ورزشی

دبیر باز هم با عصا به گزینشی المپیک می‌رود؟

پایان جنجال شلوار ۶ جیب با جراحی زانوی رئیس فدراسیون؛

علیرضا دبیر یکی از زانوهایش را جراحی کرد، شاید دو ماه دیگر هم بتواند زانوی دیگرش را جراحی کند تا از شر پای پرانتزی که قبلا گفته بود به خاطر آن شلوار ۶ جیب می‌پوشد، خلاص شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سال‌ها بعد از پایان دوره قهرمانی علیرضا دبیر، او مجبور شد که زانوهایش را جراحی کند. این‌ها محصول سال‌ها ورزش حرفه‌ای و عضویت در تیم ملی بود که فرم زانو‌های قهرمان المپیک ۲۰۰۰ سیدنی را تغییر داده بود. او به خاطر درد، مجبور شد که روز گذشته یکی از زانوهایش را زیر نظر دکتر کیهانی، پزشک معتمد فدراسیون کشتی و عضو هیئت رئیسه، جراحی کند.

دبیر که پیش از این تیپش و خصوصا شلوار شش جیبش در دیدار با پیتر باچا، رئیس فدراسیون کشتی مجارستان و عضو هیئت رئیسه اتحادیه جهانی خبرساز شده بود، دلیل انتخاب این پوشش را زانو‌های خرابش عنوان کرده بود که تغییر فرم داده و نمی‌تواند هر مدل شلواری بپوشد.

حالا او قرار است طی چند ماه آینده از شر زانوی تغییر فرم داده و به قول خودش «پرانتزی» راحت شود. اگر روند بهبود زانوی اول خوب پیش برود، قرار است دو ماه آینده دکتر کیهانی زانوی دیگرش را جراحی کند.

در این خصوص علیرضا دبیر در پاسخ به سوال فان خبرنگار آنا، مبنی بر اینکه با بهبود وضعیت زانو، ماجرای شلوار ۶ جیب و حاشیه‌هایش تمام خواهد شد، دبیر با خنده گفت: «نه، باز هم شلوار ۶ جیب می‌پوشم.»

علیرضا دبیر دو سال قبل در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی قاره‌ای هم مچ پایش را جراحی کرده بود و که با توجه به اهمیت مسابقات گزینشی، با ویلچر راهی سفر شد.

اگر جراحی بعدی او طبق برنامه و طی دو ماه آینده انجام شود، شاید بتواند بدون عصا در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد که اولین مرحله از گزینشی المپیک پاریس است، شرکت کند وگرنه شاید مسابقات گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو بار دیگر برای رئیس فدراسیون کشتی ایران تکرار شود.

دبیر مثل جراحی قبلی‌اش به دلیل آسیب‌دیدگی در تمرین تیم ملی، بلافاصله از بیمارستان راهی فدراسیون کشتی خواهد شد.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا