مشکلات برطرف شده است. آخرین عددی که من داشتم فقط می‌دانم در یک فرصت کوتاه مردم ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند.

وی افزود: برای عمره هم اسباب این سفر آماده است اما باید ببینیم همکاران ما در حوزه اجرا می‌توانند تمهیدات این سفر را آماده کنند یا خیر؛ اگر این امکان را فراهم کنند این سفر در این ماه شروع می‌شود اگر شرایط فراهم نشود ممکن است حج عمره به بعد از حج تمتع موکول شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به دانا نیوز در مورد تولید فیلم‌های قرآنی نیز یادآور شد: پویانمایی ابراهیمی را همکاران ما در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کرده‌اند، تلاش می‌کنیم در دو الی سه روز آینده پیش تولید آن آغاز شود. انیمیشن ابراهیم کار بسیار فاخری است و اولین کار پویانمایی قرآنی به شمار می‌رود که به صورت فیلم بلند تولید مخواهد شد. یک گروه قوی پشت تولید این کار است.

اسماعیلی در پایان گفت: تخصیص‌ها در مورد این انیمیشن هفته گذشته انجام شده است و امیدواریم قبل از سال ۱۴۰۳ بتوانیم کار رسمی این پویانمایی را در یک جلسه آغز کنیم.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا