علمی و پزشکی

جراحی موفقیت‌آمیز خارج کردن توده از رگ پشت کبد زن ۴۷ ساله

جراح دانشگاه و فلوشیپ فوق‌تخصصی پیوند کبد و ارگان‌های داخل شکمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از خارج کردن موفقیت‌آمیز توده‌ای که به رگ کبد یک زن ۴۷ ساله‌ متصل شده بود، خبر داد.

به گزارش دانا نیوز، دکتر حسام‌الدین اقلیمی درباره وضعیت کلی بیمار، اظهار کرد: بیمار زنی ۴۷ ساله‌ است که با شکایت‌های غیر اختصاصی یعنی درد شکمی، تهوع و استفراغ به کلینیک جراحی مراجعه کرده بود، بعد از بررسی بیمار، توده‌ای در یکی از رگ‌های بدن در پشت کبد گزارش شد.

وی از تشکیل کمسیون پزشکی متشکل از همکاران آنکولوژیست، رادیولوژیست و گوارش در بیمارستان آیت‌الله طالقانی برای بررسی وضعیت این بیمار خبر داد و گفت: بعد از بررسی‌ها مشخص شد که توده‌ای در رگ پشت کبد در بدن بیمار وجود دارد که با توجه به اینکه این تومور به کبد چسبندگی داشت، در این جراحی باید این رگ بازسازی می‌شد.

وی افزود: همراه با رگ، کبد بیمار از داخل شکم او خارج و مجددا تک تک اعضای کبد از جمله شریان، ورید و مجرای صفرا مجددا بازسازی و به بدن او پیوند زده شد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه رگ بیمار طی این جراحی بازسازی شد و کبد به دقت شست‌وشو داده شده است، یادآوری کرد: این عمل جراحی پیچیده حاصل کار تیمی است و خوشبختانه با تمهیداتی که انجام شده، مخاطرات حین عمل به صفر رسید.

وی در خاتمه گفت: جراحی این بیمار به صورت موفقیت آمیز انجام شده است و بیمار بعد از گذشت پنج روز از جراحی عارضه‌ای نداشته و حال عمومی وی مساعد گزارش شده است.

به گزارش دانا نیوز، دکتر امیرحسن ربانی فلوشیپ پیوند اعضا نیز درباره این عمل جراحی که برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی انجام شده است، توضیح داد: در جراحی این عمل شش ساعته، برای جدا کردن ضایعه‌ای که در رگ پشت کبد بیمار قرار گرفته بود، مجبور شدیم کبد را به صورت کامل از شکم جدا کرده و بعد از جداسازی تومور و ضایعه، کبد مجددا به بدن بیمار پیوند زده شد.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، وی با اشاره به اینکه بعد از گذشت ۵ روز از جراحی، بیمار در شرایط ثابت و حال عمومی وی مساعد است، گفت: این جراحی حاصل تلاش و کارتیمی اعم از متخصصان، تیم پرستاری و بیهوشی است.

انتهای پیام

تیم تحریریه مطالب پزشکی

نوشته‌هایی که با بهره‌گیری از الگوریتم BERT گوگل، بصورت کاملاً انسانی و پویا باشند و به خواننده‌ها کمک می‌کنند تا به راحتی مفاهیم علمی را درک و استفاده کنند.
دکمه بازگشت به بالا