اقتصادی

افزایش بیش از دو برابری مدرسه سازی در استان مرکزی

دانا نیوز/ مرکز به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تامین مصالح استان مرکزی، 41 پروژه با 242 کلاس درس، 30 هزار متر مربع زیربنا به امکانات آموزشی منطقه اضافه می کند که نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است. 16 پروژه وجود داشت.

روز شنبه 25 اردیبهشت ماه در جشن دانش آموختگی پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز ساوه با حضور آموزشگاه نایک کاوه (سلمان فارسی) و معاونت نظارت تیم صنعتی شیشه کاوی ساوه، کل ساختمان فرمانداری ساوه در این شهرستان در حال انجام است. این سه پروژه دولتی و مابقی خیریه و مشارکتی است که امسال هفت پروژه به بهره برداری می رسد.

برخی از نیکوکاران شهرستان بومی و صنعتگر هستند و برخی دیگر خارج از استان هستند و در امور خیریه مدرسه سازی فعالیت می کنند.

محمد افزود: قبل از انقلاب متوسط ​​متراژ مدرسه یک دانش آموز حدود نیم متر بود و اکنون جمعیت ساوه به ازای هر دانش آموز 4.5 متر مربع افزایش یافته است، اما در ساوه سرانه تحصیلی بالاتر از حد متوسط ​​است. کم.

وی گفت: در سال گذشته 25 درصد از استان مرکزی اعتبار بلااستفاده به شهر سیوه داده شد و برخی از پروژه های نیمه تمام تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی در خصوص منظم بودن فضاهای آموزشی در ساوه گفت: نظم فضاهای فیزیکی در ساوه تعطیل می شود. در حال حاضر در برخی روستاها به جز مدارس روستایی که نیازمند استانداردسازی 38 مدرسه هستند، کمبود گاز وجود دارد.

امسال 41 پروژه با 242 کلاس درس به مساحت 30 هزار متر مربع به امکانات آموزشی منطقه اضافه می شود که بیش از 16 درصد افزایش داشته است. در شهرستان مرکزی سال پویای مدرسه سازی دوچندان و نوید می شود.

وی گفت: «گروه صنعتی شیشه کاوی نه تنها مدرسه ای را در استان مرکزی احداث کرد، بلکه 30 مدرسه را در نقاط مختلف کشور مانند بوشار، فارس و سایر ایالت ها ساخت.

به گزارش دانا نیوز؛ امام جمعه ساوه همچنین گفت: به شخصی که آبرومند است، غیور می گویند زیرا حسادت، حسادت را از بین می برد و با خیرین غیور دانش آموز تربیت می کند.

وی گفت: آموزش و پرورش باید الهام بخش قلب جوانان باشد و توان دانش آموزان را نشان دهد و رمز این امر مدرسه سازی و ارتقای کیفیت آموزش است.

وی افزود: در فرهنگ دینی واژه هایی مانند کریم، ساکی، طمع و نفرین وجود دارد. انسان خوب کسی است که خود مصرف کننده نباشد و مال خود را به دیگران بدهد، در حالی که سخاوتمند مصرف کننده ای است که به دیگران می بخشد، اما در این میان مدرسه سازی مصداق سخاوت است. و کار سخاوتمندانه

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه فعالیت سخاوتمندانه و سخاوتمندانه مدرسه خیریه خانواده عسگریه موجب ارتقای فضای آموزشی این شهرستان شده است.

در این مراسم، علیرضا عسگریان به نمایندگی از گروه صنعتی شیشه کاوه و خانواده خیریه عسگریا متعهد شد که سه مدرسه دیگر در مناطق آسیب دیده ساوه ساخته و 10 میلیارد ریال برای نجات آموزش و پرورش کمک کند.

بیش از دو برابر تعداد ساختمان های مدرسه در شهرستان مرکزی

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا