اقتصادی

جامعه عشایر باید بیشتر دیده شوند

دانا نیوز/کرمانشاه رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه جامعه عشایری باید بیشتر دیده شوند، خواستار توجه بیشتر به این قشر از جامعه شد.

سیاوش احمدی میرقائد، عصر امروز (۱۹ آنلاین) در جلسه شورای عشایر استان کرمانشاه، با بیان اینکه شاخص برخورداری جامعه عشایری با جامعه  شهری و روستایی اختلاف زیادی دارد، گفت:  میزان برخورداری جامعه عشایری در حوزه‌های زیربنایی به ۴۰ درصد نمی‌رسد و این عدد در حوزه فرهنگی زیر ۱۵ درصد است.

احمدی میرقائد ادامه داد: با وجود تغییر شاخص‌های زندگی بهتر در بین جامعه عشایری، هنوز هم خدماتی که به جامعه عشایری ارائه می‌شود در حد خدمات چند دهه پیش است.

رئیس سازمان امور عشایری نیاز به تلفن همراه، برق و دیگر امکانات را یک ضرورت اجتناب ناپذیر در جامعه عشایری عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود خدمات به جامعه عشایری در حد خدمات رسانی به جوامع شهری و روستایی باشد و جامعه عشایری باید بیشتر دیده شوند.

احمدی میرقائد اشاره‌ای هم به پایین بودن شاخص سواد در بین جامعه عشایری داشت و گفت: ۶۲ درصد فرزندان عشایر هیچ وقت دیپلم نمی‌گیرند که این زیبنده نیست.

وی با اشاره به ضعیف بودن سطح دسترسی به بهداشت در جامعه عشایری، گفت: این شاخص در کشور زیر ۳۰ درصد است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه مبنای اعلام  آمار جمعیت عشایری مرکز آمار است، گفت: بر مبنای این آمار در کشور یک میلیون و ۱۸۰ هزار نفر عشایر داریم. 

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد بیشتر از آمار رسمی مرکز آمار ادعای زندگی عشایری دارند، گفت: مبنای خدمات رسانی به عشایر آمار مرکز آمار است.

وی در ادامه خواستار توجه بیشتر مدیران استان کرمانشاه به حوزه عشایری از طریق تخصیص اعتبارات استانی شد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا