ورزشی

فوتبال در صدر اعزام‌های برون مرزی ورزش ایران در سال ۱۴۰۱ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، طی هر سال فدراسیون‌ها به واسطه حضور در مسابقات رسمی آسیایی و جهانی و تورنمنت‌های بین المللی، اعزام‌های برون مرزی متفاوتی را در رده‌های سنی مختلف مردان و بانوان تجربه می‌کنند.

این اعزام‌ها منوط به طرح درخواست رسمی فدراسیون‌ها به وزارت ورزش، بررسی در شورای برون مرزی و موافقت نهایی این شورا است.

بر اساس آمار رسمی ارائه شده از سوی وزارت ورزش که مربوط به سال گذشته است، فدراسیون فوتبال بیشترین درخواست برای اعزام برون مرزی داشته است. ضمن اینکه این فدراسیون آمار بیشترین اعزام و بیشترین نفرات اعزامی را هم به نام خود ثبت کرده است.

بر این اساس فدراسیون فوتبال ۲۶۹ اعزام در سال ۱۴۰۱ داشته است که با اعزام ۲۵۳۵ نفر به کشورها و مسابقات مختلف همراه بود.

سال ۱۴۰۰ رده دوم بیشترین اعزام در اختیار والیبال بود اما بسکتبال با ۹۹ اعزام این جایگاه را برای سال ۱۴۰۱ در اختیار گرفت. فدراسیون بسکتبال طی این اعزام‌ها، ۶۱۰ نفر را به میادین اعزام کرد.
همچنین بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت ورزش، تنیس روی میز با ۹۳ اعزام در جایگاه سوم ایستاده است. تنیس روی میز که سال ۱۴۰۰ هم این جایگاه را در اختیار داشت، در مجموع سال گذشته ۴۰۰ نفر را به میادین اعزام کرد.

طبق این آمار فدراسیون‌های والیبال (۷۴ اعزام)، کشتی (۶۱ اعزام)، تکواندو (۵۹ اعزام)، بدمینتون (۵۹ اعزام) کاراته (۵۵ اعزام)، تنیس (۵۰ اعزام) و هندبال (۴۷ اعزام) در رده‌های بعدی قرار دارند.

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا