ورزشی

ماجرای لگد تاریخی علی کریمی مقابل چشمان برانکو/عکس

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز؛ تاریخ فوتبال ایران همیشه پر از خشونت و آشتی بوده است. از اختلاف بازیکنان و کادر فنی، دعواهای میانه زمین و… با ورق زدن تاریخ به چشم می خورد. این اختلافات همیشه در تیم ملی وجود داشته است، از زمان زنده یاد دهراداری تا به امروز که آخرین موضوع با ترمی و اسکاچیچ شروع شد که گاهی بازیکنان را از شکست در رقابت های مهم و یا پایان دائمی فصل ملی خود باز می داشت. .

با توجه به این موضوع آخر که به اختلاف طارمی و اسکوچیچ برمی گردیم، در این سال ها همواره شاهد مشکلاتی بوده ایم که هر کدام سابقه خاص خود را دارند و برخی از آنها هنوز در ذهن فوتبالدوستان باقی مانده است. یکی از آنها اختلاف علی کریمی و برانکو ایوانوویچ در جام جهانی 2006 بود. ضربه معروف کریمی به کیف پزشکی چه تاثیری داشت؟

تیم ملی ایران که در آن سال با هدایت برانکو ایوانوویچ به جام جهانی راه یافت، آنقدر در حاشیه بود که کمتر کسی این بازی را به یاد آورد. زمانی که گروه ها و گروه های موسیقی در اوج بودند و برخی از بازیکنان به یکدیگر نگاه می کردند، اما عبور نمی کردند، این جمله رایج در تیم ملی ایران بود. آن زمان تیم به سه قسمت تقسیم شد و شاید بهترین تیم تاریخ ایران بود که به خاطر همین دسته ها شکست خورد.

در آن دیدارها تیم ملی در یک دیدار به مصاف پرتغال رفت. این دیدار با دو گل به سود پرتغال به پایان رسید. این دیدار برای تیم ملی ایران متفاوت بود. علی کریمی پس از تعویض، با لگد به کیف پزشک تیم ملی زد و اعتراض کرد. ناآرامی های تیم ملی و خیلی ها برانکو را یک تغییر در دوران حضورش در تیم ملی می دیدند.

البته در زمان برانکو تیم ملی بین بدوی و رحمان رضایی میلیون ها تماشاگر را از دست داد، اما در جام جهانی 2006 جادوگر با کیف پزشکی به بیرون رفت. سال ها بعد مرد تاریخی در ذهنش جا ماند.

علی کریمی البته بعدها در جام جهانی 2006 درباره این موضوع گفت: بعد از برانکو ایوانوویچ به عنوان سرمربی سراغ من نیامد و بی تفاوت بود. شاید فقط دستم را بگیرد و به من بگوید که خسته نمی شود. همه اینها دست به دست هم داد تا کیف ورزشی او را زیر پا بگذارد. من به طور تصادفی با پای مصدومم به کیف ورزشی ضربه زدم، چون فکر می کردم کیف سبک است، اما خیلی سنگین بود. پایم خیلی درد می کرد اما به خودم نیاوردم.

ماجرا/ عکس علی کریمی در مقابل چشمان برانکو

با این حال هنوز در مورد اختلافات DEI و کریمی و فراکسیون آن زمان حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد که همه اینها باعث شد تا تیم ستاره ایران یک سفر توریستی به جام جهانی 2006 داشته باشد و به ایران بازگردد. بدون دستاوردهای خاص.

ادامه مطلب

دکمه بازگشت به بالا