فرهنگ و هنر

اعلام نامزدهای بخش جدید جایزه ادبی «فوروارد»

نامزدهای نهایی جوایز ادبی شعر «فوروارد» در حالی اعلام شد که برای نخستین‌بار بخش رقابتی شعرخوانی نیز به این جایزه ادبی اضافه شده است.

به گزارش دانا نیوز و به نقل از گاردین، فهرست‌ نامزدهای کوتاه جوایز ادبی «فوروارد»  سال ۲۰۲۳ اعلام شد و به این ترتیب علاوه بر بهترین مجموعه شعر، نخستین مجموعه شعر و تک شعر، جایزه جدیدی برای بهترین شعرخوانی نیز در نظر گرفته شده است.

برنده جایزه بخش بهترین شعرخوانی مبلغ ۱۰۰۰ پوند را دریافت خواهد کرد. فهرست نامزدهای نهایی دریافت جایزه بهترین شعرخوانی، برنده پیشین جایزه «تی اس الیوت» یعنی «راجر رابینسون» برای اجرای شعر «بچه‌های شهر دریا را می‌بینند»، «بودان پیاسکی» برای شعر «قریب به یقین» و «آریا ایپ» برای «و چشم ما به اروپا است» را شامل می‌شود.

برنده بخش بهترین مجموعه شعر نیز جایزه ۱۰,۰۰۰ پوندی دریافت خواهد کرد. «مری ژان چان» برای مجموعه شعر «ترس روشن» که به نژادپرستی ضدآسیایی ناشی از همه‌گیری کرونا می‌پردازد و «الن پایسنت» برای «خودنگاره‌ای به عنوان اتلو»، مجموعه شعری درباره هویت مهاجران سیاهپوست در این بخش از جایزه ادبی «فوروارد» رقابت می‌کنند.

برندگان امسال در شانزدهم اکتبر معرفی خواهند شد.

جایزه ادبی «فوروارد» نخستین‌بار در سال ۱۹۹۱ با دو هدف اصلی افزایش تعداد مخاطبان شعر و همچنین معرفی و تشویق شاعران نوقلم در سطح انگلستان و ایرلند اعطا شد و پیش از این، هر ساله سه برنده را در بخش‌های بهترین مجموعه شعر، قطعه برگزیده و بهترین کتاب شعر نخست معرفی می‌کرد.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا