استان ها

۴۰۰ نیروی انسانی جدید جذب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌شوند 

به گزارش خبرنگار دانا نیوز کرمانشاه، مهدی رمضانی چابک ظهر امروز (شنبه ٢٩ آنلاین ماه) در آیین معارفه سرپرست جدید اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه که در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی در سطح جهانی طلایه‌دار گفتمان و فرهنگ مقاومت است برخاسته از فرهنگ مقاومت مشق شده توسط مردم این سرزمین است.

وی افزود: اگر امروز از فرهنگ مقاومت سخنی داریم به لطف ایثارگری و شهدای انقلاب اسلامی است و جهانیان مشاهده می‌کنند که انقلاب اسلامی مسیر رسیدن به قله را به سرعت اما به سختی می‌پیماید.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: وزارت ارشاد اصولی را برای خود عنوان کرد که اصل عدالت فرهنگی، اصل بازگشت مرجعیت فرهنگی در حوزه فرهنگ و ارشاد، اصل مردمی‌سازی فرهنگ و تقویت مجموعه‌های حوزه مردمی فرهنگ است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در حوزه عدالت فرهنگی زیرساخت‌ها را فراهم کرده و در حوزه جذب نیروی انسانی ۴۰۰ نیرو به زودی در این حوزه جذب و بخش زیادی از آن به استان‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

رمضانی تشریح کرد: در حوزه سینما ۵۰۰ سینمای کشور به ۷۵۰ سالن رسیده و امید است تا پایان این دوره دولت به هزار عدد برسد.

این مقام مسئول ابراز کرد: در حوزه تقویت جریان‌های فرهنگی اگر قرار است کار فرهنگی انجام شود باید از گذر حلقه‌های میانی محقق شود و مجموعه‌های دغدغه‌مند باید مورد حمایت، قرار گیرند.

وی گفت: تمام تلاش ما در این راستا است که دغدغه اصحاب فرهنگ و هنر را محقق کنیم‌ و با توجه به زیرساخت‌های تبیینی خوبی که بنا شده است از اواخر امسال فصل تزریق منابع به حوزه استان‌ها برای شتاب بیشتر پیشرفت خواهد بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه وظایفی داریم و باید در مسیر روایت درست قرار بگیریم.

فرهنگ غنی کرمانشاه ظرفیت ایجاد تحول جهان را دارد

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در این مراسم، اظهار کرد: در رابطه با انقلاب اسلامی یک نگرانی داریم اینکه هدف انقلاب گم بشود راهکار تمام مسائلی که در دنیا پیش می‌رود نبرد تمدنی خیر و شر است.

وی افزود: در گذشته گفتند که تمدن‌ها در تاریخ پایان پیدا کرده و تمدن لیبرال دموکراسی بر جهان حکمفرما شده اما در بهمن ماه سال ١٣۵٧ انقلاب آغاز شد و بخشی از جامعه جهانی بر اساس گفته فردی مسیر خود را تغییر داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: اتفاقی که امروز در فلسطین رخ می‌دهد نبرد تمدنی است.

وی تشریح کرد: هر فضایی که ایجاد می‌شود می‌تواند بر حوزه فرهنگ و تمدن تاثیرگذار باشد و می‌توانیم از آن برای رشد سریع و یا تنزل استفاده کنیم.

شعبانی ابراز کرد: وظیفه حاکمیت تقویت جبهه ملکوت و هنر است هر کجا هنر با صنعت گره خورد به انحطاط کشیده شد لذا امروز بخشی از جامعه هنری جرئت دفاع از مظلوم را ندارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ کرمانشاه سرشار از منابع است و می‌تواند دنیا را دگرگون کند این اتفاق مشروط بر خواستن ما است.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا