ورزشی

آخرین وضعیت حامد حدادی برای جام جهانی/ شاید اجازه بازی نگیرد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مجید صادقی در گفتگو با خبرنگار آنلاین در مورد آخرین وضعیت حامد حدادی برای بازگشت به ترکیب اصلی تیم ملی بسکتبال و شرکت در جام جهانی ۲۰۲۳ و بازی های آسیایی هانگژو توضیح داد.

وی با بیان اینکه حدادی از روز یکشنبه همزمان با آغاز دور جدید تمرینات تیم ملی بسکتبال در تمرینات گروهی این تیم حاضر شد، گفت: این بازیکن یک پروسه درمانی – تمرینی پرفشار و تخصصی را طی ۶ ماه گذشته طی کرد تا به امروز رسیده که بالاخره مجوز حضور در تمرینات گروهی را گرفته است. در این مدت چهار گروه روی روند کار وی نظارت داشتند تا در هماهنگی با یکدیگر او را به شرایط ایده آل بازگردانند.

پزشک معالج حدادی تصریح کرد: پیگیری تمرینات بسکتبال به صورت اختصاصی در کنار تمرینات بدنی، فیزیوتراپی و همچنین کار تخصصی روی مچ پا که توسط خود من انجام می شد، چهار کاری بود که همزمان حدادی طی این مدت پیگیر آن بود. در واقع با دنبال کردن این روند او بعد از ۶ ماه توانست بالاخره به تمرینات گروهی بازگردد در حالیکه تا پیش از این با وجود حضور در محل اردو، به صورت اختصاصی پیگیری تمریناتش بود.

صادقی در پاسخ به این پرسش که «شرایط حدادی را پس از اولین تمرین گروهی چطور ارزیابی کردید؟»، خاطرنشان کرد: علائم کلی خیلی خوب است. اصلا شرایط این بازیکن به اندازه ای بوده که به او اجازه تمرین گروهی دادیم. امیدوار هستیم که با توجه به فاصله یک ماهه تا جام جهانی بتواند به شرایط لازم برای حضور در این جام برسد.

وی در مورد دیدارهای تدارکاتی پیش روی تیم ملی بسکتبال و اینکه حدادی اجازه حضور در آنها را دارد نیز گفت: اتفاقا حضور در این دیدارهای تدارکاتی موقعیت خوبی است که وضعیت حدادی برای قرار گرفتن در میدان مسابقه محک زده شود اما شرکت در این دیدارهای تدارکاتی لزوما به معنای حضور قطعی او در جام جهانی نیست.

این پزشک متخصص در ادامه با تاکید بر اینکه از لحظه بازگشت حدادی به ایران تا به امروز وضعیت او را زیر نظر داشته است، گفت: در مجموع بلافاصله بعد از آسیب دیدگی که حدادی دچار آن شد در جریان اوضاع او قرار گرفتم. ابتدا تصمیم بر این بود که حدادی در ایران جراحی شود اما بعد از بررسی دقیق تر و مشاوره های تخصصی اینگونه تشخیص داده شد که جراحی در چین انجام شود چون سفر و جابه جایی در آن شرایط ریسک داشت.

وی افزود: بعد از جراحی و به منظور تسریع روند بهبودی حامد حدادی، قرار بود شخصا عازم چین شوم تا مراحل فیزیوتراپی این بازیکن را زیر نظر داشته باشد اما به دلیل عدم همکاری موفق به دریافت ویزا نشدم اما از زمانی که حدادی به ایران بازگشت (اواسط اسفند ۱۴۰۱) کار درمانی این بازیکن را زیر نظر گرفتم و طی این مدت تمرینات اختصاصی روی مچ پا، تمرینات فیزیوتراپی، تمرینات بدنی و …. را به صورت همزمان پیگیری کردیم.

«با این روند درمانی طی شده و بازگشت حامد حدادی به تمرینات گروهی، او می تواند به صورت صد در صد تیم ملی بسکتبال در جام جهانی همراهی کند؟»، پزشک معالج حامد حدادی در پاسخ به این پرسش گفت: تلاش این است که این مهم محقق شود اما امروز نمی توانیم نظر دقیق و قطعی در مورد بدهیم.

وی در این زمینه تصریح کرد: قرار گرفتن حامد حدادی در ترکیب تیم ملی بسکتبال ارزشمند و مهم است اما مهمتر از آن، سلامتی بازیکن است که در اولویت قرار دارد و اینکه اجازه ندهیم او دچار آسیب دیدگی دوباره شود. در مجموع مجوز همراهی تیم ملی بسکتبال برای حامدحدادی صادر می شود به شرط اینکه از عدم تشدید آسیب دیدگی اطمینان کامل حاصل شود. در صورتیکه ریسکی برای آسیب دیدگی دوباره باشد، اجازه بازی به او نمی دهم.

صادقی تاکید کرد: ۶ ماه از آسیب دیدگی حامد حدادی گذشته است و اگر او بتواند برای تیم ملی بسکتبال در اولین دیدار جام جهانی بازی کند به واقع یک رکورد را از حیث فاصله زمانی آسیب دیدگی (مصدومیت اینچنینی) تا بازگشت به میدان ثبت خواهد کرد اما فعلا او فقط در یک جلسه تمرینی گروهی داشته و هنوز برای اظهار نظر زود است.

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا