عمومیبرترین های کسب و کار

راهنمای انتخاب بهترین روکش صندلی خودرو

بسیاری از افراد که به ماشین علاقه زیادی دارند و به آن توجه می کنند علاوه بر فضای خارجی ماشین به فضای داخلی نیز اهمیت می دهند و برایشان زیبایی فضای داخلی نیز مهم است، به همین دلیل روکش های صندلی خاصی برای ماشین خود در نظر می گیرند، روکش صندلی انواع مختلفی دارد که از نظر جنس، نوع دوخت و رنگ تقسیم بندی می شوند؛ این روکش ها در رنگ های متنوعی تولید می شود که بنا به سلیقه خودروداران و بنا به رنگ ماشین این روکش ها را می توان انتخاب کرد.

به دلیل تنوع بالا در تولید این نوع روکش صندلی افراد دچار سردرگمی در انتخاب نوع آن می شوند و انتخاب صندلی چرم و یا پارچه ای برایشان دشوار است. در این قسمت می خواهیم در رابطه با روکش های صندلی چرم و پارچه ای و همچنین بررسی مزایا و معایب آن بپزدازیم.

انواع جنس روکش صندلی خودرو

روکش صندلی ماشین برای دیزاین فضای داخلی ماشین به کار می رود و علاوه بر آن نشستن سرنشینان به مدت طولانی در داخل ماشین که احساس راحتی و آرامش به آنان القا کند از ویژگی های مهم یک روکش با کیفیت است. روکش ها از لحاظ جنس دارای انواعی هستند که در ادامه به آنها می پردازیم.

روکش صندلی چرم

برای تهیه این نوع روکش که مورد علاقه بسیاری از دارندگان خودرو قرار دارد و در اکثر موارد در ماشین های گران قیمت و لوکس مورد استفاده قرار می گیرد، از مزیت های این روکش می توان به تمیز کردن آسان و بدون دردسر آن اشاره کرد. در روند تهیه این روکش از دیگ بخار برای تبدیل آب به بخار تحت فشار بالا استفاده می شود؛ این روکش در کنار زیبایی و آسانی در پاکسازی معایبی نیز دارد؛ استفاده طولانی مدت از این صندلی می تواند باعث تعریق شود و نشستن طولانی مدت بر آن ممکن است برای شما اذیت کننده باشد. اگر به دنبال چرم های طبیعی هستید باید در نظر داشته باشید که طول عمر بالایی ندارند و از نظر قیمت هم گران تر از سایر روکش ها هستند.

روکش صندلی پارچه

این نوع روکش که میان مردم رواج بیشتری دارد و دارای تنوع زیادی در رنگ و طرح دارد، این روکش ها نرم هستند و قیمت مناسب تری نسبت به سایر روکش ها دارند، مزیت های روکش پارچه ای جریان داشتن هوا در این نوع روکش ها است که از تعریق بدن در استفاده طولانی مدت از آن، جلوگیری می کند. اما زمانیکه لکه قهوه، چای و یا آدامس روی آن ریخته شود به سختی پاک می شود و ممکن است لکه روی آن باقی بماند.

روکش صندلی مخمل

یکی دیگر از انواع روکش های صندلی خودرو که طرفداران زیادی نیز دارد، روکش مخملی است. این روکش بسیار بادوام است و به سرعت از بین نمی رود. از مزایای این روکش می توان به تنوع بالای آن اشاره کرد. این روکش در اثر برخورد با اجسام تیز مانند روکش پارچه ای نخ کش نمی شود و اما معایب این روکش می توان به تغییر رنگ در اثر تابش شدید خورشید بر این روکش است. شستن و تمیز کردن این روکش مانند روکش پارچه ای دشوار است، البته می توانید توسط بخارشوی به راحتی این لکه های روکش را پاکسازی کنید.

روکش صندلی برزنت

روکش های برزنتی علاوه بر ظاهر زیبایی که دارند، جنس محکم و با دوامی دارند. این نوع روکش ضد آب است و از لحاظ قیمت مقرون به صرفه! برای افزایش دوام این روکش می توانید از تابش مستقیم خورشید به آن جلوگیری کنید.

روکش صندلی از لوازم جانبی های مهمی است که در کابین خودرو استفاده می شود و بنا به سلیقه افراد انواع مختلف تهیه می شود، روکش برزنتی از انواع روکش های ماشین است که کیفیت و عمر بالایی دارد.

روکش پارچه چرمی (ترکیبی از پارچه و چرم)

روکش صندلی ترکیبی از پارچه و چرم زیبایی خاصی به فضای خودرو می دهد، برخی از این روکش ها بخش صندلی پارچه ای و بخش پشتی از جنس چرم است. این تلفیق چرم و پارچه باعث شده تا از تعریق بدن هنگام نشستن طولانی مدت جلوگیری شود؛ این نوع روکش قیمت پایین تری نسبت به روکش های تمام چرم دارد.

نوع دوخت روکش صندلی

نحوه دوخت روکش صندلی باید به نحوی باشد که در اثر نشست و برخواست پس از مدتی دوخت آن از هم باز نشود؛ دوخت روکش صندلی در زیبایی و کیفیت آن تاثیر مستقیم دارد، اگر روکش صندلی ها دوخت مناسبی نداشته باشد باعث می شود خیلی زود این روکش پاره شود و ظاهر مناسبی نیز نداشته باشد؛ پس هنگام تهیه روکش صندلی باید به دوخت آن نیز هم توجه داشت.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا