حوادث

آغاز طرح زمستانی در جاده‌های کشور/ آماده باش ۸۱ هزار نفر و استفاده ازپهپاد

طرح زمستانی پلیس راهور و دیگر دستگاه‌های امدادی و خدماتی از امروز رسما در جاده‌های کشور آغاز شد.

به گزارش دانا نیوز، با پایان رزمایش طرح زمستانی پلیس و دیگر دستگاه‌های امدادی و خدماتی که پیش از ظهر امروز در دانشگاه علوم انتظامی امین و با حضور جمعیت هلال احمر، سازمان اورژانس کشور، امدادخودروها، سازمان راهداری، آتش‌نشانی و … به اجرا درآمد، طرح زمستانی درجاده‌های کشور رسما آغاز شد.

سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص اجرای این طرح گفت:طرح زمستانی پلیس راهور از امروز در جاده‌های سراسر کشور آغاز شد و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد. در اجرای این طرح از ۷۲ بالگرد نیز کمک گرفته شده است. 

وی با بیان اینکه ۸۱ هزار نفر از هشت دستگاه امدادرسان در این طرح مشارکت دارند، گفت: همچنین  ۹ هزار و ۵۳۵ خودروی سبک و ۸ هزار و ۸۹۸ خودروی سنگین در ۶ هزار و۱۹۳ پایگاه ثابت و سیار در جاده ها و شهرها حضور دارند. پلیس راهور نیز با ۵۰۶ پایگاه ثابت و سیار و ۱۵ هزار و ۳۸۱ نیرو و سه هزار و ۴۴۳ دستگاه خودروی گشتی در طرح زمستانه شرکت می‌کند.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: همچنین پلیس راهور در این طرح از امکانات پهپادی خود نیز کمک خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۴۰۰ گردنه و محور در کشور داریم، گفت:‌از این تعداد ۱۱۰ گردنه برف‌گیر است و در همین گردنه‌ها نیز شاهد آن هستیم که در هنگام زمستان و بارش برف، مشکلات زیادی برای رانندگان و مسافران ایجاد می‌شود. لذا ما توجه ویژه‌ای به این گردنه‌ها داریم. همچنین تاکید کردیم که در صورت آنکه تردد در جاده‌های ایمنی مسافران را تهدید می‌کند یا احتمال در راه ماندگی وجود دارد، حتما نسبت به انسداد جاده تا رفع خطر کامل از آن اقدام شود.

انتهای پیام

نشر مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا