اقتصادی

یارانه ۵ میلیارد دلاری ژاپن به تراشه‌ساز تایوانی

دولت ژاپن قصد دارد ۷۳۲ میلیارد ین (۴.۸۶ میلیارد دلار) دیگر یارانه برای شرکت TSMC به منظور توسعه کارخانه خود در این کشور فراهم کند.

به گزارش دانا نیوز، کن سایتو، وزیر اقتصاد ژاپن، در مراسم افتتاح کارخانه TSMC در کوماموتو، گفت: شرکت TSMC، مهمترین شریک برای ژاپن در محقق کردن تحول دیجیتالی است و کارخانه کوماموتوی این شرکت، مشارکت کننده مهمی برای ما به منظور تامین باثبات تراشه‌های لوجیک پیشرفته ای است که بی نهایت برای آینده صنایع در ژاپن، مهم هستند.

این تراشه‌ساز تایوانی که بزرگترین شرکت تایوان است، قصد دارد عرضه تراشه‌ها برای حسگرهای دوربین CMOS و خودروها را از این کارخانه در جزیره کیوشو، تا پایان امسال آغاز کند. دولت ژاپن تاکنون، ۴۷۶ میلیارد ین یارانه برای این کارخانه، اختصاص داده است.

کمک جدید برای ساخت ساختمان تولید جدید نزدیک ساختمان فعلی شرکت TSMC  در ژاپن، استفاده خواهد شد. این پروژه که اوایل فوریه از سوی TSMC اعلام شد، تراشه‌های ۶ نانومتری تولید خواهد کرد و تولید انبوه تا سال ۲۰۲۷ را هدف گذاری کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ژاپن میلیاردها ین به شرکتهایی نظیر TSMC، سامسونگ الکترونیکس و مایکرون تکنولوژی داده تا بخشی از فعالیتهای خود را به این کشور منتقل کرده و تامین تراشه‌های مورد استفاده در تولید همه وسایل از خودرو تا تلفن همراه، تضمین شود. این کشور، نیمه‌رساناها را به عنوان یک آیتم کلیدی برای امنیت اقتصادی اضافه کرده است زیرا این قطعات، نقش بزرگی در پیشبرد رشد آتی از طریق خودروهای برقی و هوش مصنوعی ایفا خواهند کرد و همچنین فرصت‌هایی برای ارتقای فناوری تسلیحات در بحبوحه رشد تنش‌های ژئوپلیتیکی، به وجود می‌آورند. کشورها برای بازسازی و توسعه خطوط تامین خود در رقابت هستند و تراشه‌های پیشرفته را با همکاری متحدانشان و با استفاده از کنترل‌های صادراتی و یارانه‌ها، توسعه می‌دهند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا