بین الملل

ایران به شورای امنیت نامه نوشت

به گزارش دانا نیوز، متن این نامه به شرح زیر است:

نامه حاضر جهت اطلاع فوری شما از حملات تروریستی هشدار دهنده و مکرر انجام شده توسط رژیم اسرائیل در جمهوری عربی سوریه آماده شده است.

همزمان با جنایات وحشیانه و اقدامات ناصواب بین‌المللی، رژیم اسرائیل فعالانه درگیر اقدامات تروریستی و تجاوزکارانه در مرزهای سوریه می‌شود. این اقدامات عمدی به طور خاص مستشاران نظامی ایرانی را هدف قرار داده است که به درخواست رسمی جمهوری عربی سوریه به صورت قانونی در این کشور برای کمک به مبارزه با تروریسم حضور دارند.

ساعت 4:20 بعد از ظهر روز دوشنبه 25 دسامبر 2023، سید رضی موسوی مستشار ارشد نظامی که در ماموریت حمایت از ارتش سوریه در عملیات ضد تروریسم در حوالی دمشق بود، بر اثر سه موشک شلیک شده از مواضع رژیم صهیونیستی در بلندی‌های جولان اشغالی به طرز فجیعی به شهادت رسید.

این اقدام شنیع و تروریستی دومین حمله به مستشاران ایرانی در این ماه پس از حمله مشابهی توسط رژیم اسرائیل در 2 دسامبر 2023 است. متاسفانه حمله قبلی منجر به شهادت دو مستشار نظامی ایرانی به نام‌های محمدعلی عطایی شورچه و پناه تقی زاده شد.

جمهوری اسلامی ایران این اقدامات شنیع و بزدلانه تروریستی رژیم اسرائیل را به صراحت محکوم می کند. ایران حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس حقوق بین الملل و منشور ملل متحد برای پاسخ قاطع در زمان مناسبی که لازم بداند محفوظ می دارد.

ایران همچنین بر حق ذاتی جمهوری عربی سوریه، بر اساس قوانین بین المللی، برای اتخاذ تمامی اقدامات لازم در پاسخ به حملات تروریستی و اقدامات تجاوزکارانه رژیم اسرائیل علیه حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی تاکید می کند.

انکارناپذیر است که رژیم اسرائیل مسئولیت به شهادت رساندن مستشاران بی گناه نظامی ایران و همچنین جنایات علیه غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی در جمهوری عربی سوریه را بر عهده دارد. ایران بدون شک این رژیم را مسئول چنین جنایات شنیع می داند.

جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد که به تعهدات منشوری خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی عمل کند و فعالیت‌های بدخواهانه رژیم اسرائیل و اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی این رژیم در منطقه را که تهدیدی جدی برای صلح و امنیت جهانی است به شدت محکوم کند. این رژیم باید مجبور شود از قوانین بین المللی تبعیت کند و از فعالیت های بی ثبات کننده خود در منطقه دست بردارد.

موجب امتنان خواهد بود چنانچه مکاتبه حاضر به عنوان سند شورای امنیت، گردش کار شود.

310310

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا