ورزشی

قلعه‌نویی: من مربی ثروتمندی هستم

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز، امیر قلعه‌نویی پس از پایان دیدار تیم‌های ملی ایران و ازبکستان در نشست خبری با تبریک به تماشاگران دو تیم اظهار داشت: باید از تماشاگران دو تیم به ویژه تماشاگران ایرانی قدردانی کنم. ایرانی‌ها امشب ما را تنها نگذاشتند و قدردان آنها هستم.

وی با اشاره به مصدومیت علیرضا بیرانوند و سعید عزت‌اللهی یادآور شد: در همان دقایق ابتدایی با آن مصدومیت به تیم ما شوکی وارد شد و در طول بازی نگران وضعیت علیرضا بیرانوند بودیم. در بین دو نیمه با صحبت‌هایی که با بازیکنان داشتیم سعی کردیم آنها را از فضای ایجادشده در نیمه نخست خارج کنیم، ضمن اینکه وظایف تاکتیکی را به آنها گوشزد کردیم. ما یک گل به ثمر رساندیم و می‌توانستیم یکی دو گل دیگر بزنیم و البته از آن طرف در بعضی صحنه‌ها هم حریف موقعیت‌های خوبی داشت. این دیدار، بازی بود که حریف هم می‌توانست پیروز شود، اما خدا را شکر ما برنده شدیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با تبریک به فوتبال ازبکستان یادآور شد: روز گذشته هم در نشست خبری گفتم که فوتبال ازبکستان در حال پیشرفت است. این پیشرفت هم در فوتبال پایه است و هم در سطح بزرگسالان.

قلعه‌نویی همچنین خاطر نشان کرد: به غیر از نتیجه‌ای که به دست آمد ما امروز یک پیروزی دیگر هم کسب کردیم. وقتی بیرانوند و عزت‌اللهی مصدوم شدند به عزت‌اللهی گفتیم برای حفظ سلامتی تو را تعویض کنیم، اما او گفت که ادامه می‌دهم. وقتی شما چنین بازیکنانی دارید که با قلب‌شان برای تیم کشورشان بازی می‌کنند، شما مربی ثروتمندی هستید و من از بازیکنانم تشکر می‌کنم.

خبرنگاری با اشاره به سوابق قلعه‌نویی از او پرسید که «با توجه به این سابقه به نظر شما فوتبال ازبکستان برای پیشرفت باید چه کاری انجام دهد؟» که سرمربی تیم ملی گفت: من از شما به خاطر رفتار و میهمان‌نوازی‌تان قدردانی می‌کنم، اما اجازه بدهید به‌صورت کلی به این سؤال جواب بدهم، چون درباره مسائل فنی باید سرمربی‌تان صحبت کند. من از سال 2006 فوتبال ازبکستان را پیگیری می‌کنم و با فوتبال این کشور در ارتباط هستم. من نزدیک به 10 بار به اینجا آمده‌ام. ازبکستان چه به لحاظ ورزشی و چه به لحاظ اجتماعی پیشرفت کرده است. یادم می‌آید در آن سال شما استادیومی مثل ورزشگاه بنیادکار نداشتید.

وی در ادامه داد: در آن سال‌ها از ورزشگاه پاختاکور که در حال تعمیر بود بازدید کردم و در این مدت فوتبال شما پیشرفت زیادی داشته است. یک کشور برای پیشرفت ورزشی به چهار محور نیاز دارد. امنیت، اقتصاد، برنامه‌ریزی و زیرساخت‌ها چهار موضوعی است که باید برای پیشرفت در یک کشور وجود داشته باشد. فکر می‌کنم ازبکستان اینها را دارد. به لحاظ نیروی انسانی هم بین ایران و ازبکستان شباهت زیادی وجود دارد و مطمئنم شما راه پیشرفت را پیدا کرده‌اید و سال به سال بهتر می‌شوید.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که آیا پیشرفت فوتبال ازبکستان به لحاظ ساختاری با پیشرفت فنی فوتبال این کشور برابری می‌کند، گفت: صد درصد از نظر فنی فوتبال ازبکستان پیشرفت کرده است. در فوتبال پایه نتایج خیلی خوبی گرفته‌اید و نسل جدید فوتبال شما خودش را جایگزین نسل طلایی گذشته خواهد کرد، اما تغییرات یک هفته یا دو هفته ایجاد نمی‌شود و به چند سال کار نیاز دارد.

قلعه‌نویی در پایان با قدردانی از میزبانی ازبکستان تصریح کرد: در آخر برای همه عزیزان به ویژه کشور عزیزم ایران آرامش و سلامتی آرزو می‌کنم.

258258

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا