ورزشی

همین که هنوز استقلال را از پایین نگاه می‌کنند یعنی دربی را بردیم

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز؛ مهدی فنونی‌زاده مدافع اسبق استقلال درباره دربی ۱۰۳ اظهار داشت: برخلاف آن‌دسته از افرادی که معتقدند جواد نکونام و تیمش دفاعی بازی کردند باید بگویم اتفاقا استراتژی تیم استقلال عالی بود. ما در صدر جدول با اختلاف ۳ امتیاز نسبت به تیم دوم بودیم و می‌خواستیم به عنوان پیشتاز جدول بازی را اداره کنیم که کردیم.

در گزارش خبرورزشی آمده است: وی با اشاره به مهره‌های تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: فقط کافی است اسامی بازیکنان پرسپولیس در ترکیب و روی نیمکت این تیم را ببینید تا متوجه شوید استقلال با چه پرسپولیسی بازی کرد؛ استقلالی که نتوانست در نیم‌فصل بازیکنان موردنظر جواد نکونام را جذب کند با تیمی بازی داشت که فقط در همین نیم‌فصل ۵ بازیکن جدید به جمع نفراتش اضافه کرد.

فنونی‌زاده ادامه داد: انصافا این پرسپولیس پرمهره‌ترین تیم چند سال اخیر است. با یک بررسی سطحی می‌توان پی برد که پرسپولیس در هیچ‌یک از این سال‌ها این‌قدر پرمهره نبوده. امیری، صادقی و خدابنده‌لو سه بازیکنی بودند که برای پرسپولیس به زمین رفتند. شما خودتان مقایسه کنید ببینید استقلال با چه تیمی بازی داشت!

دربی ۱۰۳

فنونی‌زاده با انتقاد نسبت به آن دسته از افرادی که معتقدند تیم نکونام دفاعی بازی کرده گفت: در فوتبال امروز دنیا دفاع یکی از روش‌های مهم فوتبال است که هر تیمی قدرت اجرای آن را ندارد. آن‌هایی که معتقدند پرسپولیس در دربی استقلال را تحت فشار گذاشته بود بگویند چند بار توپ پرسپولیسی‌ها به درون چهارچوب استقلال زده شد! یا چه موقعیت خطرناکی را روی دروازه حسینی ایجاد کرده‌اند که دروازه‌بان استقلال وادار به واکنش آن‌چنانی شد؟ شاید حداکثر حسینی یک یا دو بار مجبور شد بیرون بیاید و توپ را مشت کند.

مدافع اسبق استقلال تاکید کرد: پرسپولیسی‌ها فقط تا پشت محوطه ۱۸ قدم استقلال می‌آمدند و وقتی به در بسته می‌خوردند برمی‌گشتند. این خودش یک استراتژی درست از طرف استقلال بود چون با یک تیم پرمهره بازی داشت. نکونام نمی‌خواست ریسک کند. نمی‌خواست فاصله سه امتیازی از بین برود تا پرسپولیسی‌ها برای نگاه کردن به استقلال سرشان را بالا بگیرند.

فنونی‌زاده در پایان با اشاره به بازی بعدی استقلال مقابل هوادار گفت: حالا که استقلال توانست فاصله ۳ امتیازی‌اش با تیم دوم جدول را حفظ کند قطعا از این هفته دوباره اوج می‌گیرد و با پیروزی‌هایش به سمت قهرمانی خواهد رفت. استقلال ثابت کرده هر زمان بخواهد گل بزند این توانایی را دارد و هر زمان بخواهد دفاع کند با بهترین شکل ممکن از دروازه‌اش دفاع می‌کند حتی مقابل تیمی که چهار گل به فولاد زد.

251 251

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا