حوادث

افزایش ۲۰ درصدی وام ازدواج

آفتاب‌‌نیوز :

کیومرث هاشمی در جلسه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی بر خط ، با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص نتیجه اختصاص ۲۰ درصدی ظرفیت اماکن دولتی مانند تالارها و سالن‌ها به جوانان که سال گذشته رئیس جمهور در شورای عالی جوانان در دستور کار قرار داد اظهار کرد: این طرح در قالب طرح «وصال شیرین» برای ازدواج آسان از مصوبات شورای عالی جوانان است که در دستور کار قرار گرفته؛ هرچند این ۲۰ درصد اتفاق نیفتاده، اما به عنوان یکی از موضوعات در حوزه جوانان مورد توجه است.

هاشمی اجرای این طرح را مستلزم هماهنگی دستگاه‌ها و نهادها دانست و افزود: دستگاه‌ها و نهادها باید امکاناتشان را در اختیار بخش خصوصی قرار دهند و لازم است تجدید نظری در قراردادهای آنها صورت گیرد تا این مصوبه زمینه اجرایی پیدا کند تا به نوعی زمینه ساز ازدواج آسان باشد و تسهیلاتی که جوانان حق استفاده دارند در اختیارشان قرار بگیرد.

وی در پاسخ به اینکه این موضوع بین معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان و وزارت کشور بلاتکلیف مانده توضیح داد: ما این آمادگی را داریم؛ وزارت کشور نیز به جهت آنکه مسئولیت کشور را عهده دار است ظرفیتهایی دارد و نمی‌شود قصور را گردن دستگاه خاصی انداخت؛ وزرای دو وزارتخانه در هیئت دولت کنار هم هستند لذا این بحث در سطوح بالا مشکلی ندارد اما در سطوح پایین تر نیازمند هماهنگی و هم افزایی بیشتر است.

نشر مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا