عمومیبرترین های کسب و کار

آموزش شگردهای بلاگری حرفه ای در اینستاگرام و کسب درآمد از بلاگری

محتوای این مطلب پنهان

آموزش بلاگری در اینستاگرام + ۱۴ ایده و ترفند استثنایی

آموزش بلاگری و اینکه چگونه بلاگر شویم به یکی از موضوعات ترند این روزهای ایران و خیلی از کشورهای جهان تبدیل شده است!

آیا می دانستید که می توانید در اینستاگرام بلاگری کنید و پول در بیاورید؟ حتی اگر مبتدی هم باشید، بلاگری در اینستاگرام غیر ممکن نیست! کاربران اینستاگرام تقریباً به اندازه کاربران فیس بوک در این پلتفرم زمان می گذرانند. بهتر است بدانید که کاربران اینستاگرام به طور متوسط حدود ۵۳ دقیقه در روز در این رسانه اجتماعی وقت می گذرانند در حالی که این مدت زمان برای کاربران فیسبوک حدود ۵۸ دقیقه است.

ظهور اینترنت امکانات و چیزهای شگفت انگیزی را در اختیار ما گذاشته است. پیش از این هرگز مردم عادی به این راحتی نمی توانستند به مخاطبان جهانی دست یابند. به معنای واقعی کلمه میلیون ها وبلاگ آنلاین وجود دارد و بلاگرها این توانایی را دارند که هر روز با هزاران یا حتی صدها هزار نفر ارتباط برقرار کنند!

بلاگری به سرعت به یکی از محبوب ترین راه های ارتباط و انتشار اطلاعات و اخبار تبدیل شده است. اولین قدم برای انتخاب این شغل این است که مطمئن شوید واقعاً مایل به انجام این کار هستید. شما نمی خواهید وقت خود را برای انجام کاری که نمی خواهید انجام دهید، تلف کنید.

در ادامه مطلب با سایت پارس فالوور همراه شوید تا بدانید بلاگر به چه کسی گفته می شود و چه کاری انجام می دهد، یک بلاگر برتر و موفق چه مهارت ها و ویژگی هایی باید داشته باشد. ابزارها و تجهیزات مورد نیاز برای بلاگری و همین طور اپلیکیشن ها و نرم افزارهای مورد نیاز در گوشی و کامپیوتر برای ویرایش و ادیت عکس ها و ویدیوهای گرفته شده، کدامند. همچنین در ادامه با انواع بلاگرهای اینستاگرام، نکات مهم در آموزش بلاگری و… آشنا خواهید شد.

بلاگر کیست و چه کاری انجام می دهد؟

بلاگرها (به انگلیسی: Blogers) افرادی هستند که با استفاده از شبکه های اجتماعی و قدرت دیجیتال در یک موضوع به عنوان متخصص ظاهر می شوند و با تولید محتوای متنی و ویدیویی اعتماد مخاطبان خود را جلب می کنند. به زبان ساده تر بلاگر شخصی است که محتوای جالبی را به صورت آنلاین به اشتراک می گذارد که مورد توجه افراد دنبال‌ کننده او قرار می‌گیرد.

این افراد ازطریق جذب اسپانسر، تبلیغات، فروش محصولات خودشان یاسایر تولید کنندگان، فروش فیلم های آموزشی و… کسب درآمد می کنند.

ویدیو بلاگر یا ولاگر (به انگلیسی:vlogger) فردی است که از طریق ویدئو احساسات، تجربیات و یادگیری های خود را منتقل می کند. یعنی ولاگرها به جای متن و عکس، با ضبط ویدیو به طور مستمر درباره یک موضوع خاص صحبت می کنند و پایه تمام فعالیت هایش ویدیو است. این افراد اکثراً در پلتفرم هایی همانند یوتیوب، آپارات و اینستاگرام، محتوا تولید می کنند.

در ابتدا بلاگ ها به عنوان وبلاگ شناخته می شدند و مردم از آنها استفاده می کردند تا بتوانند در مورد فعالیت های روزانه خود بنویسند. کارهای روزمره آنها تبدیل به محتوایی برای سایت های کوچک آنها شد، جایی که نظرات، داستان ها، عکس ها و فیلم های خود را ضبط می کردند. برخی از این سایت های کوچک طرفدارانی پیدا کردند و سرگرمی وبلاگ نویسی متولد شد.

یادتان باشد که وبلاگ نویسی را می توان یک نوع بلاگری به شمار آورد اما فراموش نکنید که بلاگری همان وبلاگ نویسی نیست.

بلاگر در اینستاگرام به چه کسی گفته می شود؟

در آموزش بلاگری اول باید بدانیم که بلاگر در اینستاگرام کسی نیست که زیاد پست بگذارد یا فالوورهای زیادی داشته باشد، بلکه کسی است که به راحتی می تواند با سایر افراد ارتباط برقرار کند، با حرف های خودش روی آنها تأثیر بگذارد و به علت اینکه در یک حوزه نیچ حرفی برای گفتن دارد و دانش و تجربه کافی در آن حوزه را دارد، می تواند سایر افراد را هم ترغیب کند تا در این حوزه انتخاب های خاصی را انجام دهند.

بلاگرهای برتر و اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی توانایی منحصر به فردی برای ترغیب افراد برای انجام یک کار خاص با دوز خاصی از صداقت و اصالت و اعتبار دارند.

اکثر شرکت‌ها و برندها نمی توانند آن کارهایی که یک اینفلوئنسر می‌تواند انجام دهد را انجام دهند، به همین دلیل همیشه سعی می کنند با اینفلوئنسرها و بلاگرها همکاری کنند! این کار به برندها کمک می کند تا محصولات خود را به نمایش بگذارند و لب مطلب شان را به شکلی ارگانیک تر از تبلیغات و کمپین های معمولی بیان کنند.

اما این روزها، معیار این شرکت ها و برندها برای سپردن تبلیغات خودشات به بلاگرها تنها توجه به اکانت های بزرگتر اینستاگرام نیست. چیزی که برندها واقعاً می خواهند این است که مخاطبان به عنوان یک تأثیرگذار یا بلاگر به آنها اعتماد داشته و مرتباً با خود آنها و محتوای‌شان ارتباط و تعامل برقرار نمایند.

در وهله اول آموزش بلاگری یادتان باشد که یک بلاگر واقعی می داند که اگر بتواند توجه افراد را به خودش جلب کند، می تواند موفق تر باشد. او سعی می کند رضایت مشتری را بر سود خودش مقدم دارد تا بتواند رضایت و اعتماد او را به خودش جلب کند. هم اکنون خیلی از بلاگرها و اینفلوئنسرها هستند که اگر تبلیغ یک محصول خاصی به انها سپرده می شود، به صورت شفاف با فالوورهای خودشان حرف می زنند و اگر محصول مورد نظر عیب یا معایبی هم داشته باشد، به صورت واضح آن را در کنار مزایای آن محصول بیان می کنند.

چگونه بلاگر شویم؟ مهارت ها و ویژگی های بلاگر موفق

  • متخصص، علاقمند و کنجکاو بودن در حوزه مورد نظر
  • مشخص کردن هدف: کسب درآمد از اینستاگرام یا تفریح و سرگرمی
  • داشتن ظاهر و پوششی معقول و مناسب
  • به روز بودن و در جریان آخرین اطلاعات قرار داشتن
  • مطالعه کردن و گسترش دانش، مهارت و توانایی های خود با آموزش مداوم
  • پشتکار و تداوم داشتن برای تولید محتوای الکترونیکی جذاب برای مخاطبان خود
  • انتقادپذیر و با جنبه بودن
  • اعتماد به نفس بالا داشتن نسبت به مهارت ها و دانش خود
  • قدرت بالا در برقراری ارتباط و متقاعد کردن دیگران
  • فن بیان خوب و طرز بیان شیوا و قابل فهم داشتن
  • خلاقیت و نوآوری داشتن
  • صبور بودن برای کسب نتیجه
  • ماجراجو بودن
  • توانایی پاسخگویی به‌ موقع و برقرای ارتباط سالم با مخاطبان
  • تسلط بر مهارت های بازاریابی
  • تسلط بر تولید انواع محتوا

آموزش بلاگری: ابزارها و تجهیزات مورد نیاز برای بلاگری

بسته با نوع محتوایی که تولید خواهید کرد (متنی، ویدیویی، توصویری، صوتی) به تجهیزات و مهارت های مختلفی نیاز خواهید داشت. ممکن است بتوانید تنها با یک گوشی بتوانید کارتان را پیش ببرید و شاید هم به تجهیزات پیشرفته ای همچون دوربین عکاسی یا فیلمبرداری حرفه ای، رینگ لایت، میکروفن قوی یا … نیاز داشته باشید.

در این قسمت از آموزش آنلاین بلاگری  ما سعی کرده ایم برخی از تجهیزات ضروری بلاگری را به شما معرفی کنیم:

  1. نگهدارنده موبایل همچون Puluz handle filmmaking recording vlogging rig case که برای تمامی موبایل ها قابل استفاده بوده و امکان نصب نور و میکروفن هم روی آنها وجود دارد.
  2. میکروفن خوب همانند BOYA BY-MM1 MICROPHONE که جک ۳٫۵ میلی متری داشته و در انواع مختلف دوربین ها و موبایل ها می توان از آن استفاده کرد.
  3. سه پایه که ما Unimat D-909 Tripod را به شما پیشنهاد می دهیم. این سه پایه با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه ای دوربین و قابلیت باز شدن ۵۴ تا ۸۸ میلی متری هدش برای نگه داشتن دوربین و موبایل بسیار مناسب است. برای تهیه عکس و فیلم سلفی هم ما تهیه یک مونوپاد مناسب را به شما پیشنهاد می دهیم.
  4. نورپردازی مناسب با رینگ لایت یا نور سافت باکس که یک محیط استودیویی به ویدیوهای خودتان بدهید. نور ثابت ال ای دی MaxLight SMD-320 Video Light که با زاویه نوردهی ۱۰۰ درجه ای خود قابلیت نصب روی سه پایه را دارد، می تواند گزینه مناسبی باشد.
  5. دوربین فیلمبرداری یا یک گوشی موبایل کیفیت بالا در ابتدای کار اگر هزینه زیادی برای خرج کردن ندارید، می توانید کارتان را با یک گوشی همراه باکیفیت هم انجام دهید. حتی خیلی از بلاگرهای معروف هم با موبایل این کار را انجام می دهند. دوربین های DSLR برای ضبط صدا و فیلم با کیفیت بالا بهترین گزینه می باشند.

نکات مهم در هنگام فیلمبرداری:

در این قسمت از آموزش بلاگری به صورت مختصر و کوتاه نکات مهم در هنگام فیلمبرداری برای بلاگری را تشریح می کنیم. یک نکته مهمی که باید در اینجا ذکر کنیم این است که بعد از تهیه تجهیزات، باید در مود مکان فیلمبرداری نیز تصمیم بگیرید. شما باید با توجه به نوع پسند مخاطبان‌تان انتخاب کنید که فیلم های‌تان را در استودیو ضبط کنید یا در فضای آزاد یا…

سعی کنید هنگام فیلمبرداری، از وسایلی که نور را منعکس می کنند، در اطراف خودتان استفاده ننمایید. لباس مناسب بپوشید، دوربین، نورپردازی و میکروفن را تنظیم کنید. بعد از همه این کارها ابتدا چند دقیقه ای را به صورت آزمایشی ضبط کنید تا از کیفیت کارتان مطمئن شوید و بعد، اقدام به فیلمبرداری نمایید. بعد از اتمام فیلمبرداری‌تان هم از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای مختلف برای ادیت ویدیوی تان بهره بگیرید.

اپلیکیشن ها و نرم افزارهای مورد نیاز در گوشی و کامپیوتر برای ویرایش و ادیت عکس ها و ویدیوها:

گوشی:

  • پیکس آرت (PicsArt Photo Studio)
  • ویوا ویدئو (Viva Video)
  • اینشات (Inshot video Editor)

کامپیوتر و لپ تاپ:

  • ادوبی پریمیر (Adobe Premiere)
  • کامتازیا (Comtasia)

آموزش بلاگری: انواع بلاگر اینستاگرام کدامند؟

۱- بیوتی بلاگر (beauty blogger)

بیوتی بلاگرها یا بلاگرهای زیبایی بلاگرهایی هستند که در زمینه آرایشی و زیبایی فعالیت می کنند و هدف شان معرفی محصولات و لوازم آرایشی و بهداشتی همچون لوازم مراقبت از پوست، مو، بدن و کلاً هر آن چیزی است که مرتبط با زیبایی می باشد.

sadaf_beauty با مدیریت صدف مسائلی نمونه موفق و برجسته این حوزه بلاگری می باشد که در حوزه آموزش آرایش، آموزش رسیدگی های شخصی زیبایی، معرفی لوازم زیبایی و بررسی آنها، کلیب های طنز در حوزه کاری خودش و مسابقه های جایزه دار به تولید محتوا می پردازد. shellbeauty1 نمونه موفق دیگری از بیوتی بلاگری در دنیای اینستاگرام می باشد.

۲- فشن بلاگر (Fashion Blogger)

بلاگرهایی هستند که در زمینه مد و فشن، لباس و پوشاک و بطور خلاصه در حوزه استایل فعالیت می کنند و هدف شان آموزش های مربوط به انتخاب لباس های مناسب و ست های زیبا است.

mrs.giahi نمونه موفق و برجسته این حوزه بلاگری می باشد که در زمینه آموزش درباره سبک های مختلف مد و پوشش، تعریف داستان های مختلف در حوزه دنیای فشن، آموزش تغییر دادن لباس ها یا اکسسوری های قدیمی و جدید، نحوه بستن شال و روسری و… به تولید محتوا می پردازد. nilooxstylebook (نیلوفر علی پور)  و mandanamani (ماندانا مانی) را هم می توان درحوزه فشن بلاگری جزو نمونه های موفق ذکر کرد.

۳- بلاگر تکنولوژی (Technology Blogger)

در ادامه آموزش بلاگری و معرفی انواع بلاگری به یک نوع بلاگری ترند در حال و هوای امروز ایران و شاید خیلی از کشورهای دنیا می پردازیم. بالگرهای تکنولوژی! بلااگرهایی هستند که در زمینه یک یا چند شاخه از فناوری و تکنولوژی و آموزش نرم افزارهای مختلف  فعالیت می کنند و هدف شان آموزش تکنولوژی های بروز و مورد نیاز جامعه برای گروه های خاص علاقمند به این حوزه می باشد.

Mobonews یک پیچ اینستاگرامی و نمونه موفق و برجسته بلاگری تکنولوژی است که در زمینه جعبه گشایی، نقد و بررسی، داستان واقعی، تریک و ترفند و اشتباهات موبایلی و… به تولید محتوا می پردازد. دلیل موفقیت مهدی شجاری در موبونیوز را می توان به هیجان زیاد او نسبت به این حوزه، ماجراجویی های او و کاربردی بودن این ماجراجویی ها برای مخاطبان و بررسی انواع گوشی ها و پرداختن به نکات ریز این نوع فناوری نسبت داد.

۴- بلاگر سفر و گردشگری (travel blogger)

این بلاگرها که توریست بلاگر هم نامیده می شوند، بلاگرهایی هستند که در زمینه گردشگری و سفر فعالیت می کنند و هدف شان تولید محتوا در زمینه سفر و گردشگری است. آنها تجربه سفرهای زیادی داشته و اغلب فالوورهای آنها عاشق گردش و سفر و رفتن به جاهای دنج به خاطر هیجان و آرامش می باشند.

hodarostami (هدی رستمی) نمونه موفق و برجسته حوزه توریست بلاگری می باشد که در زمینه بیان خاطرات، انتقال تجربیات، ارتباط با دوستان، توضیح درباره شهرها و کشورهای مختلف (از اسکاندیناوی تا خاورمیانه) و توضیح درباره مراکز تاریخی و دیدنی فعالیت کرده و به تولید محتوا می پردازد. هدی درباره مکان های دیدنی و توریستی از ادبیات ساده ای بهره می گیرد و نگاه منحصر به فرد و دقیق تری درباره گردشگری و صنعت توریست دارد.

۵- بلاگر غذا و خوراک (Food Blogger)

بلاگرهایی هستند که غالباً در زمینه غذا و خوراک فعالیت می کنند و هدف شان معرفی غذاها و رستوران های مختلف است. آنها با رفتن به رستوران ها، فست فود ها، طباخی ها و… و تست انواع مختلف غذاهای سنتی و مدرن، تجربیات خودشان را با مخاطبان خود به اشتراک می گذارند.

اکثر علاقمندان به غذا و غالب افرادی که دوست دارند رستوران های مختلف را بشناسند، این بلاگرها را فالو کرده و از تجربیات آنها استفاده می کنند. رستوران داران، صاحبان هتل، سفره خانه های سنتی و… سعی می کنند برای اینکه برندسازی خودشان را تقویت کرده و در دنیای غذا صاحب نام و آوازه شوند، با این بلاگرها همکاری نمایند.

navab.ebrahimiii (نواب ابراهیمی) نمونه موفق و برجسته حوزه ولاگری غذا و خوراک در خانه می باشد که در زمینه آموزش پخت غذاهای سنتی، طبخ غذاهای مدرن، پخت کیک، ساخت دسر و آشپزی در مناسبت های فعالیت کرده و به تولید محتوا می پردازد. میلاد یک ویژگی خاصی دارد و ان اینکه او فقط یک تستر غذا نیست بلکه پخت انواع مختلف غذاها، دسرها، کیک ها و… را به فالورهای خودش آموزش می دهد.

حمید سپیدنام معروف به مستر تستر که به مرد خوش خوراک ایران هم معروف است یکی دیگر از نمونه بلاگر های موفق در حوزه بلاگری غذا می باشد که به خاطر غذا خوردن و تست کردن غذاها در رستوران ها بسیار معروف گشته است و آوازه جهانی دارد.

۶- بلاگر دکوراسیون (interior blogger)

در ادامه اموزش بلاگری و معرفی انواع بلاگری به معرفی بلاگر دکوراسیون می رسیم. حوزه فعالیت بلاگرهای دکوراسیون، دیزاین، استایل داخلی، معماری و دکوراسیون خانه بوده و هدف شان ارائه ایده های ناب معماری و طرح های جذاب، مدرن، کلاسیک و سنتی ساختمان ها می باشد. این بلاگرها ممکن است یک تیم اجرایی داشته و از چند نفر متخصص در این زمینه تشکیل شده باشند.

valoo_land با ولاگری والا بازیار یکی از موفق ترین و برجسته ترین نمونه های بلاگری دکوراسیون داخلیاست که در زمینه پیشنهاد دکور برای انواع خانه های کوچک و بزرگ، تحلیل انواع دکوراسیون، معرفی و بررسی فروشگاه ها، پیشنهاد اکسسوری و پیشنهاد دکوراسیون مناسبتی برای اعیاد، شب یلدا و… فعالیت می کند. والا یک معمار و آرشیتکت بوده و با آموزش روش های جالب طراحی و دکوراسیون داخلی توانسته است موفقیت چشمگیری در این حوزه ازبلاگری کسب کند.

۷- بلاگر طنز و ایده های احمقانه (Intertainment influencer)

بلاگرهایی هستند که دارای مهارت طنزپردازی بوده و با تبدیل سوژه های مختلف به یک موضوع خنده دار توانسته اند فالورهای زیادی جذب کنند. این بلاگرها در زمینه تبلیغات نیز فعالیت داشته و می توانند توسط بسیاری از کسب و کارهایی که مخاطبانشان عموم مردم می باشند، برای تبلیغات انتخاب شوند.

Armanthefreak (آرمان ابراهیمی) یکی از نمونه های موفق این نوع بلاگری محسوب می شود که در زمینه تریک و ترفند ایده های احمقانه، آزمایشات عجیب و غریب، داستان واقعی، طنز و خنده دار و تبلیغ فعالیت کرده و به تولید محتوا می پردازد. آرمان به عنوان صاحب این پیچ در ویدیوهای خودش از ایده ها و اصطلاحاتی استفاده می کند که برای مخاطب جالب بوده و توجه اور را به خود جلب می کند.

حسن ریوندی، کامیار ۶۹۶، عرفان علیرضایی، سرنا امینی و محسن ایزی نمونه های موفق دیگری از کمدین های معروف اینستاگرام می باشند.

۸- بلاگر خودرو (car influencer)

بلاگر هایی هستند که حوزه فعالیت آنها خودرو های سبک و سنگین بوده و هدف شان معرفی نقاط قوت و ضعف انواع خودرو و آموزش تعمیر خودروهای مختلف است. برخی از بلاگرهای خودرو واقعاً تعمیرکاران خوبی هستند و دوست دارند دانسته ها و تجربیات خودشان را در این حوزه به مخاطبان خودشان آموزش دهند. سازندگان و نمایندگی های خودرو برای تبلیغات خود توجه و علاقه زیادی به این نوع بلاگرها دارند.

Mmtafazolii با مدیریت آقای محمد مهدی تفضلی یکی از مشهورترین و برجسته ترین بلاگرهای خودرو محسوب می شود که در زمینه معرفی آپشن خودروها، معرفی خودروی جدید، آموزش تعمیر خودرو، راهنمای خرید خودرو و مقایسه ی خودروها فعالیت کرده و به تولید محتوا می پردازد. او غالباً آن خودروهایی را معرفی می کند که عموم مردم آنها را سوار می شوند. او همچنین صادقانه با مردم درباره مشکلات و نواقص خودروها صحبت کرده و نحوه تعمیر آنها را آموزش می دهد.

۹- بلاگر ورزشی (Fitness blogger)

این بلاگرها که فیتنس یا اسپورت بلاگر هم نامیده می شوند، بلاگرهایی هستند که علاوه بر اینکه خودشان ورزشکار هستند و تناسب اندام خوبی دارند، سعی می کنند راهکارهای حفظ تناسب اندام و تغذیه مناسب را به مخاطبان خود آموزش دهند.

غالب این بلاگرها با گرفتن فیلم و به اشتراک گذاری ورزش هایی که در باشگاه انجام می دهند، فالورهای خود را ترغیب می کنند تا به خاطر سلامتی و تندرستی خودشان هم که شده، ورزش کنند. خیلی از سازندگان تجهیزات ورزشی و باشگاه های ورزشی از این بلاگرها برای تبلیغ محصولات خودشان از این بلاگرها استفاده می کنند.

_mehdisherafat نمونه موفق یک فیتنس بلاگر بوده که در زمینه نکات فیزیک ورزشی، حرکت های اصلاحی، بیان دستاوردها، انگیزشی ورزشی و معرفی مکمل های ورزشی فعالیت کرده و به تولید محتوا می پردازد. مهدی شرافت سعی می کند تا نکات تغذیه ای مرتبط با ورزش، نکته ها و توضیحاتی را درباره حرفه ای ورزش کردن و شرکت در مسابقات پرورش اندام و بدنسازی به مخاطبانش انتقال دهد.

۱۰- بلاگر عکاسی (Photography blogger)

بلاگر بعدی که در این قسمت از اموزش بلاگری می خواهیم حضور شما معرفی کنیم، بلاگر عکاسی است. آنها بلاگرهایی هستند که در حوزه انتشار تصاویر، تکنیک ها و ژست های عکاس گرفتن، آموزش و یاد دادن عکاسی آماتور و حرفه ای و… فعالیت می کنند و هدف شان بیان تجربه های خودشان به عنوان یک عکاس و ادیتور، انتقال احساسات خوب به مخاطبان و ارائه آموزش های عکاسی و روش های جذاب ادیت عکس به مخاطبان است.

baharesalehnia (بهاره صالح نیا) یکی از مشهورترین و برجسته ترین بلاگرهای خودرو محسوب می شود که در زمینه آموزش ژست عکاسی، آموزش ادیت عکس با موبایل و با کامپیوتر، مقایسه عکس خوب و بد، تجربه گردش و خرید فعالیت می کند و به تولید محتوا می پردازد.

عباس عطار، رضا دقتی، بابک تفرشی سه تن از بلاگرهای معروف عکاسی هستند و می توانند منبع الهام خوبی برای علاقمندان بلاگر شدن در این حوزه به شمار روند.

بلاگرهای گیمر (Video Game Blogger)،  اقتصادی (Economy Blogger)، همسری (Spouse Blogger)، شخصی (Personal Blogger)، سبک زندگی (Lifestyle Blogger)، اطلاعات مفید (useful information Blogger)، بلاگر سئو و سایت (SEO blogger) و بلاگر متفرقه نمونه های دیگری از بلاگری در اینستاگرام می باشند که در این مطلب ما فقط به ذکر نام آنها بسنده می کنیم.

۱۴ نکته و تکنیک جادویی در آموزش بلاگری

وبلاگ نویسی در یک وب سایت (Website Blogging) و بلاگری در اینستاگرام (Instagram Blogging) تقریباً مشابه هستند. تنها تفاوت آنها این است که در اینستاگرام به جای اینکه منتظر بمانید تا خوانندگان به وبلاگ شما بیایند، وبلاگ خود را در معرض دید خوانندگان قرار می دهید.

اگر از این نکات گفته شده در اینجا در طول زمان استفاده کنید، می توانید شاهد رشد و شکوفایی جامعه خوانندگان و فالوورهای خود در اینستاگرام باشید. شما کمی گریس آرنج نیاز دارید، اما زمانی که توپ را در دست گرفتید، خواهید دید که بلاگری در اینستاگرام چقدر می تواند برای شما آسان باشد.

۱- یک اکانت کاربری باز کنید و نام مناسبی برای آن انتخاب نمایید

(Open a user account and choose a suitable name for it)

سعی کنید نام کاربری مناسبی برای اکانت اینستاگرامی خودتان انتخاب کنید طوری که هم جلب توجه کند و هم به راحتی در ذهن ها بماند. اضافه کردن یک عکس پروفایل زیبا و نوشتن یک بیوی حرفه ای، مناسب و تأثیرگذار هم می تواند در این امر مفید باشد.

۲-  زمینه نیچ فعالیت خودتان را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید

(Select and Stick to Your Blogging Niche)

مرحله بعدی بعد از انتخاب نام کاربری در آموزش بلاگری این است که بفهمید چه نوع بلاگری را در پروفایل اینستاگرام خود میزبانی خواهید کرد. اگر از قبل با توجه به علاقمندی ها و مهارت های خودتان در مورد حوزه فعالیت نیچ خودتان تصمیم گرفته اید، می‌دانید در چه زمینه ای باید تولید محتوا نمایید، تصاویر بسازید و از هشتگ هایی استفاده کنید که به مخاطبان هدف شما مربوط ‌شود.

بعد از انتخاب حوزه فعالیتی تان، باید به آن پایبند باشید. به عنوان مثال اگر شما یک بلاگر تناسب اندام هستید، نباید در مورد چگونگی تعمیر ماشین بنویسید. یا اگر می خواهید در مورد اتومبیل بلاگری کنید، پس نباید در مورد شلوار یوگا مطلب بنویسید. در غیر این صورت شما فقط مخاطبان خود را گیج می کنید و به دست آوردن یک فالوور قوی و افزایش فروش در اینستاگرام برای شما سخت تر می شود.

از خودتان بپرسید می‌خواهید در چه حوزه نیچی فعالیت کنید. این یک سوال ساده اما قدرتمند است که شما را به سمت درآمدهای میلیونی در اینستاگرام هدایت می ‌کند. بنابراین زمانی را عاقلانه صرف تصمیم گیری در مورد انتخاب حوزه نیچ خودتان بکنید، چون زمانی که آن را انتخاب کردید، باید در درازمدت به آن پایبند باشید.

۳- از بیو و لینک خودتان نهایت استفاده را بکنید

(Make Use of Your Bio & Link)

فضای کوچکی در حساب کاربری شما وجود دارد که ممکن است ان را نادیده بگیرید اما می تواند به شما کمک کند تا مشترکین ایمیل، خوانندگان و کاربران اینستاگرام را افزایش دهید. بله درست حدس زدید: بیو و لینک وب سایتی که باید در اکانت اینستاگرامی خودتان قرار دهید

اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که بیوی خودتان را با حداقل ۱۵۰ کاراکتر از جمله هشتگ، تگ، منشن و ایموجی بنویسید. بیوگرافی اینستاگرام خود را به عنوان یک پرتاب آسانسوری در نظر بگیرید زیرا زمان کوتاهی دارید تا بازدیدکنندگان جدید را متقاعد کنید که صفحه شما ارزش دنبال کردن را دارد و باید فوراً توجه آنها را جلب کنید.

بلاگرهای حوزه فعالیتی خودتان را بررسی کنید و ببینید که آنها چگونه بیوگرافی خود را نوشته اند. اینکار به شما ایده ای درباره آنچه باید بنویسید، ارائه می دهد.

در آموزش بلاگری ما همیشه توصیه می کنیم که به عنوان یک بلاگر، شما باید از تمام املاک دیجیتالی خودتان استفاده کنید. استفاده از لینک در اکانت اینستاگرامی هم می تواند در جمع آوری سرنخ ها مفید باشد. وانگهی بلاگرهای موفق فقط به فکر افزایش دنبال کنندگان خود نیستند.

آنها سعی می کنند یک لیست بزرگ اشتراک ایمیلی از کاربران خودشان جمع آوری کنند. به این افراد لید می گویند. لیدها افرادی هستند که می توانید آنها را در وبلاگ ها، ایونت ها، پروژه های جدید جمع آوری کنید و با ارسال ایمیل و جلب اعتماد و توجه آنها، محصولات خودتان را به آنها بفروشید.

۴- از وبلاگ نویسی و هشتگ های مرتبط استفاده کنید

(Use Blogging & Relevant Hashtags)

هشتگ ها به محتوای شما کمک می کنند تا به راحتی توسط خوانندگان هدف شما کشف شود. بدون استفاده از هشتگ، پست وبلاگ اینستاگرام شما در دریایی بی پایان از محتوا گم می شود.

هشتگ‌ها به‌عنوان تگ‌های اکتشاف کوچک عمل می کنند و به افراد اجازه می دهند محتواهای مورد علاقه خودشان را پیدا کنند و به محتوای شما اجازه می دهند به راحتی با حوزه نیچ شما مرتبط شود. در صورت استفاده از هشتگ های مرتبط، مشاهده پست های شما حتی برای آن افرادی که شما را فالوو نمی کنند، امکان پذیر می شود. مثلاً اگر یک بلاگر مد هستید، باید از هشتگ های مد استفاده کنید.

همه هشتگ ها خوب نیستند. هشتگ های مناسب می توانند فالوور مناسب را جذب کنند. به همین ترتیب، هشتگ اشتباه می تواند مخاطبان غیر هدف را جذب کند. بنابراین مراقب ۳۰ هشتگی که اینستاگرام به شما اجازه می دهد در پست وبلاگ اینستاگرام خود استفاده کنید، باشید.

همچنین بررسی کنید که هر چند وقت یکبار از هشتگ های انتخابی شما استفاده می شود. هشتگ های محبوب بیش از دیگران مورد استفاده قرار می گیرند زیرا جمعیت زیادی را جذب می کنند. درباره هشتگ های خود تحقیق کنید و هشتگ های پست های خودتان را هوشمندانه انتخاب کنید.

۵- از کال تو اکشن یا CTA در پست خود استفاده کنید

(Use CTA’s in Your Post)

CTAها  کلماتی هستند که برای برجسته کردن اقدامی که می‌خواهید خوانندگانتان انجام دهند، استفاده می‌کنید. کلماتی مثل «اینجا را کلیک کنید» یا «اکنون خرید کنید» می تواند مثال های بارزی از یک کال تو اکشن باشد.

می دانیم که رسانه های اجتماعی به پست هایی با نرخ تعامل بالا مانند نظرات، لایک ها و اشتراک گذاری های بیشتر، پاداش می دهند. گاهی اوقات باید خوانندگان را در جهت درست سوق دهید تا تعامل را به وبلاگ اینستاگرام خود جلب کنید، به این معنی که از آنها بخواهید با پاسخ دادن به یک سوال یا به اشتراک گذاشتن یک تجربه، نظر بدهند.

۶- صادق باشید و داستان ها را به اشتراک بگذارید

(Be Authentic & Share Stories)

احتمالا این جمله را هزار بار شنیده اید که صادق باشید. چرا از این عبارت زیاد استفاده می شود و ما هم در این قسمت از آموزش بلاگری روی آن تأکید داریم؟ زیرا صداقت چیزی است که مردم به راحتی در رسانه های اجتماعی با آن رابطه برقرار می کنند، آن را به اشتراک می گذارند و می خواهند مصرف کنند.

شاید به همین دلیل است که برخی از اینفلوئنسرها ارتباط خود را با فالوورهای خود از دست داده اند! چرا؟ زیرا آنقدر معروف شده اند که به نظر می رسد خیلی دور از دسترس بوده و بیشتر شبیه یک برند به نظر می رسند تا شخصی که می توانید با آنها در تعامل باشید.

حقیقت این است که بلاگرها و اینفلوئنسرها به طور واقعی دارای یک جامعه قوی از دنبال کنندگان و خوانندگان هستند که برای طولانی مدت به آنها وفادار می مانند. آنها کسانی هستند که مشکلی برای ارتباط با فالوورهای خود ندارند.

نکته مهم در آموزش بلاگری: راه شماره یک برای معتبر  و صادق بودن در اینستاگرام، به ویژه هنگام بلاگری این است که خودتان باشید! مردم بلاگرها را دنبال می کنند زیرا آنها لحن، ایموجی ها، داستان ها و نکاتی که آنها به اشتراک می گذارند را دوست دارند.

تظاهر به شخص دیگری بودن یا تلاش بیش از حد برای غیر از آن چیزی که هستید، به مثابه داشتن یک پرچم قرمز بزرگ به خصوص در جامعه اینستاگرام است! جایی که مردم به راحتی می توانند شما را به خاطر این کار نادیده بگیرند.

۷- از عکس یا تصاویر شگفت انگیز استفاده کنید

(Use Amazing Photography or Images)

ممکن است مجبور باشید ساعت ها صرف تایپ کردن یک محتوای شگفت انگیز برای پست کردن در اینستاگرام کنید، اما اگر عکس یا تصویر پست اینستاگرام شما وحشتناک باشد، شک نداشته باشید که تعداد زیادی از افراد وقت خودشان را صرف خواندن آن محتوای شما نمی کنند. دیدن عکس‌ها و ویدیوها مهم ترین استفاده افراد از اینستاگرام است.

به یاد داشته باشید که در هر ثانیه هزاران عکس در اینستاگرام ارسال می شود. اگر یک پست چشم نواز ندارید، پست شما فقط مثل یک پست معمولی در فید فالوورهای شما گم می شود.

چند نکته برای انتخاب عکس:

  • نورپردازی خوبی داشته باشید: هیچ کس نمی‌خواهد عکسی تیره ببیند. اطمینان حاصل کنید که نورپردازی خوبی داشته و بینندگان به راحتی می توانند آنچه را که پست می کنید، تشخیص دهند.
  • به عکس های خود چهره ای زیبا بدهید: برای این کار از برنامه های ویرایش عکس مانند VSCO یا از فیلترهای داخلی اینستاگرام و ابزارهای ویرایش استفاده کنید.
  • چهره خود را نشان دهید: آیا می‌دانستید که عکس هایی که صورت انسانی دارند، ۳۸ درصد بیشتر از عکس‌های بدون چهره، لایک دریافت می کنند؟ بله این موضوع درست است! یعنی تصاویر چهره با لبخند محبوب ترند!

۸- با دوستان بلاگر ارتباط برقرار کنید

(Connect with Fellow Bloggers)

مهمترین قسمت در آموزش بلاگری این است که بدانید اینستاگرام همچنین مکانی است که می توانید بلاگرهای دیگری را برای ارتباط و همکاری برای پروژه های آینده خودتان پیدا کنید. با همکاری با آنها می توانید مخاطبان خود را ترکیب کنید و به افزایش میزان قرار گرفتن در معرض مشاهده همدیگر کمک کنید. به این کار می‌گویند تبلیغات مشترک یا بازاریابی مشترک (co-promotion or co-marketing)

اگر آماده همکاری با سایر بلاگرها هستید، اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، نکات زیر می تواند برای شما مفید باشد:

  • از هشتگ ها برای یافتن سایر بلاگرها استفاده کنید. اگر می توان از هشتگ‌ها برای یافتن خوانندگان استفاده کرد، پس چرا نتوان از آنها برای یافتن سایر بلاگرها بهره برد؟ هشتگ‌ های نیچ خود را دنبال یا کاوش کنید تا ببینید کدام بلاگرها از آنها استفاده می کنند و بعد سعی کنید با آنها رابطه برقرار نمایید.
  • صفحات برندهای معروفی که بلاگرها مرتباً به آنها مراجعه می کنند را بررسی کنید. ممکن است برخی از بلاگرها در بخش نظرات، کامنت گذاشته یا بتوانید در جمع فالورهای پیچ این برندها آنها را پیدا کنید. روی نام کاربری آنها ضربه بزنید و سپس برای آنها پیام ارسال کنید.
  • ببینید چه کسی شما را دنبال می کند! گاهی اوقات نیازی به جستجوی زیاد ندارید، شما می توانید لیست فالوورهای خود را بررسی کنید و ببینید چند بلاگر در لیست فالوورهای خودتان دارید!

۹- با فالوورهای خود تعامل برقرار کنید

(Engage with Your Followers)

پیش از این ما در مورد استفاده از CTA برای تشویق تعامل با مخاطبان صحبت کردیم. اکنون در این بخش به شما یادآوری می کنیم که چرا تعامل با فالوورها بسیار مهم است، البته نه هر چند وقت یک بار، بلکه در هر فرصتی که می ‌توانید به دست آورید با دنبال کنندگان خود ارتباط صمیمانه داشته باشید.

بلاگری در اینستاگرام کافی نیست. شما باید ارائه بازخورد از جانب کاربران را از طریق کامنت ها تشویق کنید. تعداد لایک ها هم شما را راهنمایی می کند تا بدانید کدامیک از پست های‌تان طرفدار بیشتری دارد. اگر نمی‌دانید درباره چه چیزی مطلب بنویسید، در استوری‌ های خود با استفاده از استیکرهای پرسش و پاسخ یا جلسه لایو اینستاگرامی این موضوع را از فالوورهای خودتان بپرسید.

ارسال محتوا بدون مشارکت و تعامل از جانب مخاطبان، شما را در انزوا قرار می دهد. وقتی مردم می بینند که شما مشارکت را تشویق می ‌کنید و به نظرات پاسخ می دهید، احتمالاً شما را دنبال می کنند! زیرا این کار نشان می ‌دهد شما فعال و قابل دسترس هستید و به جرأت می گوییم این کار بیانگر این است که شما معتبر می باشید!

۱۰- از استوری های اینستاگرام برای تبلیغ پست خود استفاده کنید

(Use Instagram Stories to Promote Your Post)

روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون استوری اینستاگرام گذاشته می شود. می‌توانید محتوا را آپلود کنید، و استیکر، GIF، شکلک و… به آن اضافه کنید و آنها را به مدت ۲۴ ساعت با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید.

با استفاده از استوری برای تبلیغ پست وبلاگ اینستاگرام خود، با الگوریتم اینستاگرام مبارزه کنید. در لایوهای اینستاگرامی، به دنبال کنندگان اجازه دهید نکاتی را به اشتراک بگذارند و بلاگ اینستاگرام شما را تبلیغ کنند.

شما همچنین می‌ توانید هشتگ ‌ها را به استوری خود اضافه کنید تا استوری‌های خود را برای افرادی که اکانت شما را دنبال می ‌کنند یا حتی برای آنهایی که دنبال نمی کنند، قابل کشف سازید. پس در این دوره آموزش بلاگری آنلاین می گوییم که یادتان باشد دفعه بعدی که یک پست وبلاگ جدید را در اینستاگرام منتشر کردید، فراموش نکنید که آن را در استوری خود به اشتراک بگذارید تا به دنبال کنندگانی که ممکن است آن را در فید خود ندیده باشند، از آن مطلع شوند.

۱۱- پست های خودتان را در بازه زمانی مشخص ارسال کنید

(Be Consistent with a Posting Schedule)

کاربران اینستاگرام نمی‌خواهند اعتراف کنند، اما ثبات باعث و عامل پیشرفت آنهاست. اگر برندی یک بار در روز پست می گذارد، دنبال کنندگان انتظار دارند که روزانه به طور منظم آن محتوا به آنها تحویل داده شود. به همین ترتیب اگر یک بار در هفته یا ماهی یک بار پست می گذارید، مطمئن باشید که فالوورهای شما به طور خودکار در آن زمان ها از شما انتظار انتشار محتوا خواهند داشت.

یکی از فاکتورهای کلیدی یک حساب کاربری موفق در اینستاگرام، داشتن یک برنامه منظم برای گذاشتن پست است. درست مانند یک مجله، بلاگ اینستاگرام شما باید با یک برنامه زمانبندی پست هماهنگ باشد.

۱۲- برندها را تگ کرده و ژئوتگ ها را اضافه کنید

(Tag Brands and Add GeoTags)

وقتی بلاگ خود را در اینستاگرام پست می کنید، حتماً برندها را در پست خود تگ کنید و برچسب های جغرافیایی یا موقعیت مکانی خود را به پست خود اضافه کنید. این دو ابزار کوچک اما قدرتمند به شما کمک می کنند تا برند خود را در معرض دید بینندگان، برندها و خوانندگان جدید قرار دهید.

وقتی برندها یا اشخاصی را که در پست خود گنجانده اید، تگ می کنید، نه تنها به خودتان اعتبار می دهید، بلکه خود را در رادار آنها قرار می دهید. شما با این کار شانس خودتان را برای جلب توجه برندها برای تبلیغات مشترک در آینده افزایش می دهید و به خوانندگان خود کمک می کنید تا محصولات یا خدمات مورد علاقه شما را پیدا کرده و از آنها استفاده کنند.

وقتی ژئو تگ ها یا همان برچسب های جغرافیایی را به پست اضافه می کنید، به افراد کمک می کنید تا بدانند در کجا قرار دارید یا کجا رفته اید! این کار می تواند باب شروع یک مکالمه یا تعامل باشد. و کسی چه می داند، شاید یک بلاگر یا برندی که در منطقه مورد نظر شما قرار دارد، برای ملاقات با شما تماس بگیرد.

۱۳- پیشرفت و محتوای اینستاگرام خود را مرور کنید

(Review Your Instagram Content & Progress)

لطفاً از این نکته مهم در آموزش بلاگری ساده نگذرید و کمی در مورد آن فکر کنید! همانطور که شروع به ارسال پست می کنید، حتماً محتوای اینستاگرام و روند کار خود را بررسی کنید تا ببینید آیا تلاش های شما در حال نتیجه دادن و پیشرفت است یا خیر. یک ممیزی محتوا انجام دهید تا ببینید کدام پست های اینستاگرام بیشترین تعامل را داشته اند. با این کار می توانید بفمید که دنبال کنندگان شما واقعاً به سمت کدام محتوا گرایش دارند!

اگر از تبلیغات برای تقویت پست خود یا به دست آوردن و افزایش فالوورهای اینستاگرام خودتان استفاده کرده اید، باید بازگشت سرمایه (ROI) تبلیغات رسانه های اجتماعی خود را بررسی کنید تا بدانید که هزینه ای که تبلیغات صرف کرده اید برای تان مفید و کاربردی بوده یا خیر!.

۱۴-  محتوای پست شده در اینستاگرام را در سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی منتشر کنید

(Use Cross-Posting on Other Social Media Platforms)

چه کسی می گوید که بلاگ اینستاگرام شما باید در اینستاگرام بماند؟ تبلیغ پست وبلاگ اینستاگرام خود را با اشتراک گذاری آن در تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود همانند فیس بوک، توییتر و حتی پینترست آغاز کنید.

به مخاطبان آنلاین خود مزه چیزهایی را بدهید که در صورت تصمیم به دنبال کردن شما در اینستاگرام و موارد دیگر می توانند به دست آورند. علاوه بر این ممکن است هنگام شروع انتشار متقابل پست اینستاگرامی تان در سایر پلتفرم ها، از نتیجه کار شگفت زده شوید چرا که شاید جامعه آنلاین برجسته تری خارج از اینستاگرام داشته باشید.

سوالات متداول درباره مراحل بلاگر شدن و کسب درآمد

۱میزان درآمد بلاگری در اینستاگرام چقدر است؟

بسته به حوزه فعالیتی، گسترده بودن این حوزه، میزان محبوبیت پیج اینستاگرامی، نوع تبلیغاتی که قبول می کنند، فروش محصول و سایر کارهایی که انجام می دهند، درآمد بلاگرها می تواند متفاوت باشد.

۲بهترین موضوع و ایده برای بلاگری چیست؟

اگر دنبال بهترین موضوع برای بلاگری می گردید، شاید بلاگری در یک حوزه نیچ را بتوان بهترین ایده برای بلاگری نامید. یعنی اگر جارو می فروشید، فقط روی آن تمرکز کرده و آن را به بهترین شکل ممکن پرزنت کنید.

۳چگونه از بلاگری پول در بیاریم؟

تبلیغات برای سایر پیج ها و فروش محصولات و خدمات خودتان، دو نمونه از متداول ترین راه های کسب درآمد از بلاگری هستند.

۴مفعهوم و معنی بلاگری چیست؟

به کسانی که در یک موضوع خاص متخصص هستند و اطلاعات خود (به صورت ویدیو، متن و تصویر) را به زبان ساده در شبکه های اجتماعی با مخاطبین هدف خود به اشتراک می گذارند، بلاگر می گویند.

۵برخی از ترس هایی که در مسیر آموزش بلاگری و بلاگر شدن رایج است را نام ببرید؟

ترس از رقابت: با این همه بلاگر معروف، من هیچ شانسی ندارم که دیده بشم (باید بدانید که با افزایش اعتماد به نفس داشتن و عاشق این کار بودن می توانید تمام سختی های آن را بپذیرید و قبول کنید که اگر اصول کار را بلد باشید، می توانید از بین این همه جمعیت فالوورها و طرفداران مخصوص به خودتان را پیدا کنید )

خجالتی بودن: من نمی توانم جلوی دوربین بیایم و از خودم ویدیو ضبط کنم (باید بدانید که شما با ضبط ویدیو از خودتان بیشترین تأثیر را می توانید روی مخاطبان خودتان بگذارید و تعامل بیشتری از آنها دریافت کنید. چند وقت آزمون و خطا کنید، رفته رفته می توانید ویدیوها و کلیپ های حرفه ای تری بسازید)

نحوه شروع: ترفندها و تکنیک های تولید محتوا را بلد نیستم (باید بدانید که شما با شرکت در دوره های آموزش اینستاگرام، آموزش بلاگری، آموزش یوتیوبری و… می توانید به صورت اصولی تمام تکنیک های تولید محتوا در اینستاگرام را یاد بگیرید)

۶برخی از ابزارهای اینستاگرام که استفاده از انها می تواند تجربه بلاگری در اینستاگرام را به حدکثر اوج خود برساند، کدامند؟

Grammarly، Instagram Line Break Generator،All Hashtag و Snapseed چهار ابزار اینستاگرام هستند که باید از آنها برای استفاده حداکثری از تجربه وبلاگ نویسی اینستاگرام خود استفاده کنید.

۷آیا به تنهایی می توان بلاگری کرد؟ افراد مورد نیاز در تیم یک بلاگر موفق چه کسانی هستند؟

در ابتدای کار، انجام تمام کارهای بلاگری به تنهایی امکان پذیر است! اما با افزایش تعداد فالورها و معروفیت تان به افرادی همانند مشاور اینستاگرام، مدیر برنامه، گرافیست، عکاس و فیلم بردار و… در مسیر تولید محتوا، رشد و برنامه ریزی نیاز خواهید داشت.

ترفندهای صفر تا صد بلاگری

بلاگر به زبان ساده به کسی گفته می شود که توی یک زمینه خاص تولید محتوا می کند و روی مخاطب تاثیر می گذارد.

به گزارش پارس فالوور، بلاگری شغلی جدید و پر درامد به شمار می رود که طرفداران زیادی پیدا کرده است اما ترفندهای خاص خود را دارد که بدون رعایت آنها نمی توان به جایگاه دلخواه در این حوزه رسید. ما سعی داریم در این مقاله این ترفند ها را به شما بگوییم.

بلاگر کیست؟

بلاگری، به‌عنوان فرصتی برای افراد برای نوشتن مطالبی در سبک خاطرات آغاز شد. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد بلاگری می‌توان به زبان غیررسمی، به‌روزرسانی‌های مکرر و ایجاد فرصت برای خوانندگان در شروع مکالمه و برقراری ارتباط و تعامل با نویسنده، اشاره کرد.

کلمه بلاگ در واقع شکل کوتاه شده‌ای از نام اصلی آن، یعنی “وبلاگ” است. وبلاگ‌ها به کاربران اینترنت این امکان را می‌دادند تا جزئیات زندگی روزمره خود را در غالب مطالب روزانه و خاطره‌نویسی ثبت کنند. اخیراً، وبلاگ‌نویسان به دلایل مختلف به شهرت رسیده‌اند. وبلاگ‌نویسی برای بسیاری افراد تبدیل به یک شغل جایگزین یا برنامه جانبی شده است.

توجه داشته باشید که وبلاگ نویسی یک نوع بلاگری است، ولی بلاگری به معنای وبلاگ نویسی نیست.

بلاگرها افرادی هستند که عاشق به اشتراک گذاشتن قسمت‌هایی از زندگی خود با شما هستند. آنها در مورد موضوعات مختلف از جمله هنر، مدل لباس، طراحی خانه، آشپزی، شیرینی‌پزی، سبک زندگی، روان‌شناسی، موضوعات مالی و بسیاری موضوعات دیگر پست می‌گذارند. یک بلاگر، نظر و دانش خود را در مورد موضوعات مختلف برای مخاطبان هدف به اشتراک می‌گذارد. آنها نیازی نیست که در یک مکان باشند در واقع آنها در اینترنت زندگی می‌کنند.

انواع بلاگر

بلاگرهای اینستاگرام از نظر تعداد و گستردگی فالوورهایشان متفاوت‌اند بعضی از آنها حساب‌های کاربری گسترده با بیش از چند میلیون طرف‌دار دارند و بعضی تعداد کمتری بالغ‌بر چند هزار دنبال‌کننده دارند، بلاگرها یا همان اینفلوئنسرها در اینستاگرام احتیاج به محتوای غنی و زیاد برای پیج خود دارند.

بلاگرها در اینستاگرام در حوزه های مختلفی فعالیت می‌کنند که به چند نمونه از آنها اشاره می‌کنیم:

  1. افراد مشهور

افراد مشهور در اینستاگرام لزوماً در یک زمینه خاص پست نمی‌گذارند، اما بسته به شخصیت و سبک زندگی شخصی خود سعی می‌کنند تا محبوبیت خود و میزان تعامل طرف‌داران خود را افزایش دهند، آنها گاهی اوقات یک میلیون یا بیشتر لایک جمع می‌کنند.

  1. ماجراجویانه

اینستاگرام به شدت بر زیبایی تمرکز دارد و به‌عنوان یک پلتفرم الهام‌بخش، مدت‌هاست مرجعی برای زیباترین و جذاب‌ترین عکس‌های سفر در رسانه‌های اجتماعی است. علاقه‌مندان در اینستاگرام به دنبال عکس‌هایی هستند که داستانی را بیان کنند و حسی از ماجراجویی را به تصویر بکشند. مسافران و ماجراجویانی که در حین گشت‌وگذار خود عکس‌های جذاب می‌گیرند، معمولاً مخاطبان زیادی پیدا می‌کنند که کارهایشان را دنبال می‌کنند، لایک می‌کنند و به اشتراک می‌گذارند.

  1. سبک زندگی و غذا

سرآشپزها، متخصصان رژیم‌درمانی، افراد خلاق در پیداکردن فوت‌وفن‌های جدید و دیگر افراد، راه‌هایی را با استفاده از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن نکات، ترفندها و آموزش‌های مختلف در مورد همه چیز از تارت هلو گرفته تا ترفندهای استفاده از اشیاء دورریختنی پیدا کرده‌اند.

  1. ورزشی و زیبایی

این گروه نیز آموزش‌دهنده هستند و نکات و نحوه کار با مخاطبان را به اشتراک می‌گذارند، اما نه به طور واضح و بیشتر آنها موضوعات بسیار تخصصی را پوشش می‌دهند.

  1. فیلمساز ها

سازندگان فیلم‌های کوتاه‌مدت، با استفاده از شوخی‌ها و تکه‌های کمدی در حال نوآوری در اینستاگرام هستند و آن را به مکانی برای به اشتراک‌گذاری فیلم‌ها و خلاقیت‌های فوق‌العاده کوتاه تبدیل کرده‌اند که جذابیت زیادی دارند.

  1. کمدین ها

آنها اغلب شخصیت‌های کمدی هستند که به شوخی می‌پردازند یا بر روی فیلم‌ها، بازی‌ها و موسیقی صداگذاری می‌کنند.

7.بلاگرهای جنجالی

این افراد به دلیل محتوایی که تولید می‌کنند، جنجال برانگیز ‌می‌شوند. فمینیست‌‌‌ها، فعالان حوزه‌‌‌های مختلف مثل محیط‌زیست، سلبریتی‌‌‌های پرحاشیه، هنرمندانی که آثار مدرن و ساختارشکنی تولید می‌کنند و فعالان اجتماعی در این گروه قرار می‌گیرند.

چگونه یک بلاگر موفق شویم؟

هر کسی نمی‌تواند یک بلاگر موفق باشد و برای موفق شدن نه‌تنها باید مسیر مشخصی داشته باشید، بلکه نکات مهمی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید.

موضوع مشخصی را انتخاب کنید

اینستاگرام ماهانه بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر دارد. اگر ‌می‌خواهید بخشی از بلاگرها و ایفلوئنسرهای اینستاگرام باشید، باید خودتان را برجسته‌تر از دیگران نشان دهید. باید یک موضوع مشخص را انتخاب کرده و درباره همان موضوع صحبت کنید. اگر بر موضوع انتخابی‌تان تسلط کافی پیدا کنید، دیگر عدد فالوئرها اهمیتی ندارد.

محتوای با کیفیت تولید کنید

تولید محتوای با کیفیت گرچه در وهله اول آسان به نظر می‌رسد. اما کیفیت محتوایی که منتشر می‌کنید، تعداد لایک، کامنت و فالوئرهای شما را مشخص ‌‌‌می‌کند. یک عکس سلفی تار یا تصویر غذایی که نور کمی دارد، مخاطبان را فراری می‌دهد.

اما اگر تصاویر زیبا و با کیفیت استفاده کنید، مردم جذب تصاویرتان ‌می‌شوند و درباره محتوای شما صحبت می‌کنند. اگر ‌می‌خواهید یک بلاگر موفق شوید، باید روی گوشی تلفن همراه یا دوربین‌تان سرمایه گذاری کنید. عکاسی را تمرین کنید و عکس‌‌‌هایی بگیرید که ‌ترکیب و نور خوبی دارند. علاوه بر عکاسی خوب، باید کپشن‌‌‌های جذاب هم بنویسید و از هشتگ‌‌‌های مناسب استفاده کنید.

برای محتوای‌تان یک طرح مشخص انتخاب کنید

مهم‌ترین نکته در بلاگر شدن، داشتن یک ویژگی منحصر به فرد و پایدار است. اگر در تصاویر و نوشته‌‌‌های خود از یک طرح ثابت استفاده کنید، فالوئرها خیلی راحت متوجه ‌می‌شوند که این تصویر برای شما است. زمانی که فالوئرهای‌تان زیاد شد و تصمیم گرفتید با برندها کار کنید، آمار مشارکت صفحه‌تان نقش تعیین‌کننده‌ای در میزان درآمد شما خواهد داشت. یک طرح مشخص برای محتوای صفحه‌تان انتخاب کنید و به همان پایبند باشید.

با بلاگرهای دیگر همکاری کنید

هرچقدر با افراد بیشتری همکاری کنید، مسیر موفقیت شما در فرایند بلاگر شدن آسان‌تر می‌شود. شبکه ای از اینفلوئنسرها و بلاگرهای موضوع تخصصی خود را جمع آوری کرده و آنها را دنبال کنید. سعی کنید با آنها همراه شوید و از فرصت‌‌‌های همکاری استقبال کنید. در دورهمی‌‌‌های آنها شرکت کنید و مشارکت بیشتری با افراد شبیه به خودتان داشته باشید.

برندهایی که در حوزه تخصصی شما کار می‌کنند شناسایی کنید

زمانی که به ۱۰ هزار فالوئر رسیدید، می‌توانید با برندها ارتباط برقرار کنید. از این‌که فالوئرهای میلیونی ندارید، نترسید. با آنها ارتباط برقرار کنید و وارد مکالمه شوید. فالوئرهای شما مخاطبان هدف آن برندها هستند، بنابراین برای آنها ارزشمند هستید.

مهارت‌‌‌های اینستاگرام خود را ارتقا دهید

برای اینکه فرایند بلاگر شدن را با موفقیت طی کنید و صفحه اینستاگرام خود رشد دهید، باید به مهارت‌‌‌های اینستاگرام مسلط باشید. اپلیکیشن‌‌‌های تولید محتوا، ادیت عکس، تولید پست و استوری را شناسایی کنید و با آنها کار کنید. سعی کنید مهارت‌‌‌های نویسندگی و عکاسی خود را تقویت کنید. نترسید، برای شروع لازم نیست همه این مهارت‌‌‌ها را بلد باشید. بلکه همگام با تولید محتوا، مهارت‌‌‌های جدید را یاد بگیرید و با ابزارهای مختلف آشنا شوید.

چند نکته برای ایجاد یک پروفایل بلاگری عالی در اینستاگرام

  1. یک نام کاربری خوب انتخاب کنید

انتخاب یک نام کاربری خوب، برای حساب اینستاگرام خود بسیار مهم است و می‌تواند توجه کاربران را به خود جلب کند و به آنها کمک می‌کند نام تجاری شما را به‌خاطر بسپارند. اگر از قبل وبلاگی دارید، باید به نام کاربری خود پایبند باشید تا در همه پایگاه‌ها نام شما یکسان باشد.

انتخاب نام کاربری یکسان به خوانندگان همیشگی‌تان کمک می‌کند تا شما را به‌راحتی در هر سایت و یا شبکه اجتماعی پیدا کنند. اگر هم برای اولین‌بار است که می‌خواهید وارد دنیای بلاگری شوید، به چیزی حرفه‌ای و جذاب فکر کنید. به آن یک عکس پروفایل زیبا و یک بیوگرافی تأثیرگذار اضافه کنید و لینک وبلاگ خود را نیز اگر دارید قرار دهید.

  1. زمینه فعالیت خود را انتخاب کنید و به آن وفادار بمانید

قبل از راه‌اندازی اینستاگرام خود، باید زمینه فعالیت موردعلاقه خود را انتخاب کنید. یک موضوع خاص که به آن علاقه دارید و در آن تبحر دارید، به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید چه نوع محتوایی را در اینستاگرام ارسال کنید. اگر شما یک وبلاگ‌نویس مد هستید، نباید در مورد امور مالی پست قرار دهید؛ زیرا شما در آخر خوانندگان خود را گیج خواهید کرد و این امر دستیابی به دنبال‌کنندگان اینستاگرام را برای شما دشوارتر می‌کند.

اگر هنوز در مورد زمینه فعالیت خود تصمیم نگرفته‌اید، باید وقت خود را عاقلانه صرف کنید و در مورد زمینه‌ای که می‌خواهید انتخاب کنید تصمیم جدی بگیرید. زیرا هنگامی‌که شاخه فعالیت خود را انتخاب کردید، در طولانی‌مدت باید به آن پایبند باشید.

لازم نیست که تک‌تک پست‌ها دقیقاً به یک شیوه اجرا شوند، اما فالوورها، با یک نگاه به پست‌های شما، باید بتواند زمینه‌ای را که شما در آن فعالیت می‌کنید را دریابند و تصمیم بگیرند که آیا کاری را که شما انجام می‌دهید دوست دارند یا نه.

  1. داستان سرایی کنید

عکس‌های با کیفیت و عالی لازمه کار شما هستند، اما اگر می‌خواهید اینستاگرام خود را برجسته‌تر کنید، باید از طریق پست‌های خود یک داستان نیز تعریف کنید. می‌توانید زیر هر عکسی به طور خلاصه نوشته‌ای برای معرفی مکانی که از آن بازدید می‌کنید، یا برای به اشتراک گذاشتن چیزهای عجیب‌وغریبی که کشف می‌کنید و یا شاید برخی از حقایق تاریخی بنویسید. درست است که یک تصویر می‌تواند به‌اندازه هزار کلمه صحبت کند، اما گاهی اوقات کلمات و داستان‌ها جذابیت بیشتری را به پست‌های شما می‌بخشند.

  1. از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید

استفاده از هشتگ‌های مناسب می‌تواند تأثیر زیادی در جذب مخاطب برای پست‌های اینستاگرام شما داشته باشد. هشتگ‌ها یک ابزار جستجوی عالی برای کاربران اینستاگرام هستند. آنها به مردم اجازه می‌دهند به‌راحتی محتوای مربوط به علایق خود را پیدا کنند. اگر از هشتگ‌هایی استفاده می‌کنید که محبوبیت خاصی دارند، می‌توانید دنبال‌کنندگان و خوانندگان بیشتری را به وبلاگ خود جذب کنید.

قبل از افزودن هشتگ به پست‌های خود، باید تعداد استفاده از این هشتگ‌ها را بررسی کنید. اگر هشتگ زیر 1000 پست داشته باشد، بعید است که افراد در جستجوی آن هشتگ‌ها باشند. بهتر است از هشتگ‌های محبوب اما مرتبط استفاده کنید زیرا آنها افراد بیشتری را به سمت خود جذب می‌کنند. کافی است هشتگ‌ها را در اینستاگرام جستجو کنید تا از محبوبیت آنها مطلع شوید همچنین می‌توانید کمی تحقیق کنید و ببینید فالوورهای احتمالی شما از چه کلمات کلیدی برای یافتن محتوای هدف استفاده می‌کنند.

نکته جالب در مورد اینستاگرام این است که به کاربران اجازه می‌دهد هشتگ‌های موردعلاقه خود را دنبال کنند. این به این معنی است که اگر از هشتگ‌های مرتبط استفاده می‌کنید، پست‌های شما حتی در مواردی که شما را دنبال نمی‌کنند، برای مخاطب هدف شما نشان داده می‌شوند.

اینستاگرام به شما امکان می‌دهد از 30 هشتگ در هر عکس استفاده کنید. این بدان معنی است که شما باید اطمینان حاصل کنید که از هشتگ‌های مناسب برای جذب مخاطب مناسب استفاده می‌کنید، در غیر این صورت ارزشمندی خود را از دست می‌دهد. شما نیازی به استفاده از همه آنها ندارید، اما تجربه ثابت کرده که محتوای دارای 11 هشتگ یا بیشتر از جذابیت بالاتری برخوردار است. از هشتگ‌های محبوب و پربیننده استفاده کنید و سپس هشتگ‌های خاص‌تر مربوط به تصویری را که پست می‌کنید اضافه کنید. بدین ترتیب، پست‌های شما به مخاطبین بیشتری در زمینه فعالیت شما نمایش داده می‌شوند.

  1. همتایان خود را دنبال کنید، آنها را منشن کنید و با آنها تعامل داشته باشید

روش مؤثر دیگر این است که به طور فعال محتوایی را که توسط سایر بلاگرهای پرقدرت در زمینه فعالیت شما به اشتراک گذاشته می‌شود، دنبال کنید و در مورد آنها نظر دهید. اگر هم عکسی به اشتراک می‌گذارید می‌توانید آنها را روی عکس خود تگ کنید تا توسط آنها دیده شوید، بدین ترتیب شاید موردتوجه آنها قرار گرفتید تا پست شما را به‌عنوان استوری خود قرار دهند.

  1. استوری

با استفاده از ویژگی استوری اینستاگرام می‌توانید پشت‌صحنه یک عکس را به دنبال‌کنندگان خود نشان دهید، برای مثال روند ویرایش خود را نشان دهید و یا در مورد خود صحبت کنید و با آنها خودمانی شوید. استوری گذاشتن به شما کمک می‌کند بیشتر دیده شوید از این ویژگی بیشتر استفاده کنید.

  1. به طور مرتب پست ارسال کنید

وقتی به طور مرتب پست ارسال کنید، مخاطبین شما از شیوه و عادت‌های ارسال شما آگاهی می‌یابند و تعامل با آنها برای شما آسان‌تر خواهد بود. با ارسال در یک ساعت معین، شما شانس خود را برای برقراری ارتباط با همان افراد و احتمالاً ایجاد یک تعامل پایدار افزایش می‌دهید. به یاد داشته باشید که همیشه به نظراتی که مردم در مورد تصاویر شما می‌گذارند پاسخ دهید، این نشان می‌دهد شما در مورد زمانی که مردم برای نوشتن نظرات خود صرف کرده‌اند اهمیت می‌دهید.

آشنایی با اصطلاحات رایج در این زمینه

1- اینفلوئنسر Influencer : به کسی که از بین مردم تاثیرگذار باشد را اینفلوئسر میدانیم، اینفلوئنسر در لغت به معنی (تاثیرگذار) می‌باشد. یک اینفلوئنسر در اینستاگرام می تواند یک بازیگر مشهور باشد یا یک خواننده مطرح و یا یک طنزپرداز پرمخاطب و…

2- تولید محتوا: به ساخت محتوا که شامل محتوای متنی، تصویری یا صوتی می باشد می گویند، تولید محتوا توسط بلاگر با هدف خاصی صورت می پذیرد.

3- ویدیو مارکتینگ: مدلی از تولید محتوا تصویری میباشد که بلاگر در این روش به ساخت یک ویدیو می‎پردازد.

4- اینفلوئنسر مارکتینگ: نوعی روش بازاریابی می باشد که در این روش برای بازاریابی و معرفی محصول به جامعه مخاطبین از اینفلوئنسر ها کمک گرفته می شود.

5- اصطلاح وایرال: کلمه وایرال در لغت به معنای ویروس است، اما در اینستاگرام به محتوای که جذابیت بسیار بالای دارد و به سرعت پخش می شود و به قولی بین کاربران دست به دست می شود، وایرال گفته می شود. (محتوای وایرال مانند یک ویروس به سرعت توسط کاربران به اشتراک گذاشته می شود.)

مرجع مورد استفاده:

https://www.saat24.news/news/582776

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا