فرهنگ و هنر

رژیم صهیونیستی دولت‌هایی را که به سمت عادی‌سازی روابط با آن رفتند استثمار می‌کند

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: دولت‌های عربی و غیر عربی باید متوجه وجود این تجمعات و قیام‌ها باشند که خارج از منافع ملت‌ها و منافع آمریکا روابط با رژیم صهیونیستی را عادی کرده است. مگر اینکه تاثیری بر رژیم صهیونیستی نداشته باشند.

به گزارش دانا نیوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار با مسئولان حج که شامل مسائل مختلف فردی و اجتماعی و پیام‌ها و درس‌های مهمی بود، حج را ستون حیات انسان‌ها خواندند. اهمیت تامین امنیت همه مردم بر لزوم وجود دولت میزبان به ویژه در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

قرآن کریم هنر حج را در جمله ای کوتاه به عنوان «قیامت برای مردم» رکن حیات انسان معرفی می کند. حج شامل آموزه ها و اعمالی است که به نوع بشر و نسل های آینده می آموزد که چگونه زندگی خود را انتخاب کنند.

آیت الله حمنی بر برخی از معارف مهم حج افزود: «آموزش همزیستی»، «سادگی» و «پرهیز از گناه و اموری که باید به آن رسیدگی شود». شکرگزاری ایده نزدیک شدن به خدا و قوی‌تر کردن، قوی‌تر و با انگیزه‌تر کردن چیزهاست.
وی از زائران خواست تا برای این سفر مهم معنوی آماده باشند و از کارهای ناپسندی مانند خرید خودداری کنند.
آیت الله حمینی مراسم حج را مظهر وحدت امت اسلامی دانست و گفت: باید تمام تلاش خود را بکار گرفت تا به دلیل اختلافات به ویژه بین شیعه و سنی، در وحدت مسلمانان خللی ایجاد نشود. این یکی از روش های انگلیسی است.»
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه صهیونیست ها فاجعه اخیر و منتقد اسلام بودند، روابط حسنه و روشن با غیر مذهبی ها و استفاده از قرآن و قرائت های نیکو را وسیله ای برای افزایش وحدت برشمردند. جهان افزود: در حج است و دولت های عربی و غیر عرب خارج از منافع ملت ها و منافع آمریکا روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی کرده اند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین بر مسئولیت خطیر دولت میزبان و تعهد آن به حفظ منافع جهان اسلام تأکید کردند.
در نهایت مسئولان حج از آنان خواستند که موضوع روز حج را در دستور کار خود قرار دهند و چاره اندیشی کنند.
در ابتدای بحث آقای حسینی نماینده ارشد امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت گزارشی از تمهیدات و برنامه ها ارائه کردند. برای حج امسال

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا